Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:22:42 GMT

پروژه مسکن جامعه مهندسین استان مرکزی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۲۷۸۵

پروژه مسکن جامعه مهندسین استان مرکزی افتتاح شد

پروژه ۲۸۰ واحدی تعاونی مسکن جامعه مهندسین و کارکنان نظام مهندسی استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان کشوری بخش تعاون و استانی به بهره برداری رسید.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، همزمان با هفته تعاون و به مناسبت این هفته بخشی از پروژه برج‌های مهندسی ایران زمین که مربوط به تعاونی مسکن جامع مهندسان استان مرکزی می‌شود امروز با حضور مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، نماینده اراک، خنداب و کمیجان و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه از جمله طرح‌هایی است که به مناسبت هفتهتعاون در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد که مربوط به مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی می‌شود.

رئیس نظام مهندسی استان مرکزی با اشاره به این پروژه گفت: این پروژه از سال 92 در زمینی به وسعت چهار هزار و 800 متر مربع با دربرگیری 280 واحد در 21 طبقه آغاز شد که شامل یک طبقه همکف، 18 طبقه روی مین و دو طبقه منفی می‌شود.

مصطفوی افزود: این پروژه مجهز به آنتن مرکزی بوده و مبحث 19 به طور کامل در آن رعایت شده است و بهترین مصالح در ساخت آن به کار رفته که 22 ناظر در جریان ساخت این پروژه در رشته‌هایی نظیر رشته عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی و غیره همکاری داشتند، از مجری هم در ساخت این پروژه استفاده شده است.

استفاده از مصالح بومی را مد نظر داشتیم/آسانسورهای این مجتمع برای نخستین بار در غرب کشور به کار رفته است

عضو هیئت مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج‌های مهندسی ایران زمین هم با شاره به این پروژه گفت: این پروژه شامل 280 واحد بوده که برای 240 نفر اعضای تعاونی است ، 40 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری مازاد هم دارد.

امیدرضا تقوایی تصریح کرد: درنهایت با فروش واحدهای مازاد موافقت کرده‌اند تا هزینه‌های تمام شده برای آن‌ها کمتر شود که80 درصد این واحدهای مازاد فروخته شده است.

وی بیان کرد: این پروژه شامل 18 طبقه مسکونی، پیلوت که شامل پارکینگ و واحد‌های تجاری بوده و دو طبقه منفی شامل پارکینگ و انباری‌ها می‌شود.

عضو هیئت مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج‌های مهندسی ایران زمین استان مرکزی ادامه داد: هزینه کل پروژه حدود 60 میلیارد تومان است و قیمت تمام شده برای هر متر یک میلیون و 550 تومان است.

تقوایی عنوان کرد: این واحدها با متراژ‌های 102 متری، 107 متری، 108 متری و 117 متری هستند که بلوک بی آن با70 واحد امروز قابل بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: این ساختمان از سوی شورای فنی استان از لحاظ فنی و مصالح درجه یکی که در آن به‌کار رفته به‌عنوان برترین ساختمان استان شناخته شده است.

عضو هیئت مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج‌های مهندسی ایران زمین استان مرکزی افزود: مصالح آن از مصالح درجه یک ساخت کشور بوده مانند اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ای که توسط شرکت هپکو اراک ساخته شده و از این لحاظ نگاهی به صنایع بومی خود هم داشته‌ایم، ورق‌های آلومینیومی هم که در این پروژه استفاده کرده‌ایم از تولیدات شرکت آلفونام در اراک است.

تقوایی تصریح کرد: سنگی که استفاده می‌شود سنگ محلات بوده و این مجتمع دارای آسانسور‌های ویژه‌ای با سرعت 2ونیم متر بر ثانیه بوده که در غرب کشور نخستین پروژه‌ای است که در آن از این آسانسور‌ها استفاده شده است .

وی بیان کرد: در بحث عایق حرارتی مبحث 19 تمام مسائل رعایت شده و پنجره‌ها ویستابست درجه یک ساخت ایران و دوجداره است، بلوک‌های پرین بتن که بهترین مصالح از لحاظ عایق است برای دیوار‌ها با وزن مخصوص 550 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده شده است و فصل مشترک دیوارهای آن از مصالح کناف (دیوار کاذب سایلنت)استفاده شده یعنی هیچ صدایی بین واحد‌ها رد و بدل نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج‌های مهندسی ایران زمین استان مرکزی ادامه داد: مهم‌ترین آیتم و ویژگی منحصر به فرد آن لوله‌های جورج فیشر سوئیس و پمپ‌های ایتالیایی است که در آن استفاده شده که این‌ویژگی‌ها در ساختمان‌های لوکس اراک هم دیده نمی‌شود.

تقوایی عنوان کرد: امیدواریم که همه انبوه‌سازان به کیفیت اهمیت دهند و ساختمان‌هایی بسازند که سالیان سال در بهره‌برداری به مشکل بر نخورد.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان

آیین بهره‌برداری از پروژه تحکیم بستر، ایمن‌سازی، تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آن چنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است که یک معضل بزرگ ترافیکی رفع شد.

وی ادامه داد: این گلوگاه ضمن ناایمن بودن باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد بنابراین اجرای این مهم یک کار اثرگذار است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر و باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید دو کیلومتر طول دارد که با اجرای این پروژه‌ها ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته وجود داشت حل شد، خاطرنشان کرد: این سه پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز تاکید کرد: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه‌ها است اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، اضافه کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماهه نخست امسال تکمیل فاز دوم فتح- باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این تقاطع تأثیر فوق‌العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت، تصریح کرد: پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دو گاز است که سال‌ها متوقف مانده بود، فاز نخست پروژه تا پایان امسال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلایل مختلف از جمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد، تاکید کرد: درخواست پلیس حل و فصل و ایمنی این نقطه بود که اهمیت اجرای پروژه را دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه نیمه تمام ماندن این پروژه باعث نارضایتی مردم شده بود، اضافه کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران معارض اصلی این پروژه را مسائل ترافیکی دانست و افزود: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه شهرداری منطقه ۲۱ قرار دارد.

به گزارش ایمنا؛ امروز- هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

کد خبر 748367

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح