Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@13:56:10 GMT

چین: سایت اتمی کره شمالی در آستانه فروپاشی است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۹۶۱۸

کارشناسان چینی برآورد کرده‌اند سایت کره شمالی که برای آزمایش‌های اتمی در نظر گرفته شده احتمالا تخریب خواهد شد و تشعشعات ناشی از این آزمایش‌ها خطرات زیست‌محیطی به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: کارشناسان چینی هشدار دادند بعد از آزمایش اتمی کره شمالی در در پونگه-ری رانش زمین اتفاق افتاد.

به نوشته روزنامه سَوت چاینا مورنینگ پست، وقوع رانش زمین در محلی که کره شمالی آزمایش اتمی انجام داده است،‌ این احتمال را به دنبال دارد که سایت آزمایش‌های اتمی کره شمالی در معرض فروپاشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه چینی ادامه داد،‌ 38 تصویر ماهواره‌ای از سایت اتمی کره شمالی نشان می‌دهد تغییراتی در سطح زمین پونگه-ری ایجاد شده و نشانه لرزه و رانش زمین وجود دارد.

همچنین تحقیقات دانشگاه علم و فناوری چین ادعا کرده است آزمایش‌های اخیر اتمی کره شمالی همه زیر یک کوه در پونگه-ری انجام گرفته‌اند.

رئیس سابق جامعه اتمی چین هم هشدار داد،‌ در صورت صحت این اطلاعات خطر فاجعه زیست محیطی وجود دارد. وی افزود یک آزمایش اتمی دیگر در این منطقه می‌تواند تمام کوه را در محل خودش دفن کند و غاری ایجاد کند که از آن تشعشعات ناشی از آزمایش اتمی به هوا نشت کرده که در آن صورت به کشورهای مجاور از جمله چین نیز وارد خواهد شد.

یک تیم تحقیقاتی هم در نروژ تخمین زد، میزان انرژی آزاد شده از آزمایش اتمی روز یکشنبه کره شمالی، ده برابر بیشتر از انرژی بمب اتمی هیروشیما بود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند