Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:17:30 GMT

ترویج فرهنگ خود مراقبتی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۷۶۹۳

ترویج فرهنگ خود مراقبتی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ خود مراقبتی در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه طرح خودمراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت به زنان شاغل در ادارات شهرستان شهرکرد اظهار داشت: به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر از جمله فشارخون، دیابت و قلبی عروقی و افزایش سلامت افراد در خانواده باید آموزش های لازم در زمینه ارتقأ سطح سلامت افراد و خود مراقبتی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: افراد باید در جهت آگاهی از سطح سلامت خود هر چندماه یکبار غربالگری شوند که در این خصوص تنها ۱۵ درصد از مردم چهارمحال و بختیاری به این مهم توجه دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با انجام غربالگری، در صورت مشاهده بیماری خاص در فرد میتوان در راستای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری و هزینه های سنگین اقدامات لازم صورت بگیرد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: برای اجرا و تحقق طرح خودمراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت به زنان شاغل باید دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و بیمه سلامت و... همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی