Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:57:39 GMT

وقوع 24 فقره تصادف منجر به فوت در 13 روز اول شهریور ماه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۹۶۴۵

وقوع 24 فقره تصادف منجر به فوت در 13 روز اول شهریور ماه

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به دور دوم سفرها در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: 24 مورد تصادف منجر به فوت در 13 روز نخست شهریور سال جاری در جاده های این استان رخ داده که در این تصادفات 29 نفر جان خود را از دست داده و 233 نفر مجروح شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان؛ یوسف نجفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان امروز صبح به مناسبت آغاز دور دوم سفرهای تابستانی اظهار داشت: پلیس، کنترل ها راههای استان کرمان را در شهریور به شدت افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ماه شهریور را یکی از پرحجم ترین ماه سفر عنوان کرد و بیان داشت: معمولا شهریور یکی از ماه هایی است که بیشترین تلفات را دارد که در این 13 روز گذشته تعداد 24 فقره تصادف رخ داده است که از این تعداد 29 نفر کشته و 233 نفر مجروح شده اند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان افزود: تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است لذا با رانندگانی که مرتکب اینگونه تخلفات شوند به منظور حفظ جان مردم برخورد قاطع می شود.

نجفی تصریح کرد: خودرو رانندگانی که 2 تخلف غیرمجاز را همزمان مرتکب شوند به مدت 72 ساعت توقیف و جریمه می شود.

وی همچنین به سامانه 110120 اشاره کرد و گفت: مسافرینی که با اتوبوس سفر می کنند می توانند تخلفات راننده را در طول مسیر با این سامانه به پلیس راه اطلاع دهند.

نجفی به بازگشایی مدارس در آستانه مهرماه و ایجاد طرح ترافیکی اشاره کردو اذعان داشت: خانواده ها سعی نمایند از سرویس های تایید شده و مجوز دار برای جابجایی فرزندانشان استفاده نمایند.

وی چهار عامل راه، وسیله نقلیه، عامل انسانی و عوامل محیطی را از عوامل موثر در رانندگی برشمرد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به آمار تصادفات 4 ماهه نخست سال جاری در شمال استان اشاره کرد و گفت: در 4 ماهه ابتدای سال 96 جاده های شمال برابر آمار پزشکی قانونی 119 فقره تصادف رخ داده که از این تعداد 198 نفر فوت نموده اند.

نجفی عنوان کرد: تعداد وقوع تصادفات در راههای شمال استان کرمان در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت فقره کمتر شده و تعداد افراد فوت شده 40 نفر افزایش داشته است.

وی تعداد مجروحین را در تصادفات چهار ماه سال جاری در شمال استان کرمان هزار و 152 نفر اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

نجفی افزود: در جنوب استان 76 فقره تصادف فوتی اتفاق افتاده است و 97 نفر کشته شده اند که از این تعداد نسبت مشابه سال قبل 23 فقره افزایش یافته و تعداد تصادفات فوتی در جنوب 19 فقره افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سرجمع تصادفات در شمال و جنوب استان 195 فقره تصادف فوتی ، 873 فقره تصادف جرحی و 295 نفر کشته شده اند.

نجفی عنوان کرد : اگر یک ماهه مرداد ماه را اضافه کنیم سرجمع در استان کرمان 245 فقره تصادف فوتی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: از یک هزار و 146 فقره نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش یافته و تعداد فوت شدگان 355 نفر که از این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش و تعداد مجروحین یک هزار و 897 نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عمده تصادفاتی که در شمال استان رخ داده است 54 درصد واژگونی و خارج شدن وسیله نقلیه از جاده است که این اتفاق در جنوب به صورت برخورد دو سیله نقلیه با هم و یا با عابر پیاده رخ داده است.

نجفی به مهم ترین عوامل تصادف اشاره کرد و گفت: در جاده های یکطرفه عمده حوادث به علت سرعت غیرمجاز ، خستگی و خواب آلودگی رخ می دهد.

وی افزود: در جاده های دو طرفه آمار تصادفات بسیار بالاست و بیشتر در اواخر هفته اتفاق می افتد و علت آن سبقت غیرمجازو انحراف به چپ از خط وسط جاده می باشد که معمولا تصادفات مرگبار رخ خواهد داد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: از این اتفاقات 65 درصد در محورهای بین شهری و 25 درصد در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.

نجفی بیان کرد: در 28 درصد تصادفات موتورسیکلت ها نقش داشتند که عمدتا در محورهای روستایی رخ داده و 9درصد وانت بارها و 8 درصد کامیون ها نقش داشته و همچنین 6 درصد مربوط به تصادفات برخورد با عابر پیاده بوده است.

وی اذعان داشت: بیشترین ساعت وقوع تصادفات بین ساعت 16 الی 20 شب با 25 درصد و بعد از آن از 20 تا 24 شب نیز 23 درصد تصادف رخ داده است.

نجفی به مهمترین جاده ها از لحاظ فراوانی وقوع تصادفات اشاره کرد و ابزار داشت: محور کرمان ـ بم با 15 فقره فوتی و 56 فقره جرحی بیشترین تصادف اتفاق داده است.

وی گفت: البته به طور سرجمع در شمال و جنوب استان در محور کرمان ـ سیرجان با 78 فقره تصادف رتبه اول را دارد.

نجفی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محورهای کرمان ـ بم و کرمان ـ بافت اتفاق افتاده است، افزود: بعد از این دو محور، کرمان ـ رفسنجان با آمار تصادفات بالا با واژگونی و انحراف از جاده می باشد که سرجمع 60 فقر تصادف فوتی داشته است، بعد از آن انار ـ رفسنجان با 48 فقره تصادف در رتبه بعدی قرار دارد با 32 فقره تصادف برابر با محور کرمان ـ بم می باشد.

وی به سامانه 197 اشاره کردو افزود: کسانی که انتقاد، پیشنهاد، تذکر و یا تقدیری از نیروی انتظامی دارند می توانند از این سامانه استفاده نمایند.

نجفی با تاکید بر اینکه ریشه اصلی تمام تصادفات و تلفات رانندگی سرعت غیرمجاز می باشد، گفت: میزان سرعت های مجاز در آزادراه ها و اتوبانها برای خودروهای سبک 120 کیلومتر و برای خودرو سنگین 110 می باشد ، حداکثر سرعت در بزرگراه برای خودروهای سبک 110 و سنگین 100 کیلومتر است.

وی همچنین میزان سرعت در جاده های اصلی دوطرفه در روز برای کلیه خودروها 95 و در شب 85 کیلومتر و جاده های فرعی و روستایی در روز 85 کیلومتر و 75 کیلومتر در شب اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

سرهنگ سید رضا اسدنژاد افزود: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی بیان کرد: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

اسدنژاد افزود: در مجموع دیروز مرتکبان ۱۳ هزار و ۶۶۵ فقره تخلف راهور در شهرهای خراسان رضوی جریمه شدند.

 

دیگر خبرها

  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت