Web Analytics Made Easy - Statcounter

ندا کسری کرمانشاهی، با بیان این‌کهیکی از مزیت‌های پرداخت به موقع اقساط وام مسکنبرخوردار شدن تسهیلات گیرندگان از جایزه خوش حسابی مختص مشتریان بانک مسکن اظهار کرد: عدم محاسبه جرایم دیرکرد مزیت دوم پرداخت به موقع تسهیلات مسکن است.

وی ادامه داد:جرایم دیرکرد اقساط تسهیلات مسکن بعضا جرایم سنگینی است که هم برنامه ریزی های آتی بانک را با مشکل مواجه می کند و هم پرداخت آن ها هزینه زیادی را بر تسهیلات گیرندگان تحمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات گیرندگان می توانند با پرداخت به موقع اقساط تسهیلات خود مشمول پرداخت جرایم دیرکرد نشوند.

به گفته ی کرمانشاهی هم اکنون جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی به ازای هر روز دیرکرد معادل 6 درصد مبلغ قسط است که به تسهیلات گیرنده ها توصیه می شود با پرداخت به موقع اقساط از قرار گرفتن در لیست افراد بدهکار و مشول پرداخت جرایم دیرکرد جلوگیری کنند.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکنبا اشاره بهدریافت جایزه خوش حسابی توسط تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت «زودتر از موعد» اقساط خود می کنند، گفت: تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات خود قبل از زمان سررسید می کنند از سوی بانک مسکن مشمول 2 درصد جایزه خوش حسابی می شوند؛ با این توضیح که جایزه خوش حسابی 2 درصد از مبلغ کل «مانده بدهی» شامل اصل بدهی و سود تسهیلات است که از این مبلغ کسر خواهد شد. به عبارت دیگر 2 درصد مانده بدهی (شامل اصل و سود تسهیلات)، به عنوان جایزه خوش حسابی برای تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت زودتر از موعد اقساط خود می کنند در نظر گرفته می شود و از کل بدهی آن ها کسر می شود.

کرمانشاهی همچنین تاکید کرد: جایزه خوش حسابی مشمول همه دارندگان تسهیلات مسکن به جز «تسهیلات یارانه ای» خواهد شد؛ به عنوان مثال تسهیلات مسکن مهر از دو منظر مشمول جایزه خوش حسابی نمی شود؛ اولیل دلیل آن است که جوایز خوش حسابی صرفا به تسهیلاتی پرداخت می شود که بانک از «منابع داخلی» خود اقدام به پرداخت آن کرده باشد (مانند تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات) این در حالی است که منابع مالی مسکن مهر از طریق خط اعتباری بانک مرکزی تامین شده است و منابع داخلی بانک مسکن محسوب نمی شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات جدید و تامین منابع برای پرداخت تسهیلات جدید، منوط به «بازگشت به موقع اقساط تسهیلات پرداخت شده» است؛ بانک مسکن بر مبنای بازگشت منابع حاصل از تسهیلات اعطا شده در دوره های قبل برای پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان، برنامه ریزی می کند؛ این در حالی است که در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، برنامه ریزی های بانک برای پرداخت تسهیلات جدید با مشکل و نارسایی مواجه خواهد شد.

کرمانشاهی تاکید کرد: به این معنی که بانک دیگر قادر به پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان متناسب با برنامه ریزی انجام شده نخواهد بود و این موضوع بر هدف گذاری های بعدی بانک اثر سوء بر جای می گذارد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت ان است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند