Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:37:34 GMT

جشنواره کهن آواهای تنبور در کرمانشاه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۸۸۸۲

جشنواره کهن آواهای تنبور در کرمانشاه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره منطقه‌ای کهن آواهای تنبور با حضور بزرگان موسیقی ایران و بیش از 70 تنبور نواز، 20 و 21 شهریورماه در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

علی شبستری مدیر اجرایی این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای "کهن آواهای تنبور" با حضور بزرگان موسیقی کشور از جمله شهرام ناظری، حسین علیزاده، کیهان کلهر، محمدرضا درویشی، علی اکبر شکارچی، پژمان حدادی و علی اکبر مرادی روزهای 20 و 21 شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جشنواره 70 تنبورنواز از استان های ایلام، لرستان، کردستان، همدان و کرمانشاه اجرای مقام خوانی و تک نوازی خواهند داشت.

شبستری تصریح کرد: همچنین 13 گروه تنبور نواز از این پنج استان اجرای برنامه خواهند داشت و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در پایان از سه گروه برتر تنبورنوازی و نیز در بحث مقام خوانی از 9 نفر برتر در سه رده سنی مختلف و نیز از 9 نفر برتر تک نوازی در سه رده سنی تجلیل می‌شود.

شبستری خاطرنشان کرد: این جشنواره در خانه تنبور روستای "بانزلان" از توابع شهرستان دالاهو برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو در ادامه به قدمت پنج هزار ساله ساز "تنبور" اشاره کرد و افزود: این ساز خاص مردمان منطقه یارستان بوده که به اجرای مقامات تنبور می‌پرداختند.

وی با اشاره به وجود 70 مقام تنبورنوازی، گفت: ریشه ساز تنبور به استان‌های کرمانشاه، خراسان و مناطق کردنشین کشور عراق برمی‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه میانگین اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در استان حدود ۴۵.۲ درصد است که باید تا نیمه تابستان به بیش از ۶۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، اظهار کرد: تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی در ادامه ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و… هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 745289

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر