Web Analytics Made Easy - Statcounter

محی‌الدین جنیدی دردیداربامدیرکل آسیا واقیانوسیه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی بااشاره به کشتار ونسل‌کشی مسلمانان میانمار،گفت:همدلی واتحاد مسلمانان باعث جلوگیری از خشونت‌های غیرانسانی میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل ازروابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قربانعلی پورمرجان، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمید مصطفوی، رییس مرکز طرح و برنامه و نظارت راهبردی این سازمان به همراه عبدالرضا سیفی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور در ساختمان مرکزی مجلس العلمای اندونزی، با محی‌الدین جنیدی، معاون همکاری‌های بین‌الملل این مجلس، دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأکید بر معرفی اسلام حقیقی و ایجاد شناخت صحیح میان مردم

پورمرجان در سخنانی، با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی گفت: کشور ایران و اندونزی دو قدرت مهم جهان اسلام هستند که می‌توانند در حل معضلات پیش‌روی مسلمانان نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عدم درک و شناخت صحیح از اسلام واقعی و عدم درک و شناخت مسلمانان از یکدیگر را از اصلی‌ترین ریشه‌های مشکلات موجود در جوامع اسلامی دانست.

وی افزود: موضوع معرفی اسلام حقیقی و ایجاد شناخت صحیح میان مردم یکی از نقش‌های اصلی است که باید از سوی علمای دو کشور محقق شود.

پورمرجان اظهار کرد: ما همچنین، علمای خود را تشویق می‌کنیم به اینکه تا حد امکان به اندونزی سفر کرده و با مردم و علمای اندونزی از نزدیک دیدار کنند. سفر علمای کشورهای اسلامی ضمن آشنایی هرچه بیشتر آنان با فرهنگ و اعتقادات مردم، موجب بررسی چالش‌ها، معضلات فرهنگی و دینی جوامع دیگر خواهد شد.

وی با اذعان اینکه بعثه الحج ایران و بعثه الحج اندونزی روابط نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: هرساله زمینه دیدار علما و حجاج ایرانی و اندونزیایی در حج فراهم می‌شود. کاروان‌های اندونزی در حج یکی از بهترین زائران در سطح دنیا هستند.

پورمرجان همچنین، تأکید کرد: ما می‌دانیم که مسلمانان اندونزی انسان‌هایی مؤمن و مشتاق دریافت اطلاعات در خصوص اسلام حقیقی هستند؛ امیدواریم روزی بیاید که نه تنها صدها نفر از اندونزیایی‌ها بلکه، هزاران نفر از مذهبیون به ایران سفر کنند یا عکس آن اتفاق افتد.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مقبره امام شافعی و مقبره امام غزالی در ایران اشاره و تصریح کرد: اندونزیایی‌ها علاقه زیادی به این دو شخصیت دینی و تاریخی دارند. ما از سفر ایرانیان به اندونزی و سفر اندونزیایی‌ها به ایران استقبال می‌کنیم زیرا این موضوع باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور می‌شود.

وی یادآور شد: مردم ایران و اندونزی اشتراکات زیادی دارند؛ ما قبله، کتاب الهی، پیامبر مشترک و آموزه‌های دینی بسیار نزدیکی داریم و نگاهمان به صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام، مشترک است، از این رو همه مسلمانان باید بر اساس تأکید بر اشتراکاتشان در کنار یکدیگر باشند.

پورمرجان خواستار توسعه روابط فرهنگی و دینی بین دو کشور به ویژه «وحدت و تقریب مذاهب» شد و گفت: ما از مشترکات زیادی برخورداریم، به همین خاطر است که از همان ابتدای وقوع انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی (ره) و دیگر علما شعار اتحاد مسلمانان و امت اسلام را سر دادند.

وی با اشاره به علاقه‌مندی اندونزیایی‌ها به تلاوت قرآن کریم، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اعزام قاریان مشهور و بین‌المللی ایران در اندونزی و تلاوت قرآن در این کشور، اعلام کرد.

پورمرجان همچنین، پیشنهاد گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مطالعاتی، علمی و اقتصادی بین مجلس العلمای اندونزی و نهادهای معتبر ایران همانند آستان قدس رضوی را داد.

جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

محی‌الدین جنیدی، معاون همکاری‌های بین‌الملل مجلس العلمای اندونزی ضمن استقبال از توسعه روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، از سفر خود و دیگر رهبران مسلمان اندونزی و شورای علما به ایران به نیکی یاد کرد.

وی افزود: این روزها، دشمن ما در تحقق به آنچه ما رسالت پنهانی آنها می‌دانیم بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. آنها تلاش دارند میان ما تفرقه بیندازند و حکومت کنند.

جنیدی به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اشاره و تصریح کرد: امروز آنچه در میانمار بر سر مسلمانان می‌آید، همان عامل نسل‌کشی و آزار و اذیت است؛ هیچ علائمی مبنی بر پایان یافتن رنج‌ها و مصائب آنها مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ما اخیراً متوجه شده‌ایم که اسرائیل صهیونیست سلاح آنها (دولت میانمار) را تأمین می‌کند. ما در اندونزی بسیار نگران این مسئله هستیم و تلاش داریم تا کمک‌های بشردوستانه خود را به مناطق درگیری ارسال کنیم.

جنیدی همچنین، گفت: میانمار کشوری است که اخیراً درهای خود را به روی جامعه اندونزی باز کرده بود، البته تا قبل از آنکه فضای آن کشور به واسطه قوانین حکومت نظامی مجدداً بسته شود. این کشور توسط نظامیان اداره می‌شود و ما خواستار ورود به آن منطقه شده‌ایم.

وی با اذعان اینکه آنگ سان سو چی تنها یک نماد حکومتی میانمار است، گفت: در ارتباط با مسئله مسلمانان میانمار باید گفت حکومت کنونی این کشور اگرچه توسط آنگ سان سو چی از برندگان جایزه صلح نوبل اداره می‌شود، اما وی قادر نبوده کاری صورت دهد، زیرا ۳۰ درصد پارلمان میانمار در اختیار ارتش است و بیش از ۵۰ درصد کسب‌وکارها در این کشور نیز، توسط نظامیان اداره می‌شود. بنابراین آنگ سان سو چی تنها یک نماد است و از طرف ارتش تحت فشار قرار دارد تا استان راخین را حکومت نظامی اعلام کند و قوانین حکومت نظامی را در آنجا به اجرا بگذارد.

جنیدی یادآور شد: این به معنای اشغال مجدد آن منطقه است، زیرا منابع معدنی عظیمی در استان راخین وجود دارند. نفت هم در آنجا توسط شرکت‌های چندملیتی چین، هند، انگلیس و حتی مالزی استخراج شده است.

معاون همکاری‌های بین‌الملل مجلس العلمای اندونزی با تأکید وحدت بین مسلمانان برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار گفت: تلاش داریم راهپیمایی بزرگی برگزار کنیم. ما باید در قبال این مسئله متحد باشیم، زیرا هزاران هزار مسلمان در معرض آزار و اذیت و نسل‌کشی قرار دارند.

وی افزود: ما در اندونزی درهای خود را جهت مشارکت و همکاری بر روی برادران ایرانی خود می‌گشاییم و من فکر می‌کنم این شروع خوبی برای ماست.

معاون همکاری‌های بین‌الملل مجلس العلمای اندونزی به صدور بیانیه ضد نسل‌کشی و آزار و اذیت مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: ما یک بیانیه شدیداللحن ضد نسل‌کشی و آزار و اذیت مسلمانان در میانمار صادر کرده‌ایم و این آغاز راه است، زیرا کارهای بسیاری است که باید صورت گیرند.

جنیدی با اشاره به روابط مطلوب بین دو کشور اندونزی و ایران گفت: روابط دوجانبه و ارزشمند ما پابرجا باقی خواهند ماند؛ چراکه ایران از رشد بالایی در زمینه علم و دانش و همچنین، ظرفیت و قابلیت‌های هسته‌ای صلح آمیز برخوردار است.

وی با تأکید بر اتخاذ موضع مشترکی در مجامع بین‌المللی گفت: امیدواریم در آینده، دانشجویان بیشتری از کشورمان به تحصیل در رشته فناوری هسته‌ای بپردازند، زیرا بسیار خوشحالیم که شاهد پیشرفت‌هایی باشیم که ایران در سال‌های اخیر صورت داده است و البته این امر باید به دیگر کشورهای مسلمان نیز سرایت کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به چند خبر ورزشی استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دو فوتسال کشور، تیم مقاومت قزوین امروز در بازی خارج از خانه به مصاف تیم مهداب هلیل جیرفت رفت و با حساب ۵ بر ۲ به برتری رسید و به صدر جدول صعود کرد.

اتحاد قزوین تنها نماینده استان در لیگ مناطق کشور

مرحله دوم مسابقات فوتبال نوجوانان کشور قرعه کشی شد و تیم اتحاد قزوین تنها نماینده استان در این رقابت‌ها است.

این مرحله از رقابت‌ها با شرکت ۲۶ تیم بصورت مجتمع از فردا در مشهدآغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس