Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@19:57:02 GMT

اعتماد مردم پشتوانه ای محکم برای پلیس است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۷۸۰۰

اعتماد مردم پشتوانه ای محکم برای پلیس است

گچساران- فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه: مشارکت و اعتماد مردم به پلیس را در ایجاد امنیت پایدار الزامی دانست گفت: اعتماد مردم پشتوانه ای محکم برای پلیس است.

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار گچساران در جلسه نشست با معتمدین طوایف شهرستان گچساران با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب به مردم و امنیت موجود در جامعه بواسطه این انقلاب اظهار داشت: باید همه با هم و با همکاری و تعامل برای ثبات امنیت این سرزمین و شهرستان گچساران دست به دست هم بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که خوشبختانه در شهرستان گچساران با تعاملی که بین اعضاء شورای تامین شهرستان وجود دارد امنیت خوبی برقرار است گفت :شورای تامین شهرستان گچساران برای سه سال پیاپی رتبه اول استان را کسب کرده است.
وی افزود:استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان چهارمین استان امن کشور است که نباید در این میان نقش معتمدین و ریش سفیدان طوایف را در برقراری امنیت نادیده گرفت.
رحیمی با اشاره به حوادث پیش آمده شهرستان طی چند روز گذشته ابراز داشت: در عصری زندگی می کنیم که مردم با تعامل و رعایت حقوق شهروندی با همدیگر زندگی مسالمت آمیزی را دارند.
فرماندار گچساران تصریح کرد :هدف ما اجرای قانون و مقررات است ما همه تابع قانون اساسی هستیم اما مسئولین برای اجرای قانون نیازمند همکاری مردم هستند.
وی اظهار داشت :هیچ مسئولی نمی توان این ادعا را داشته باشد که من در همه امورات کامل مطلق هستم و هیچ نقص و قصوری در کارم نیست چرا که اگر اینگونه بود شهر به مدینه فاضله ای که مورد نظر همه جوامع است تبدیل می شد.


رحیمی افزود:همین قانون به ما می گوید که بین اقوام تفاوتی وجود نداردو تمام مردم ایران زمین تحت لوای قانون اساسی از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.
بالاترین مقام اجرائی شهرستان با اشاره به دلاوریهای مردم شهرستان در دوران دفاع مقدس و در زمان رژیم ستم شاهی و مبارزه با زورگویی و ظلم و ستمی که بر جامعه حاکم بود تصریح کرد:استان و شهرستان ما قومی قبیله ای بوده و همه به نوعی آشنا و فامیل هستند و باعث خوشحالی و مسرت است که هنوز ریش سفیدان و معتمدین جایگاه خود را حفظ و می توانند با ورود در مسائل یاریگر مسئولین در برقراری امنیت باشند.
ولی برقراری امنیت را لازمه توسعه و پیشرفت جوامع دانست و گفت : باید در تربیت فرزندان و نسلهای جدید تلاش شود که در برخوردهای اجتماعی خود با رعایت حقوق شهروندی وخود داری از تعصبات بی جا با توجه به فرهنگ و هنجارهای جامعه ضمن احترام به قانون خود مجری قانون باشند.
رحیمی اظهار داشت: مردم شهرستان گچساران آگاه، بیدار، ولایت مدار و دوستدار نظام اسلامی و در مسایل اجتماعی مشارکت فعال و چشم گیری دارند.
وی از علما،ریش سفیدان و معتمدان و سران طوایف شهرستان خواست مانند گذشته در برقراری نظم و امنیت همکاری نزدیکی با دستگاههای دست اندرکار داشته باشند.
در ادامه این نشست فرمانده نیروی انتظامی با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی و مقایسه آن با مدت مشابه آن در سال گذشته اظهار داشت : ما امسال نسبت به مدت شش ماه گذشته در زمینه سرقت کاهش ۴ درصدی داشته‌ایم که در این زمینه ۹۰ نفر دستگیر شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به کشف انواع مواد مخدر در شهرستان گچساران عنوان کرد: در سالجاری بیش از ۱۱۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این زمینه افزایش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته است.

اعتماد مردم پشتوانه ای محکم برای پلیس است

فرمانده انتظامی گچساران در ادامه با اشاره به دستگیری قاچاقچیان انواع مواد مخدر گفت: افزایش کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است.
سرهنگ موسوی افزود: در راستای برقراری امنیت درجامعه هرگونه باند مخوف و ... در این شهرستان توسط نیروی انتظامی شناسایی ، دستگیر و منهدم شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به کاهش آمار تصادفات در این شهرستان عنوان کرد: در سالجاری در زمینه تصادفاتی که منجر به فوت شده ۳۱ درصد، کل تصادفات درون شهری ۳۳ درصد بوده است.
وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار نزاع‌های دسته جمعی عنوان کرد: در زمینه نزاع‌های دسته جمعی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۳ درصد کاهش و بیش از ۸ درصد هم کاهش نزاع های فردی وجود داشته است.


سرهنگ موسوی به کاهش ۴ درصدی سرقت، ۸ درصدی نزاع های فردی و ۵۷ درصدی تیراندازی، افزایش ۱۱۵ درصدی کشف مواد مخدر و ۳۲۶ درصدی کشف قالای قاچاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد.
سرهنگ سید محمد موسوی مشارکت و اعتماد مردم به پلیس را در ایجاد امنیت پایدار الزامی دانست و تصریح کرد: اعتماد مردم پشتوانه ای محکم برای پلیس است.
فرمانده انتظامی گچساران در بخش دیگر از سخنانش بر تعامل با سازمان های ‘مردم نهاد’ تأکیدکرد و گفت: نباید سازمان های مردم نهاد و NGO ها و تشکل ها را نادیده گرفت و نقش آنان را ناچیز تلقی کرد بلکه باید در کنار آنها هم حمایت و هم نظارت کرد.
وی با اشاره به نقش موثر “سمن ها” ، گفت: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد به هیچ حزب و گروه خاصی وابسته نیستند بهترین یاری دهنده پلیس در ایجاد امنیت هستند.
سرهنگ موسوی امنیت را مهمترین عامل رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه عنوان کرد.
وی همچنین نیروی انتظامی را خادم ملت بزرگ ایران بیان کرد و گفت: این نیرو با تمام وجود در دفاع از ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد.
وی رسالت بزرگ نیروی انتظامی را برقراری نظم و امنیت با همکاری و مشارکت مردم دانست و بیان داشت: شان نیروی انتظامی خدمتگزاری است و کارکنان آن ،خدمت به مردم را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می کنند.
سرهنگ موسوی در خاتمه با بیان اینکه تامین امنیت از حقوق اصلی مردم و وظیفه حکومت و دولت است، عنوان کرد: همگان باید برای ایجاد شرایطی که این افراد به تامین امنیت بپردازند، تلاش کنیم و امیدواریم با همدلی و همیاری مردم و مسئولین و معتمدین از مسیر اصلی اهداف خود خارج نشویم.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه