Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بین‌المللی مسئول تحقیقات درخصوص جنایات جنگی سوریه اعلام کرد امیدوار است تمامی کسانی که جنایاتی در سوریه مرتکب شدند در نزدیک ترین زمان ممکن مجازات شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کاترین مارشی اوهل، رئیس کمیته بین المللی مسئول انجام تحقیقات درباره جنایات جنگی در سوریه طی کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ماموریت این کمیته گردآوری دلایل و مدارک و تکمیل پرونده‌ها برای ارجاع به دادگاه‌های بین‌المللی است که این ماموریت زمان زیادی می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس این کمیته بین‌المللی در ادامه تصریح کرد که ماموریت این کمیته محاکمه مجرمان نیست زیرا این کمیته، دادگاه بین‌المللی نیست و در درجه اول تنها موظف به جمع‌آوری ادله و مدارک، تحلیل و حفظ آن‌ها است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ماه ژوئیه این قاضی فرانسوی را در راس کمیته مذکور قرار داد.

کمیته حقیقت یاب که هر شش ماه گزارشی را منتشر می‌کند در گزارش‌هایش اعلام کرده همه طرف‌های درگیر در سوریه از شکنجه استفاده می‌کنند و دست به اعدام‌های بی هدف می‌زنند و یا جنایات شنیع دیگری انجام می‌دهند.

قرار است که اوهل همراه با تیمی ۵۰ نفره از جمله قاضیان، تحلیل‌گران و کارشناسان اطلاعاتی فعالیت و همکاری کند.

در این راستا، شبکه حقوق بشر سوریه که به مخالفان این کشور نزدیک است مدعی شد" ۳۲ تن در ماه اوت گذشته زیرشکنجه و ۲۷ تن از آن‌ها به دست نیروهای نظام سوریه کشته شدند."

این شبکه همچنین اعلام کرد که سه تن نیز به دست هیئت تحریرالشام و یک تن نیز به دست گروه تروریستی داعش و یک شخص دیگر به دست مخالفان سوریه کشته شدند.

شبکه حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که ۱۶۱ تن از آغاز سال جاری میلادی به دلیل شکنجه قرار گرفتنشان به دست گروه‌های اصلی فعال در سوریه کشته شدند.

فضل عبدالغنی، رئیس شبکه حقوق بشر سوریه تصریح کرد که جنایاتی که به کشته شدن بازداشتیان زیر شکنجه منجر شده با واکنش قابل توجهی مواجه نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد