Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کامران داوری دبیر جشنواره ملی فناوری‌های آب گفت: نخستین جشنواره ملی فناوری‌های آب بهره‌وری و بازچرخانی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۱ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شعار روز جهانی آب سازمان ملل درسال ۲۰۱۷ فاضلاب، بازچرخانی و استفاده مجدد از آن بوده است، افزود: توجه به دستاورد‌های علمی و فناورانه‌ی محققان، مخترعان و نخبگان علمی کشور در حوزه آب می‌تواند در رفع موانع و مشکلات پیشرفت در این حوزه، مؤثر واقع شود.
به گفته داوری از اهداف برگزاری نخستین جشنواره فناوری آب می‌توان به گسترش روحیه نوآوری، شکوفایی، تتبع و فعالیت‌های علمی و فناوری در حوزه بازچرخانی آب و فرسایش؛ اثربخش کردن فعالیت‌های نوآورانه و ارتقاء سطح و افزایش تعامل بین مراکز دولتی، بخش خصوصی و مراکز آموزشی و پژوهشی همچنین شناسایی، معرفی و بسترسازی برای حمایت از نوآوران اشاره کرد.
دبیر جشنواره ملی فناوری‌های آب با تاکید بر اینکه استفاده مجدد از منابع آبی از طریق بازیافت آباز راهکار‌های رایج مشکل کم‌آبی در سطح جهان است، گفت: رشد جمعیت، گسترش شهرنشینی، خشکسالی چندساله اخیر، محدودیت منابع آب و توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت، میزان تقاضا آب روزبه‌روز در حال افزایش است و از این رو یافتن منابع آب جایگزین اصلی‌ترین دغدغه مسئولان امر در مواقع بحران آبی است.
وی ادامه داد: برنامه‌های این جشنواره در ۶ محور فن‌بازار، نمایشگاه اختراعات، نمایشگاه فنی تخصصی، کارگاه‌های حرفه‌ای، سیمینار‌های علمی و جشنواره فرهنگی و هنری خواهد بود.
موضوعات محوری این جشنواره شامل پساب‌ها و آب‌های نامتعارف، آبیاری و زهاب، تامین، انتقال و توزیع، مصارف و مدیریت تقاضا، گیاه، خاک و مزرعه، نانو و فناوری‌های نوین و اقلیم و فضای سبز شهری است.
انتهای پیام// م. ط.
برگزاری نخستین جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی در مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود