Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:49:53 GMT

نمایشگاه فرش افشار تکاب در تهران دایر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۴۶۵۶

نمایشگاه فرش افشار تکاب در تهران دایر می‌شود

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه فرش افشار تکاب به مناسبت هفته فرهنگی در تهران شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

جعفرصادق اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هفته فرهنگی فرش افشار از ۱۶ لغایت ۲۱ شهریور ماه در تالار پارک هنرمندان تهران برگزار می‌شود افزود: این جشنواره با هدف معرفی فرش افشار، احیای واحدهای قالیبافی، توسعه فعالیت‌های حوزه فرش برگزار می‌شود و در آن بهترین نوع فرش افشار معرفی و به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت معرفی فرش افشار تکاب به عنوان یکی از برندهای معروف فرش دنیا و همچنین ایجاد زمینه لازم برای بازاریابی و فروش این فرش عنوان کرد: فرش دستباف یکی از بخشهای اصلی در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ارزش افزوده و ارز آوری است.

اسکندری با تاکید بر اینکه زمینه اشتغال پایدار و ارزآوری فرش دستباف بیش از پیش مهیا است گفت: برای امسال برنامه ریزی‌های مختلفی انجام شده است از جمله شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاهای داخلی و خارجی، پیگیری بیمه قالیبافان از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر ارگانهای دولتی و همینطور ایجاد خط اعتباری و تسهیلات ویژه و اعطا کمکهای فنی و اعتباری و تأسیس بورس محلی فرش در مرکز استان و شهرستانهای فرش خیز استان است.

اظهارداشت: با برگزاری نمایشگاه دائمی فرش دستباف در مرکز استان با محوریت اتحادیه تعاونیهای فرش دستباف و زمینه فروش اقساطی برای کارمندان دولت و سایر اقشار مردم مهیا شد تا با فروش تولیدات تولید کنندگان استان در این نمایشگاه شاهد اشتغال پایدار و توسعه فعالیت اقتصادی بافندگان باشیم.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در حوزه فرش دستباف فعال هستند افزود: یکی از راهکارهای اصلی در این حوزه بازارسازی و ایجاد بازار فروش این محصول با ارزش است، با توجه به اینکه فرش دستباف می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری که به ازای تولید ۱۲ متر فرش دستباف برای پنج الی شش نفردر طول مدت شش ماه اشتغال پایدار ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی از استان‌های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می‌رود و صنعت فرش یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصادی این استان است.

وی اضافه کرد: به منظور ارتقای منزلت قالی بافان و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان فرش و در اجرای قانون جدید بیمه قالیبافی تاکنون ۱۷ هزار نفر بافنده فرش دستباف در آذربایجان غربی بیمه شده‌اند و قصد داریم این رقم را به ۲۶ هزار نفر برسانیم.

ایران اسلامی کشوری است که از دیرباز به نام سرزمین فرش‌های افسانه‌ای و زیبا شهرت جهانی داشته است به طوریکه نباید از جایگاه آذربایجان غربی در این ارتباط غفلت شود زیرا فرش‌های زیادی در استان ما با بیش از ۱۰۰۰ سال پیشینه تولید شده سپس به بازار جهانی عرضه می‌شود.

دراغلب شهرستان‌های استان به ویژه ارومیه، خوی، تکاب، میاندوآب، بوکان، شاهین‌دژ و مهاباد صنعت فرش‌بافی به طور گسترده رواج دارد که در این میان طرح‌های ریز ماهی خوی و افشار تکاب از شهرت جهانی برخوردار هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میاندوآب با وجود ۶۴۰۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰۴۰۰۰ رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مقدم امروز _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۴۶۸۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: میاندوآب با دارا بودن ۶۴۰۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰۴۰۰۰ رأس دام سبک، یکی از مهم‌ترین قطب‌های دامپروری در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

وی افزود: از این‌رو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷۵۰۰ هکتار است و به‌طور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن یونجه در این شهرستان تولید می‌شود.

مقدم یادآور شد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از بازدید خود از مزارع کشت یونجه را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

کد خبر 745840

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • ۳ مصدوم حاصل تصادف ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور ایرانخواه تکاب
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته