Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده اقلیم‌ شناسی وضعیت بارش و دمای کشور طی ماه‌های آینده را پیش بینی کرد و از افزایش یک و نیم درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور طی مهر ماه خبر داد. آفتاب‌‌نیوز :

مجید حبیبی نوخندان با اشاره به وضعیت بارشی کشور در روزهای باقی‌مانده از شهریورماه گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌بینی فصلی انتظار می‌رود بارش در نیمه دوم شهریور در استان‌های حاشیه خزر در حد نرمال تا بیش از نرمال باشد اما در سایر نواحی کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: کاهش بارش مهرماه ۹۶ در غرب کشور محسوس خواهد بود. در آبان ماه سال جاری علیرغم کمبود بارش در سطح کشور، در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب بارش، کمی بیش از نرمال خواهد بود.

به گفته حبیبی نوخندان در ماه آذر، بارش در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و جنوب غرب کشور کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود اما در شمال شرق کشور در حد نرمال خواهد بود.

بارش پاییز کمتر از حد نرمال خواهد بود

این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: در مجموع بارش پاییز در سال جاری نسبت به بلندمدت اندکی کمتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود.در فاصله زمانی اواخر آذر ماه تا بهمن ماه نیز شاهد کاهش قابل توجه بارش به ویژه در مناطق غربی کشور خواهیم بود.

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی در پایان ضمن پیش بینی وضعیت دمایی در ماه‌های آینده گفت: در مهرماه ۹۶، میانگین دما تا ۱.۵ درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود همچنین در ماه‌های آبان و آذر پهنه افزایش دما در کشور گسترده می‌شود و بیشترین آن در نیمه شمالی و غربی رخ می‌دهد. در برخی نواحی نیز احتمال افزایش دما تا بیش از ۲ درجه وجود دارد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر بارانی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در اروند
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری