Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال اقتصاد مقاومتی با بیان این که خودباروی رمز موفقیت است، گفت: عرصه های اقتصاد مقاومتی می تواند بازارهای منطقه را تسخیر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، بیش از چند سال است که رهبر معظم انقلاب از ضرورت توجه به اقتصاد با تکیه بر توانمندی داخلی صحبت می‌کند، در مراکز استان‌ها نیز به‌صورت منظم جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود اما در عمل و در بزنگاه‌ها آن طوری که نیاز کشور است عمل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حال در شهر قنوات یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی برای زندگی7 خانواده نویدبخش بوده و روزهای خوبی را رقم‌زده است.
اسفند 92 کار را شروع کردیم
ابوالفضل قدیری هستم، پرورش اردک را دریکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی که بسیج سازندگی معرفی کرد از اسفند 92 آغاز کردیم.
در ابتدای کار 5 هزار قطعه اردک گوشتی پرورش می‌دادیم تا این‌که با افزایش کار به 20 هزار قطعه رساندیم.
سرمایه اولیه با احتساب وام سازمان بسیج سازندگی 200 میلیون بود که البته این مبلغ برای خرید زمین هم بود، بدون احتساب زمین می‌توان با 10 میلیون تومان وارد این عرصه شد.
7 نفر به‌صورت مستقیم در این کار مشغول هستند و اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن بسیار بیشتر است.
گوشت اردک در بین مردم شناخته‌شده نیست
گوشت اردک در بین مردم شناخته‌شده نیست و برخلاف تصوری که مردم‌دارند این گوشت به‌هیچ‌عنوان بو نمی‌دهد.
طبخ صحیح گوشت اردک می‌تواند یک وعده‌ای غذای لذیذی را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد علاوه بر این گوشت اردک خواص بسیار زیادی دارد به‌خصوص در مقایسه با گوشت مرغ خاصیت زیادی دارد.


طبع گرم گوشت اردک در کنار آهن موجود در آن می‌تواند برای بسیاری از افراد توصیه شود اما متأسفانه با این خاصیت بالا بین مردم ناشناخته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم توزیع گوشت را در شهر شروع کنیم.
الآن در فروشگاه‌های اصلی شهر این گوشت عرضه می‌شود تا در کنار صادرات به شهرهای شمالی در شهر خودمان هم به میزان زیادی این گوشت عرضه و استفاده شود.
قیمت گوشت اردک آماده به طبخ کیلوئی 10 هزار تومان به فروش می‌شود که در این میان یکی از دلایل تفاوت 10 الی 15 درصدی قیمت گوشت اردک با مرغ، قیمت تمام‌شده آن است.


ضریب تبدیل اردک در مقایسه با مرغ پایین‌تر است به این معنی که حداقل 30 الی 40 درصد اردک نسبت به مرغ خوراک بیشتری می‌خورند.
نهادهای دولتی در ابتدا همکاری نمی‌کردند
در ابتدای کار سنگ‌اندازی زیادی از سوی نهادهای دولتی می‌شد ولی با پیگیری‌های زیادی که انجام شد تا سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی را با این صنعت بیشتر آشنا کردیم و از محل بازدیدهای زیادی انجام دادند تا همکاری‌های آن‌ها بهتر شد.
هنوز لازم است در این زمینه ما حمایت بشویم، به‌خصوص در فصول سرد سال برای گرم کردن سالن‌های پرورش اردک نیاز به سوخت داریم اما به‌سختی می‌توانیم گازوئیل تهیه کنیم.
مطمئن باشید فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی توسعه پیدا کند و اگر فعالان این عرصه‌ها حمایت شوند می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مهم منطقه باشیم.
اگر ما ایمان و باور داشته باشیم و حمایت‌های لازم صورت بگیرد قطعاً افراد مستعد و خوش‌فکری در کشور داریم که می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی گره‌گشای وضعیت کنونی اشتغال باشند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول