Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه مشاوران املاک با اشاره به رشد 10 درصدي قيمت‌ مسکن در نيمه دوم سال جاري گفت: در سال 96 پيش‌بيني براي سونامي و جهش قيمت نخواهيم داشت، اما رشد نسبي تورم وجود دارد.

حسام عقبايي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، در خصوص وضعيت بازار مسکن در شهريور ماه گفت: در شرايط فعلي وضعيت بازار مسکن تا حدودي بهتر شده و با اصلاح سياست‌هاي بانکي که از سال گذشته در پيش گرفته شد مي‌توان انتظار اتمام رکود در اين بازار را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود: تأخير در اصلاح سياست‌هاي بانکي باعث کند شدن روند رونق در بازار مسکن شد و با سرعت گرفتن اين اصلاحات در سال جاري مطمئناً شاهد رونق بازار مسکن خواهيم بود.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک با اشاره به اينکه هنوز هم اصلاح سياست‌هاي پولي و بانکي به طور کامل رخ نداده، اما تغييرات خوبي در بازار مسکن ايجاد شده است، تصريح کرد: کاهش نرخ سود بانکي به هدايت برخي از سرمايه‌گذاري‌ها در حوزه توليد و توليد مسکن کمک خواهد کرد.
عقبايي در توضيح اهميت کاهش نرخ سود بانکي در جهت افزايش قدرت خريد مردم اظهار کرد: کاهش نرخ سود بانکي مي‌تواند به بالا رفتن قدرت خريد، رونق ساخت و ساز و فروش واحدهاي خالي از سکنه کمک کند و از آنجا که شاهد فرارسيدن سررسيد تسهيلات بانکي براي خريد مسکن در سال جاري هستيم بالا رفتن قدرت خريد متقاضيان مي تواند موجب رونق خريد و فروش شود.
وي با اشاره به اهميت سرمايه گذاري در بخش مسکن گفت: معمولاً زماني که سرمايه‌ و سرمايه‌گذاري به حوزه‌اي ورود مي‌کند موجبات ايجاد تورم فراهم مي‌شود که البته اين تورم بيش از تورم حاکم بر کشور نيست، با اين وجود در نيمه دوم سال جاري که شاهد افزايش معاملات به صورت آرام و رسيدن تورم به 10 درصد خواهيم بود.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تاکيد کرد: امکان رشد موردي يک واحد مسکوني بيش از تورم حاکم بر کشور وجود دارد ، اما به هر حال رشد قيمت مسکن به طور متوسط تا سقف 10 درصد بوده است.
عقبايي در خصوص شرايط بازار مسکن در نيمه دوم سال جاري توضيح داد: در نيمه دوم سال جاري روند معاملات مسکن رشد بيشتري خواهد داشت، البته لازمه اين امر علاوه بر کاهش نرخ سود بانکي ايجاد تمهيدات ديگري مثل بالا رفتن سقف تسهيلات بانکي و مدت بازپرداخت و کاهش اقساط است.
وي در خصوص روند ساخت واحدهاي کوچک گفت: روند توليد مسکن واحدهاي کوچک در شش ماهه ابتدايي سال رشد مناسبي داشته و مفهوم آن ايجاد رونق در بازار مسکن است اما در مجموع وضعيت بانک‌هاي کشور به دليل سياست‌هاي اشتباه و اجراي سياست‌هاي بنگاه‌داري وضعيت خوبي نيست.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تصريح کرد: براي خروج بانک‌ها از وضعيت بحران بنگاه‌‌داري بايد وضعيت توليد مسکن و بازار مسکن رونق پيدا کند تا نقدينگي موجود در در حوزه مسکن ذخيره‌سازي و سرمايه‌گذاري و به چرخه بانکي بازگردد و به تعهدات خود در قبال مشتريان عمل کنند.
عقبايي در ادامه تاکيد کرد: اواخر سال جاري را مي‌توان به طور مشخص از تعبير رونق مسکن استفاده و آنرا لمس کنيم.
وي در توضيح پيش‌بيني قيمت‌ها در بازار مسکن گفت: در سال 96 پيش‌بيني براي سونامي و جهش قيمت نخواهيم داشت، اما رشد نسبي تورم وجود دارد.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک توضيح داد: در شهر تهران در 10 روز نخست شهريورماه 5 هزار و 481 قرارداد خريد و فروش و 5 هزار و 588 قرارداد اجاره داشتيم که نسبت به پارسال تغيير چنداني نداشته است اما نسبت به مرداد ماه رشد خوبي داشته است.
عقبايي در انتها خاطر نشان کرد: در مرداد 19 هزار و 846 قرارداد خريد و فروش و 20 هزار و 43 قرارداد اجاره داشتيم که نسبت به تيرماه شاهد رشد بوديم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن اقدام دولت برای خانه دار شدن جوانان است که روند اجرای خوبی در استان یزد داشته و امید می‌رود بر کاهش نرخ معامله و رهن و اجاره مسکن تاثیر مثبتی داشته باشد.

اما بیم آن می‌رود که پای دلالان به میان باز شود و دست به دست هم دهند تا با ایجاد بازار سیاه، هم روند ساخت و هم روند خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن را مختل کنند چرا که معامله این واحدها در حالی که هنوز ساخته و تحویل نشده، دردسرهای زیادی به همراه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار مهر نسبت به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت در پردیس زندگی یزد هشدار و به خریداران و فروشندگان اخطار داد.

احسان خواجه رضایی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن ممنوع است.

وی با اشاره به گزارشات مردمی و مراجع نظارتی و گزارش برخی از کانال ها در فضای مجازی، اظهار کرد: تعدادی از مشاورین املاک فعال در سطح شهر یزد و سایر شهرستان های استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مربوط به اراضی طرح جوانی جمعیت می کنند که این امر با توجه به ناآگاهی خریداران و نیز عدم انجام تکمیل فرایند واگذاری اراضی مذکور و انعقاد قرارداد واگذاری منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح جوانی جمعیت در هر مرحله از ثبت نام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر خودداری از هرگونه خرید و فروش امتیاز، تصریح کرد: که اداره کل راه و شهرسازی استان یزد هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر خریداران امتیازها نداشته و در صورت احراز فروش امتیاز توسط افراد، نامبردگان از طرح جوانی جمعیت حذف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 6092447

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!