Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@23:27:11 GMT

آثار برگزیده جایزه کتاب سال قزوین معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۸۲۵۱

آثار برگزیده جایزه کتاب سال قزوین معرفی شدند


قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:هشت اثر برگزیده کتاب سال در قزوین معرفی شدند.

اکبر اسکندری نژاد درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از میان ۳۱۲ اثر ارسالی به دبیرخانه کتاب سال در مرحله اول ۲۱۴ اثر مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت هشت اثر در هشت رشته مختلف به عنوان اثر برگزیده و ۱۱ اثر به عنوان اثر درخور تقدیر شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آیین اختتامیه انتخاب کتاب سال تعداد هشت عنوان کتاب برتر سال استان قزوین در حوزه‌های مختلف معرفی شدند که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، کتاب «کابوس ماهان» اثر مجید شفیعی که توسط انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده عنوان برگزیده را از آن خود کرد.

اسکندری نژاد بیان کرد: در بخش هنرهای تجسمی کتاب «تاریخ نقاشی قزوین» از دوره صفویه تا اواخر قاجار نوشته حسن یوسفی از انتشارات سوره مهر حوزه هنری عنوان نخست را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه کتب تاریخی، کتاب «قزوین در انقلاب مشروطیت» به قلم مهدی پورمحمدی و انتشار شده توسط نشر نارمک برگزیده شد.

اسکندری نژاد ادامه داد: کتاب «چارچوب مرجع آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان» نیز که توسط خانم‌ها میردهقان، منتظری راد و باقری و امیررضا وکیلی فرد نوشته‌شده و توسط انتشارات خاموش به چاپ رسیده در بخش زبان‌شناسی عنوان برگزیده را به دست آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کتاب «حکمت ابوالحسن و شرحی بر خطبه نهج‌البلاغه» که توسط انتشارات سایه‌گستر و به قلم عبدالرضا بندرچی چاپ‌شده نیز توانست عنوان نخست را از آن خود کند.

وی اظهار کرد: مهدی مردانی از شاعران برجسته استان نیز موفق شد در بخش شعر بزرگسال با «پایین پای ابیات» که توسط انتشارات جمهوری به چاپ رسیده برگزیده شود.

اسکندری نژاد یادآور شد: کتاب «آن‌ها که ما نیستیم» به نویسندگی سید محمد حسینی و نشر انتشارات ثالث عنوان برگزیده بخش داستان بزرگسال را برای خود کسب کرد و در بخش موسیقی، کتاب «بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین» از دوران صفوی تا اواخر قاجار نوشته حسین میثمی از انتشارات سوره مهر حوزه هنری برگزیده شد.

اسکندری نژاد افزود: همچنین ۱۱ عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد که در حوزه نسخ خطی، کتاب «فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه امام صادق (ع) قزوین» اثر محمد کریم باریک‌بین، در حوزه داستان اثر منوچهر رضایی توسط انتشارات سریر با عنوان «روبیک و ۲ روزی که گذشت»، در حوزه زبان شناسی کتاب «ضربان زندگی» تألیف گروه مؤلفان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی، در حوزه شعر بزرگسال سروده اسماعیل سکاک با عنوان «رهنورد آسمان» و «این خیابان‌ها هنوز خواب گنجشک می‌بینند» اثر ابراهیم صدری توسط انتشارات سوره مهر و در حوزه نقد ادبی کتاب «گنگ گویا» اثر علی‌اصغر ارجی و ایرج شهبازی منتشر شده توسط انتشارات علم به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه ترجمه ادبیات داستانی کتاب «دختری در قطار» ترجمه علی قانع توسط انتشارات کوله‌پشتی، در حوزه تاریخ کتاب «باقر خان سعدالسلطنه حاکم قزوین در عصر ناصری» اثر مهدی پورمحمدی توسط انتشارات سخن، در حوزه علوم اجتماعی کتب‌ «یادگیری نظریه‌پردازی» ترجمه نعمت‌الله عاملی توسط پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وکتاب «شبیه‌سازی در دیدگاه‌های دینی و اندیشه‌های حقوقی» اثر محدثه معینی فرد توسط انتشارات میزان و دانشگاه امام صادق و در حوزه شعر کودک و نوجوان کتاب «بابام یک قهرمانه» اثر داوود جمشیدی توسط انتشارات پروانه سفید شایسته تقدیر معرفی شدند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چاپ و نشر بین‌الملل با ۶۰ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت چاپ و نشر بین الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

کتاب هایی از جمله «از سلاخ‌خانه تا مهدیه»، «بازنویسی منتهی‌الآمال»، «خونهایش»، «علمدار پاراچنار»، «ارض موعود»، «سیره نامه امیرالمونین، جلد ۴»،« خاکنشین»، «فرار ماردوش»، «پرونده مختارنامه»، «دنیایی که آدم ساخت» توسط این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

علاوه بر این کتاب هایی با موضوع تاریخ اسلام و تشیع، عناوین بسیاری با موضوع خانواده، تاریخ معاصر ایران، شعر و ادبیات داستانی در نمایشگاه کتاب عرضه می شوند.

انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل در کنار عرضه کتاب، فعالیت‌های فرهنگی همچون رونمایی، جلسات نقد و بررسی کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان نام‌آشنا و چهره‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های ویژه باشگاه مخاطبان را تدارک دیده است.

کد خبر 6099840 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۳ عنوان کتاب حوزه صنعت نفت رونمایی می‌شود
  • نمایش برگزیده‌ای از آثار رضا مافی در موزه هنر‌های معاصر تهران
  • برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب
  • کتب ترکی بیشتر معرفی شود/ به آثار نیما یوشیج و زرین کوب علاقه‌مندم
  • انتشارات راه یار با ۲۱۰ عنوان در نمایشگاه کتاب حضور دارد
  • حضور چاپ و نشر بین‌الملل با ۶۰ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است