Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@05:46:55 GMT

اردوهای دانش آموزی با قطار انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۴۸۱۵

اردوهای دانش آموزی با قطار انجام شود

علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره حادثه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که موجب فوت و مصدوم شدن تعدادی از آنها شد، گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی علل بروز سانحه و اینکه چرا حمل دانش آموزان باید توسط اتوبوس جابجا شوند، است.

وی افزود: در طول روز به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب جاده ای در کشور ، حجم بالای ترافیک، تردد انواع مختلف خودورهای شخصی و ماشین آلات سنگین و مهمتر از همه کمبود علایم و تابلوهای هشدار و خطای انسانی ، شاهد سوانح مختلف در حوزه جاده ای هستیم که هزینه های زیادی را برای کشور رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی با اشاره به ضعف مدیریت در برخی ارگان ها و سازمان های دولتی مبنی بر اینکه بدون بررسی موانع و گلوگاه های موجود، مجوز مربوط به جابجایی دانش آموزان را از طریق حمل و نقل جاده ای صادر می کنند، گفت: متاسفانه با توجه به مشکلات فوق در بخش جاده ای، همچنان شاهد جابجایی اردوهای دانش آموزی از طریق حمل و نقل جاده ای هستیم .

نماینده مردم محلات عنوان کرد: حمل و نقل جاده ای به دلیل خصوصیات ویژه ای که دارد به عنوان متداول ترین شیوه حمل و نقل درکشورهای مختلف جهان مطرح است و در کشورما نیز رایج ترین و آسان ترین روش برای جابه جایی کالا و مسافر معرفی شده ،اما بایستی این موضوع را در نظر داشته باشیم که حمل و نقل ریلی با توجه به ایمنی بالا و ارائه خدمات با کیفیت می تواند بهترین گزینه برای حمل مسافران باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل جایگزین کردن سیستم حمل‌ونقل ریلی به جای جاده ای ، مزیت‌های نسبی موجود در این سیستم که شامل صرفه جویی بالا در سوخت، ایمنی بالا، ظرفیت بالای جابجایی و ارزان بودن آن است که گرایش به استفاده از این شیوه حمل‌ونقل در آینده را افزایش می‌دهد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از این رو با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از سیستم مدرن و مجهز به فناوری روز و همچنین توسعه ناوگان مسافری، می‌توان سهم بخش ریلی را در جابجایی مسافر افزایش داد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 

حسین قربانی٬‌ معلم نمونه استان تهران به بهانه فرا رسیدن روز بزرگداشت مقام معلم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در تعریف مفهوم معلمی از زبان یک معلم نمونه گفت: معلمی یعنی زندگی با دانش آموزان، یعنی صبر و گذشت.

او درباره کتاب شوق پرواز از نسل خمین تا نسل حاج قاسم به نویسندگی خودش که معلم نمونه استان تهران نیز است؛ گفت: دانش آموزانی دارم که در حال حاضر مدافع حرم هستند.

او درباره فداکاری  خود برای دانش آموزی که نارسایی کلیه داشت نیز این گونه توضیح داد: هدیه من یک کلیه به دانش آموزم بود که در حال حاضر به خوبی زندگی می‌کند.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا