Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:25:25 GMT

عادل الجبیر: بحران انسانی یمن ارتباطی به عربستان ندارد!

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۱۲۹۳

سازمان ملل متحد اخیرا گزارشی از بحران انسانی در یمن منتشر کرده که در آن از عربستان به دلیل ایفای نقش در جنگ داخلی این کشور انتقاد شده است. «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان، ضمن ابراز عصبانیت از انتشار چنین گزارشی مدعی شد دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی مغرضانه منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران: وزیر خارجه عربستان از گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره بحران انسانی در یمن به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش اسکای نیوز؛ سازمان ملل متحد اخیرا گزارشی از بحران انسانی در یمن منتشر کرده که در آن از عربستان به دلیل ایفای نقش در جنگ داخلی این کشور انتقاد شده است. «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان، ضمن ابراز عصبانیت از انتشار چنین گزارشی مدعی شد دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی مغرضانه منتشر کرده است.

عربستان از 2 سال و نیم گذشته تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرده و مشغول جنگ با نیروهای انصارالله در صنعاست. حملات موشکی ائتلاف سعودی، دیگر شهرهای یمن را نیز تخریب کرده و بحران انسانی شدیدی در میان مردم این کشور بوجود آورده است. در گزارش سازمان ملل اقدامات نیروهای ائتلاف سعودی دلیل بیشترین کشتار غیرنظامیان در یمن معرفی شده که در نتیجه آن هزار کودک نیز جان خود را از دست داده اند.

عادل الجبیر با اشاره به این گزارش، نقش عربستان را در فجایع بوجود آمده در یمن کاملا انکار کرد و مدعی شد: ما از سازمان ملل دعوت کردیم تا درباره این موضوع با یکدیگر مذاکره کنیم. از آنها دعوت کردیم تا بیایند و شخصا ببینند ما چگونه اهدافمان را انتخاب و عملیاتمان را هدایت می کنیم. اما هیچکدام از آنها نیامدند.

در گزارش سازمان ملل از آنچه در یمن جریان دارد با عنوان یک بحران تمام عیار که به دست بشر بوجود آمده، یاد می شود. بیش از هزار نفر کشته شده اند، 8 هزار نفر مجروح شدند و شیوع وبا به شکل کم سابقه ای در این کشور گسترش یافته است.

باوجود حملات گسترده هوایی ائتلاف عربی علیه انصارالله و محاصره نظامی یمن، ریاض هنوز موفق به تحقق هدفش که نابودی این گروه شیعه در صنعا بود، نشده است. طولانی شدن این تجاوز نظامی فقط به وخیم تر شدن اوضاع مردم یمن دامن می زند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض