Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:17:26 GMT

بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت عید غدیر

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۹۹۵۳

بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت عید غدیر

«اهمیت غدیر در پیشگاه خداوند و در قرآن کریم آن گونه است که اگر پیامبر (ص) جانشینی حضرت علی(ع) را در آخرین سفر حج خود اعلام نمی‌کردند، رسالت نبوی که حاصل و نتیجه نهایی بعثت همه انبیاء الهی است ناتمام می ماند.»

به گزارش ایسنا، مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت عید سعید غدیر خم با انتشار بیانیه‌ای، امتثال امر مراجع عظام در برگزاری آیین‌های هرچه باشکوه‌تر غدیر در جهان شیعیان محب ولایت علوی و اراتمندان خاندان رسالت را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن رحیم

غدیر، روز اکمال دین محمدی ( ص) و ابلاغ و پذیرش مکتب ولایت علوی ( ع) است که همه اسلام خواهان و حق طلبان عالم باید آن را گرامی بدارند. ابلاغ ولایت نقطه اتکای نجات بشریت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها بود و تا با تمسک به این اصل بزرگ، و پیروی از خط مشی تبیین شده در غدیر جهانی دینی را پدید آورد.

اهمیت غدیر در پیشگاه خداوند و در قرآن کریم آن گونه است که اگر پیامبر (ص) جانشینی حضرت علی(ع) را در آخرین سفر حج خود اعلام نمی‌کردند، رسالت نبوی که حاصل و نتیجه نهایی بعثت همه انبیاء الهی است ناتمام می ماند .

خطابه غدیر پیامبر خاتم ، عصاره و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی و سرنوشت ‌ساز ترین واقعه تاریخ است که تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا بود و آنچه می‎توانست تمامی نقشه‌های منافقان را خنثی و اسلام ناب را در تمامی اعصار تاریخ حفظ کند ، عمل به فرامین الهی غدیر و پذیرش تعیین جانشین پیامبر و اعلام رسمی آن بود که مع الاسف دنیا طلبان و اسیر شدگان به کید شیاطین از آن سرپیچی کردند و بشر را از صراط مستقیم هدایت خارج نمودند . حال در این زمان نقش حساس و حیاتی ولایت فقیه و نهاد معظم فقاهت و مرجعییت در جامعه اسلامی، همان استمرار بخشی و احیاگری غدیر و تنها عامل وحدت و انسجام امت اسلامی پس از پیامبر و امامان معصوم است و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و منافقان عصر حاضر و مانع از انحراف امت اسلامی از اصول خواهد بود.

در پرتو معارف غدیر و آموزه های آن، اعتقاد داریم که از دیدگاه ائمه معصومین(ع)، غایت اصلی حکومت اسلامی که این زمان در ایران اسلامی ، با هزینه خون شهیدان راه حق و مجاهدات امام ره و جان فشانی یاران صدیقش برقرار گردید ، و در دست دولتمردان کنونی قرار گرفته است ، حفاظت از مردم، در ابعاد و جنبه‌های مختلف آن، و خدمت به آنان برای تأمین سعادت دنیوی و اخروی است .

بر این اساس رفاه و امنیت جامعه اسلامی و تعلیم و تربیت موفق و رشد فرهنگی جامعه، پیگیری تحقق اهداف جمهوری اسلامی و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ، تنها راه عمل به فرمان های روشن الهی در یوم غدیر است.

با نظر به جایگاه عید غدیر در قرآن، احادیث و روایات، و تکلیف تعظیم شعائر الهی ، و امتثال امر مرجعیت شیعه دامت برکاتهم ، برگزاری جشنهای بزرگ و محتوایی و پیام دار غدیر در جهان توسط پیروان اسلام ناب محمدی را تکلیف بزرگ خود و همگان میدانیم .

وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب .

و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ .

آیت پیمان- رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم بر می‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

عسکری چاوردی اضافه کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 750393

دیگر خبرها

  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت