Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@16:10:55 GMT

زلزله خوسف باعث ترک خوردگی برخی بافت های فرسوده شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۶۱۵۵

زلزله خوسف باعث ترک خوردگی برخی بافت های فرسوده شد

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله بامداد چهارشنبه در شهرستان خوسف باعث ترک خوردگی برخی بافت های فرسوده و منازل روستایی شد.

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالحسن میر جلیلی افزود: تاکنون میزان دقیقی از خسارت وارده به این مناطق به دست نیامده اما آنچه به نظر می رسد این زمین لرزه خسارت مالی سنگین را به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گروه های برآورد خسارت بنیاد مسکن و فرمانداری هم اکنون در منطقه حضور دارند به زودی میزان خسارت وارده از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: از زمان وقوع زمین لرزه ۴ و۷ دهم ریشتری تاکنون هفت اکیپ ارزیاب این مجموعه در منطقه حضور داشتند و ۷۰ روستا را مورد بازدید قرار دادند.

جواد خامسان، با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله نیروهای جمعیت هلال احمر به صورت کاملا آماده باش قرار گرفتند افزود: طبق بررسی های به عمل آمده هیچگونه خسارت جانی مترتب بر این حادثه نبوده و گزارشی مبنی بر خسارت سنگین به جز ترک برخی از بافت های فرسوده از طریق نیروهای ارزیاب این مجموعه ارایه نشده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری شهرستان خوسف و ۲۵ کیلومتری شهرستان بیرجند روی داد.

زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه و ۳۲ ثانیه بامداد چهارشنبه در عمق ۹ کیلومتری زمین ثبت شد.

شدت این زلزله باعث لرزش ساختمان ها در شهر بیرجند شد.

برخی شهروندان در خوسف و بیرجند در پی وقوع زلزله از منازل خود بیرون آمدند و در فضای باز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی بیان کرد: مقرر است تا از فردا این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند. با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

کد خبر 6098536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف