Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:24:36 GMT

55 درصد اشتغال‌ کشور در بخش خدمات است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۹۲۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه درحال حاضر 55 درصد اشتغال‌ کشور در بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فعالان این بخش داشته باشیم تا پایان سال در بخش خدمات باید 100 شغل در بخش تعاون استان ایجاد شود.

به‌ گزارش خبرنگار ایسنا، اسماعیل خلیلی امروز در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر استان اظهار کرد: تجلیلی از تعاونی‌های برتر مشوقی برای دیگر تعاونی ها است تا کیفیت و کمیت فعالیت‌های خود را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعاون در اسلام و قانون اساسی جایگاه خاصی دارد و بدون شک توصیه‌های شهید بهشتی در گنجاندن تعاون در قانون اساسی بی‌تاثیر نبوده است.


وی افزود: بخش تعاون بایدنقش 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد ولی تاکنون به دلیل برخی مشکلات این امر محقق نشده است.بدون شک فعالیت‌هایی‌که در راستای خصوصی سازی و واگذاری برخی از بخش‌های اقتصاد دولتی به این بخش خصوصی صورت‌گرفته تا حدودی مانع از این شده تا تعاون به سهم خود در اقتصاد به خوبی دست یابد.


این مسئول با اشاره به مهمترین‌ کار بخش تعاون در کشور گفت: بدون شک مهمترین خروجی بخش تعاون در کشور مسکن مهر بوده است.هرچند بسیاری پروژه‌های مسکن مهر در استان مکان‌یابی مناسبی نداشته و از ضعف زیرساختی رنج می‌برند ولی نباید از حق‌گذشت که بخش تعاون با اجرای این پروژه‌کار بزرگی انجام داده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در ادامه به سیاست وزارت متبوع خود اشاره‌ کرد و توضیح داد: وزارت‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه تمرکز زیادی بر تولید و اشتغال دارد.


وی اظهار کرد: بیش از سه سال است مقام معظم رهبری در تعیین عنوان سال به بحث اشتغال و تولید اشاره می‌کنند و این نشان می‌دهد این موضوعات در کشور اهمیت زیادی دارند.ما باید به سمت تولید همراه با ایجاد اشتغال پیش برویم چون هر تولیدی به معنای ایجاد اشتغال نیست.در حال حاضرکشور با پدیده رشد اقتصادی بدون اشتغال مواجه است چون بسیاری ازکارخانه‌ها و مراکز تولیدی از ماشین‌آلات به جای انسان در خط تولید خود استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود بسیاری از نیروهای‌کار از بخش تولید به سمت خدمات بروند.بدون شک برای این‌که بتوانیم‌کارگران را درکارخانه‌ها و بخش تولید نگه داریم، باید فکری به حال اصلاح قوانین این حوزه‌ کنیم.

وی با اشاره به وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال‌گفت:‌ این وزارتخانه صرفا در بخش تعاون موظف به ایجاد شغل شده و بر همین مبنا امسال باید در البرز هزار شغل ایجاد شود که تاکنون تنها 380 شغل ایجاد شده است.علاوه براین باید تاپایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری درکشور از 12.5 به 8.5 درصد کاهش یابد که سهم البرز در این زمینه ایجاد سالانه 33 هزار شغل خالص است.


رئیس اتاق تعاون البرز گفت: بخش تعاون می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرات سازنده‌ای داشته باشد.


به ‌گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد علی مختاری امروز در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر استان البرز اظهارکرد: در چهار سال دولت دوازدهم باید تلاش شود برنامه‌ها و اهداف بخش تعاون به خوبی اجرایی‌شوند تا در پایان برنامه ششم توسعه این بخش بتواند به جایگاه واقعی‌ خود دست یابد.بدون شک با بخش‌نگری امکان تحقق برنامه‎ ششم توسعه نه تنها در بخش تعاون بلکه در سایر حوزه ها نیز امکان‌پذیر نیست به همین دلیل تعامل بین بخشی در این مسیر باید مورد توجه قرار بگیرد.


وی با اشاره به مهمترین معضل‌کشور افزود: امروزه بیکاری به عنوان معضلی بزرگ هم حاکمیت و هم مردم را درگیرکرده است بنابراین باید با اتخاذ سازوکار مناسب و اجرای طرح‌های عملیاتی زمینه‌کاهش‌آن را فراهم کنیم.


وی توضیح داد: بعد از بیکاری روند ناقص سرمایه‌گذاری درکشور به معضلی جدی تبدیل شده‌است به طوری برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شود ولی در نهایت پیش بینی‌ها محقق نشده و اهداف آن طورکه باید و شاید محقق نمی‌شوند.


رئیس اتاق تعاون البرز بیان کرد: بدون شک اگر همه به سمت اجرای برنامه ششم توسعه پیش بروند و در اجرای آن زمانبندی مناسبی داشته باشند بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می‌شود.


مختاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه بخش تعاون درکشور اشاره‌ کرد و افزود: متاسفانه تعاون در کشور مظلوم واقع شده است.


وی اظهار کرد: سال‌های سال است درباره تعاون و تاثیر آن در اقتصاد صحبت می‌شود ولی کمتر توجهی به نیازهای این بخش می‌شود.بدون شک اگر پرو بال‌کافی به این بخش داده شود، شاهد اثرات سازنده و مطلوب آن در تحقق اقصاد مقاومتی خواهیم بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس ۲۰۲۴) با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، اظهار کرد مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهرهای این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

فداکار همچنین تصریح کرد: صادرات ۴۰ کالا با ارزش ۱۰ میلیارد دلار به ۵۰ بازار از استان کرمان برنامه‌ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور چینی‌ها در استان کرمان گفت: چینی‌ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده‌اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

استاندار کرمان در مورد آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر ۲۰ کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آن‌چنانی وارد نکرده است. آب در حال حرکت به مدت حدود ۲ ساعت وارد پارکینگ‌های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن‌ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگردی، محصولات کشاورزی، ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

سرمایه‌گذاری به همت بخش خصوصی توسعه می‌یابد

علی نقوی، رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران و دبیر همایش کرمان‌آیدکس با بیان اینکه دولت بودجه کافی برای تأمین منابع عمرانی و سرمایه‌گذاری در اختیار ندارد، مشارکت بخش خصوصی در این مسیر را ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی در مسیر سرمایه‌گذاری و رسیدن به راهکارهای پیشنهادی برای این بخش، هدف اصلی این همایش است.

وی تصریح کرد: کرمان از منظر گردشگری، توان بسیار بالایی برای جذب سرمایه دارد که ناشناخته ماندند و سرمایه‌گذاری کافی برای معرفی آنها صورت نگرفته است. برنامه‌ریزی برای این همایش انجام شد تا بتوانیم اطلاعات همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را ارائه دهیم.

کد خبر 6098220 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری