Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:59:02 GMT

کرسی‌های نفحات القرآن، ویژه عید غدیر خم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۸۳۲۶

کرسی‌های نفحات القرآن، ویژه عید غدیر خم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است.

این طرح به‌ تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت و آتش به اختیار به فعالیت وسیع خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارالقرآن نفحات‌القرآن در طول هفته پس از نماز مغرب و عشاء با تلاوت قاریان ممتاز کشورمان در سطح مساجد تهران، شهرری، اسلامشهر، شمیرانات این طرح را پیاده می‌کند.

صد و یازدهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت امیر برخورداری، قاری نوجوان کشورمان شنبه، 11 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان آزادی، میدان سما، بلوار صالحی، خیابان شهید عباس اکبری برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای سیدمجیدسادات حسینی، همراه بود، به تمام کودکان حاضر در مسجد که فقط به استماع نوای تلاوت قرآن پرداختند، جوایزی اهدا و عکسی به یادگار گرفته شد.

در ادامه این کرسی‌ها، صد و دوازدهمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن با تلاوت مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان یکشنبه، 12 شهریور پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای حسین رشاد همراه بود به همه کودکان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد.

این محافل به مناسبت دهه ولایت، به صورت ویژه در حال برگزاری است، و در صد و سیزدهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، دوشنبه 13 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء، رضا اصغرزاده به تلاوت آیاتی از سوره‌های حشر و شمس پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

همچنین صد و چهاردهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن سه شنبه، 14 شهریور ماه در مسجد شهید چمران واقع در پل مدیریت، شهرک نیایش، کوچه محمدی، در شب ولادت حضرت امام هادی(ع) با تلاوت سیدمهدی تاجزاده، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد. در این کرسی تلاوت به تمام کودکان و نوجوانان مسجد جوایزی اهدا شد تا خاطره‌ای خوش در ذهن آنها از مجلس قرآنی بماند.

در این کرسی‌های تلاوت، علاوه بر توزیع جزوه‌هایی درباره تدبر و تفسیر آیات بین حاضران در مسجد، به نوجوانانی که فقط به استماع کلام وحی بپردازند و پای رحل قرآن بنشینند، جوایزی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت‌های این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

مسعود نوری

دریافت

سیدمهدی تاجزاده

دریافت

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی در جلسه برنامه‌ریزی «مهمانی غدیر» که در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته، این مهمانی با همت همگان رقم خورد و این محقق نمی‌شد جز با اخلاص مردمانی که این حماسه بزرگ را خلق کردند.

وی افزود: هر جا پای مردم در میان باشد، اتفاقات خوب و ماندگاری رخ می‌دهد، نشاط معنوی، سالم و جامعه سالم از ضروریات است که در ایام خاصی همچون نیمه شعبان و عید غدیر تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: نکته نخست اینکه در مهمانی غدیر امسال انتظار می‌رود باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، این مسئله، هم مورد انتظار مردم است و هم باید خودمان این توقع را داشته باشیم که در برگزاری هرچه دقیق‌تر، منظم‌تر، بهتر و باشکوه‌تر مهمانی غدیر بکوشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: نکته بعدی اینکه احساس تعلق به جشن، همگانی‌تر، جدی‌تر شود و عمومیت بیشتری پیدا کند، مهمانی غدیر امسال باید بیش از سال گذشته، رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد، لذا می‌بایست مجموعه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف را بیشتر پای کار بیاوریم.

حقانی تأکید کرد: باید از هم‌اکنون، از رسانه‌ها بخواهیم برای دعوت همگان به مهمانی غدیر، اقدام به تولید محتوای چندرسانه‌ای کنند که در زمان مناسب، در فضای مجازی نشر گسترده داده شود.

وی سپس تأکید کرد: در مهمانی غدیر امسال می‌بایست مجموعه‌های حاکمیتی به عنوان موکب‌داران پای کار باشند، همچنین محلات، مساجد، هیأت‌های مذهبی، خانواده‌ها و … می‌توانند با راه‌اندازی موکب، نقش خود را در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مهمانی غدیر ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری مهمانی غدیر سال گذشته وجود داشت، گفت: باید برای رفع مشکلات و موارد ذکرشده تدابیری اندیشیده شود تا امسال شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

حقانی افزود: باید به گونه‌ای کار پیش برود که همه مردم شهر، خود را در برگزاری باشکوه مهمانی غدیر سهیم بدانند و تحقق این امر مهم، نیازمند یاری رسانه‌هاست که پای کار بیایند و جهت دعوت از مردم، در فضای مجازی، فعالیت گسترده داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر و منسجم‌تر مهمانی غدیر، کارگروه‌هایی اعم از کارگروه امنیت، رسانه و تبلیغات، کودک و پشتیبانی تشکیل می‌شود، لذا افراد علاقمند جهت مدیریت کارگروه، اعلام حضور کنند تا با برگزاری جلسات برنامه‌ریزی، شاهد مهمانی غدیر باشکوه‌تر از سال گذشته باشیم.

کد خبر 6096915

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا