Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون فربد دبیر جشنواره «هنر برای صلح» به تشریح جزییات این جشنواره پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست پنجمین دوره جشنواره «هنر برای صلح» امروز ۱۵ شهریور با حضور فریدون فربد، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنر مندان، مژده طباطبایی و ایمان عربی دبیر بخش سینما در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید رجبی معمار با اشاره به دریافت آثاری از کشورهای دیگر عنوان کرد: امسال در بعد بین المللی جشنواره «هنر برای صلح» آثاری از کشورهای دیگر انتخاب شده و قرار است برای آثار بخش تجسمی نمایشگاهی برگزار شود البته بخش فیلم را هم امسال به جشنواره اضافه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را هم باید بگویم که جشنواره «هنر برای صلح» رو به رشد و ارتقا است.

رجبی معمار بیان کرد: معمولا مفهوم صلح در قبال جنگ به کار می رود در حالی که مفهوم صلح وسیع تر و به معنای آرامش و زندگی همراه با عدالت است. بر همین اساس ما سعی کردیم امسال به این موضوع توجه کنیم زیرا القای این مفهوم توسط هنر می تواند موثر باشد.

وی افزود: امسال اقبال هنرمندان نسبت به این جشنواره خوب بوده است و ما با آثار زیادی از سوی آنها رو به رو بوده ایم. در این جشنواره دوستان هنرمند با اشتیاق زیادی آثار خود را می فرستادند به همین ترتیب ما هم در این ۲ سال سعی کردیم خیال برگزارکنندگان را از ماه ها قبل راحت کنیم.

رجبی معمار عنوان کرد: جالب است که روز جهانی صلح ۳۰ شهریور و روز آغاز هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور است. در این سال هایی که به کشورهای مختلف رفته ام همواره راجع به این موضوع از من پرسیده اند و من گفته ام ایران همواره صلح طلب بوده و مسئولان ایرانی برای این موضوع تلاش کرده اند تا مسایل را با تفاهم حل کنند، گمان ما این است که بخشی از این صلح با ابزار هنر فراهم می شود.

فربد در ادامه این نشست گفت: ما آمادگی این را داشتیم که جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم، بر همین اساس بعد از برگزاری دوره چهارم و با اعلام دوستان ما روی بین المللی شدن جشنواره تمرکز کردیم و با دوستان خانه هنرمندان نمایشگاهی با موضوع صلح در ژنو برگزار کردیم که مورد توجه قرار گرفت. درست است که ۳۰ شهریور روز جهانی صلح و ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است اما برای بسیاری از کشورها جالب است که کشوری که دچار جنگ شده بود حالا ندای صلح می دهد.

وی با اشاره به ارسال آثار از سوی کشورهای دیگر بیان کرد: امسال از ۳۰ کشور دنیا به ما اثر رسیده است، درباره قسمت سینما هم باید بگویم ما تصمیم گرفتیم که یک ورود جذاب و به موقع به سینما داشته باشیم و فیلم های خوبی که حاوی پیام صلح بودند را انتخاب کردیم.

ایمان عربی دبیر بخش سینما عنوان کرد: ما پیشتر با آقای فربد جلسه ای داشتیم و نتیجه این شد که بخش سینما را راه اندازی کنیم و تمرکزمان روی بخش فیلم های کوتاه باشد. بر همین اساس در بخش فیلم کوتاه از ۴۶ فیلم رسیده ۱۷ فیلم به موضوع جشنواره صلح می خورد و ما آنها را انتخاب کردیم البته ما ۲۷ فیلم را در بازه سه روزه در خانه هنرمندان اکران می کنیم.

فربد درباره بخش های دیگر جشنواره گفت: ما امسال یک بخش موسیقی داریم که از ۲۱ تا ۲۹ شهریور در فضای باز خانه هنرمندان گروه های موسیقی به اجرای برنامه می پردازند. در واقع ۶ اجرای موسیقی و یک اجرای تئاتر کودک داریم.

سپس طباطبایی درباره بخش تجسمی بیان کرد: در این دوره شاهد افزایش ۲۰ درصدی آثار در بخش تجسمی بوده ایم به طوری که ۳۰ کشور حضور فعال در این حوزه دارند. این موضوع اتفاق بزرگی است و به لحاظ کیفی هم آثار چشمگیری داریم. سیاست کلی جشنواره در بخش تجسمی این بود که به موضوع جشنواره یعنی صلح مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل اکثر آثاری که انتخاب شده بر اساس موضوع جشنواره بوده است و ما نیز تلاش کردیم در انتخاب آثار عدالت رعایت شود.

سپس رودابه تن کرمی دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: امسال حدود ۲۴۰ هنرمند در جشنواره حاضر می شوند و باید تاکید کنم ۲۴۰ هنرمند داریم نه اثر. این نکته را هم بیاد بیان کنم که از ۲۱ شهریور ماه هم مراسم افتتاحیه برگزار می شود و همه گالری ها و نمایشگاه ها گشایش پیدا می کند. ۲۳ شهریور هم مراسم رسمی در خانه هنرمندان برگزار می شود و اهدای نشان ها را خواهیم داشت. روز ۳۰ شهریور هم پایان جشنواره است اما ما اختتامیه رسمی نداریم با این حال ممکن است مصادف شدن با آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس برنامه هماهنگی در همین راستا داشته باشیم.

فربد در پایان درباره اجراهای موسیقی گفت: گروه فرمان فتحعلیان، گروه ایلیا، گروه بنفش، استاد بروجردی و شهریار رشیدی به اجرای برنامه خواهند پرداخت و از ۲۲ شهریور اجرای برنامه موسیقی آغاز می شود. در مورد مهمانان امسال هم باید بگویم مهمانانی از ایتالیا، فرانسه، افغانستان، عراق، مکزیک و ژاپن داریم.

در پایان پوستر پنجمین دوره جشنواره «هنر برای صلح» رونمایی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اتوبان زنجان به تاکستان بعد از پل دولت آباد، ۲۳ نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.

بنابر اعلام اورژانس، ۲۱ نفر از مصدومان به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شدند.

دو نفر از مصدومان توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

اورژانس کشور برای کمک به مصدومان حادثه، ۷ دستگاه آمبولانس اعزام کرد که زمان رسیدن اولین آمبولانس به محل حادثه، یک دقیقه بعد از اعلام به اورژانس بود.

کد خبر 6091829 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • ندای آزادی
  • پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!