Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی از برگزاری کلاس های آموزشی این نهاد برای بیش از یکهزار دانش آموز تحت حمایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف زمانی چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکهزار و ۲۱ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در پنج ماهه امسال از کلاس های آموزشی کانون های دائمی و موقت بهره مند شده اند، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پنج ماهه سال گذشته یکهزار نفر در کلاس های آموزشی کانون های فرهنگی کمیته امداد استان در رشته های قرآن، اخلاق اسلامی، مهارت های زندگی، مهارتهای فنی و حرفه ای، دستاوردهای انقلاب اسلامی، فضای مجازی، کتابخوانی، ورزشی و پژوهش شرکت کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه کانون های دائم، موقت و جوانان پیرو ولایت در طول سال در زمینه های علمی، دینی، ورزشی و هنری فعالیت می کنند، افزود: کانون های دائم این نهاد در شهرهای تبریز، اهر، مراغه، مرند و میانه دایر هستند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی با ایجاد ۱۵ کانون فرهنگی موقت برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی در طول سال اجرا می کند و اجرای این برنامه ها به ویژه در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت از اولویت های فعالیت های فرهنگی این نهاد است.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار دانش آموز و دو هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات کمک تحصیلی این نهاد استفاده می کنند، گفت: ۹۴ نخبه قرآنی، علمی، اختراع و ورزشی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان در پایان اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت انجام می شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه به تحصیل ادامه دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد