Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:05:33 GMT

صفحه هوشمند ویندوز ۱۰؛ راه مبارزه با بدافزارها

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۶۲۸۵

قابلیت صفحه هوشمند ( اسمارت اسکرین) در ویندوز ۱۰ رایانه‌های شخصی یکی از راه‌هایی است که می تواند رایانه شما را از خطر بدافزارها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مخرب حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت howtogeek، قابلیت "صفحه هوشمند مدافع ویندوز" کاربران را از دانلود و نصب برنامه‌های مشکوک و ناشناس برحذر می دارد و هشدار می دهد که برنامه یا وب‌سایت مورد نظر ممکن است به رایانه کاربر آسیب برساند و شامل بدافزار یا ویروس‌هایی باشد که موجب از دست رفتن اطلاعات رایانه وی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت برای مسائل امنیتی و حفاظت اطلاعات کاربران در فضای رایانه‌ای و اینترنتی در نظر گرفته شده است تا کاربران با خیال آسوده و در فضایی امن بتوانند به انجام کارهای خود بپردازند اما اکنون این سوال پیش می آید که منظور از صفحه هوشمند چیست و دقیقا چکار می‌کند؟

صفحه هوشمند یا اسمارت اسکرین قابلیتی است که با ویندوز ۸ معرفی شد و در ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی و تکمیل شد. در صورتی که کاربر یک برنامه یا نرم افزار را دانلود کند، فیلتر اسمارت اسکرین به منظور محافظت از امنیت رایانه، آن را در ویندوز بررسی خواهد کرد. حالا اگر کاربر مشابه آن برنامه را پیشتر دانلود کرده باشد، ویندوز آن را بی خطر تلقی خواهد کرد.

بعنوان مثال، اگر قبلا اینستالر گوگل کروم و یا iTunes دانلود شده باشد، اسمارت اسکرین آن را ایمن تلقی می‌کند و اجازه اجرا و نصب آن را می‌دهد. ولی اگر مشابه آن برنامه قبلا دانلود شده و خطرناک و مخرب تلقی شده باشد، قابلیت اسمارت اسکرین آن را مسدود کرده و اجازه نصب و اجرا را به کاربر نخواهد داد.

حالا در صورتیکه مشابه برنامه مذکور قبلا دانلود نشده باشد، اسمارت اسکرین در قالب یک پیغام به کاربر این هشدار را می‌دهد که نصب و اجرای این برنامه ممکن است به رایانه و اطلاعات ذخیره شده کاربر آسیب برساند که البته در صورتی که کاربر از وب‌سایت و برنامه مورد نظر مطمئن باشد، می تواند این پیغام را نادیده بگیرد و برنامه را اجرا کند.

البته این قابلیتی است که در مایکروسافت اج و اپ استور نیز موجود است و محتوای مشکوک و مخرب را مسدود می‌ کند. این قابلیت‌ها چه در ویندوز ۱۰، چه در مایکروسافت اج و چه در اپ استور اپل همگی سیستم کاربران را از هرگونه خطرات احتمالی و ویروس های مخرب حفاظت می کند.

میزان مصرف سی پی یو و حافظه اسمارت اسکرین نزدیک به صفر درصد است چراکه معمولا در پس زمینه ویندوز اجرا می‌شود، از هیچ منبع سخت افزاری استفاده نمی کند و از لحاظ حافظه نیز تنها چند مگابایت از حافظه سیستم شما را اشغال می کند. ویندوز نیز زمانی که این قابلیت فعال نیست بطور خودکار آن را می بندد و در صورتیکه برنامه خاصی را دانلود کنید، اسمارت اسکرین بلافاصله فعال می شود و از سیستم شما حافاظت می کند.

فیلتر اسمارت اسکرین که بعنوان مکمل آنتی ‌ویروس که توسط پردازشAntimalware Service Executable اجرا می‌شود، به ویندوز ۱۰ اضافه شده تا از سیستم شما محافظت کند. البته این در حالیست که از آنتی‌ویروس پیش ‌فرض ویندوز ۱۰ یعنیویندوز دیفندربعنوان برنامه آنتی ‌ویروس اصلی خود استفاده شود.

حالا اگر کاربری مایل به استفاده و فعالیت این قابلیت نباشد، چطور می تواند آن را غیرفعال کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حتی زمانیکه کاربر می خواهد اسمارت اسکرین را غیر فعال کند، هم نمی تواند پردازش آن را بطور کلی از کار بیندازد و هر موقع که وارد سیستم رایانه خود شود، اسمارت اسکرین اجرا می شود. از آنجا که مصرف سی پی یو و حافظه این قابلیت بسیار ناچیز است، بنابراین دلیلی وجود ندارد که آن را غیرفعال کند. شما تنها می توانید در برنامه مدیریت برنامه‌ها (task manager ) آن را متوقف کرده تا ویندوز در صورت نیاز آن را اجرا کند.

با این ‌اوصاف اگر همچنان به از کار انداختن آن اصرار می ورزید، می‌توانید با مراجعه بهWindows Defender Security Center وApp & Browser Controlو انتخاب گزینه «Off»در قسمت «Check apps and files» ویندوز ۱۰، ‌آن را از کار بیندازید.

یک سوال دیگر آن که آیا اسمارت اسکرین بعنوان یک ویروس شناخته می شود یا خیر؟ تاکنون گزارشی مبنی بر مخرب بودن قابلیت صفحه هوشمند یا پردازشsmartscreen.exeارائه نشده است. این پردازش بخشی از ویندوز است که به امنیت سیستم کاربران در برابر بدافزارها کمک می‌کند. با اینکه هرگز بعنوان یک راهکار امنیتی کامل بشمار نمی آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد

تسلا سایبرتراک پنج ماه پیش وارد بازار شد، اما بسیاری از ویژگی‌های یک پیکاپ مدرن را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌داد. تسلا به مرور زمان و پس از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، این ویژگی‌ها را در اختیار خریداران پیکاپ تسلا قرار می‌دهد. جدیدترین ویژگی تسلا سایبرتراک، فعال‌سازی قفل دیفرانسیل به همراه برخی قابلیت‌های آفرودمحور دیگر است که به مالکان اجازه می‌دهد تا با این خودرو به ماجراجویی بپردازند.

به گزارش دیجیاتو، ویژگی‌های جدید تسلا سایبرتراک از طریق حالت جدید آفرود قابل دسترسی هستند که توسط به‌روزرسانی نرم‌افزاری به این پیکاپ اضافه شده است. این به‌روزرسانی قابلیت حرکت روی سنگ‌ها، شن، برف عمیق و ماسه را بهبود می‌بخشد. مدل‌های دوموتوره و تمام چرخ محرک یک قفل دیفرانسیل مرکزی خواهند داشت، در حالی که مدل‌های سه موتوره دو قفل دیفرانسیل مستقل برای محور جلو و عقب خودرو دارند. در مدل‌های سه موتوره، قفل دیفرانسیل عقب به صورت پیش‌فرض با ورود به حالت آفرود روشن می‌شود.

قابلیت‌های جدید اضافه شده به تسلا سایبرتراک

قابلیت دیگری که به تسلا سایبرتراک اضافه شده است، Trail Assist نام دارد. این قابلیت مدیریت سرعت خودرو را روی سطوح ناهموار برعهده می‌گیرد تا راننده بتواند تمامی تمرکز خود را روی فرمان‌دهی و حرکت خودرو متمرکز نگه دارند. حالت جدید Baja نیز به پیکاپ تسلا اضافه شده است. هنگامی که راننده دستیار کنترل پایداری خودرو را روی حالت حداقل تنظیم می‌کند، حالت Baja تعادل و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد. این حالت برای صعود از تپه‌ها و فرود از آن‌ها بسیار مفید واقع خواهد شد.

تسلا در به‌روزرسانی جدیدش، قابلیت تنظیم تطبیقی سیستم تعلیق را نیز برای پیکاپ سایبرتراک در نظر گرفته است. این قابلیت به پیکاپ تسلا کمک می‌کند تا در سطوح لغزنده عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت آخرین قابلیت جدید پیکاپ تسلا، Cvber Tent نام دارد. همان‌طور که می‌توان از نام این قابلیت حدس زد، با فعال‌سازی آن کابین تسلا سایبرتراک به سطح صاف تبدیل می‌شود تا سرنشینان بتوانند کف خودرو بخوابند. این قابلیت چراغ‌ها و پریز‌های برق درونی خودرو را نیز برای استفاده کاربران فعال نگه می‌دارد. این اطلاعات توسط اکانت تسلا در شبکه اجتماعی X منتشر شده‌اند و به زودی از طریق آپدیت در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند