Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین گفت: منظورمان از غدیر، غدیر هزار و اندی سال پیش است که یک نقطه عطف در تاریخ بشر است، و منظورمان از اربعین،اربعین این زمانی است، اربعین به عنوان پدیده آسمانی و نجات بخش در این زمان است که از پس سالها تاریکی وسالها غیبت، امروز به عنوان ثمرات بذرهای غدیر از درون سرزمین مقدسی خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛حجت الاسلام سعید اصفهانیان ، در جمع خبرنگاران ، در رابطه با همایش ملی «غدیر تا اربعین» با اشاره به دوران انحطاط فرهنگی جامعه بشر و لاابالی فرهنگی در درون کشورها اظهار کرد: در عصر امروز اربعین، یک معجزه و آیه الهی در جهت تغییر مناسبات فرهنگی جامعه جهان به حساب می آید .

وی با بیان اینکه امروزه ایجاد یک جریان فکری و معرفتی ارزشمند با محور جریان اربعین باید هدف جامعه نخبگان باشد،ادامه داد: ب با این هدف همایش ملی «غدیر تا اربعین» برگزار می شود تا این حلقه در کنار حلقه های دیگر از یک زنجیره فکری ومعرفتی بتواند یک جریان فکری را در حوزه اربعینی شکل دهد.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین بیان کرد: جریان اربعین چیزی فراتر از قبایل و عشایر، اقوام ، ملت ها و ادیان است،این جریان، جامعه اخلاقی رادر هدف خود دارد، با همین نگاه نام این همایش را «غدیر تا اربعین» نام گذارد شد البته وسعت این فضا یک بحث است، هسته مرکزی نیز که متاثر از فرهنگ شیعی حقیقی وناب شیعه اسلام ناب دارد شکل می گیرد.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان اینکه منظورمان از غدیر، غدیر هزار و اندی سال پیش است که یک نقطه عطف در تاریخ بشر است، گفت: منظورمان از اربعین،اربعین این زمانی است، اربعین به عنوان پدیده آسمانی و نجات بخش در این زمان است که از پس سالها تاریکی وسالها غیبت، امروز به عنوان ثمرات بذرهای غدیر از درون سرزمین مقدسی خودنمایی می کند.

وی افزود: ب اتوجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی و معرفتی ایران است و در تمدن آخرالزمانی ایرانیان و مسلمانان یک نقش بی بدیل دارد و این همایش با محوریت فعالیت های فکری و معرفتی اربعین برگزار می شود مشهد را برای برگزاری این همایش انتخاب کردیم؛ تا فضای مشهد مقدس به فضای اصلی خودش که در دوران امام رضا(ع) فضایی بین الادیانی و تمدنی بود برگردد.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین ابراز کرد: در این همایش موضوعات مقصد شناسی اربعین ، نقش کانونی غدیر و نسبت اربعین موجود در حوزه های معرفتی ودینی و در آینده جهان اسلام بررسی می شود و رویکرد آینده پژوهشی در همایش ملی «غدیر تا اربعین» مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است دومین همایش ملی غدیر تا اربعین به مدت سه روز با همکاری بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین از 22تا24شهریورماه 96 در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است

دریافت 6 MB کد خبر 6098308

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های کافی برای سفر اربعین از خراسان شمالی تهیه شود
  • جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت
  • همایشی برای «میرزا احمد داواشی» شاعر کرد زبان در دانشگاه کردستان
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!