Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حیدر شرفی‌ دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی هپاتیت‌ تهران در کنفرانس‌ بین‌المللی هپاتیت تهران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی‌ برگزار شد، اظهار کرد: کنگره هپاتیت تهران کنگره‌ای بین‌المللی است‌ که در زمینه‌ بیماری‌های کبد‌ و به خصوص هپاتیت‌های ویروسی‌ هر 2 سال یک بار در شهر تهران برگزار می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هپاتیت‌های ویروسی‌ سلامت جامعه را تحت تأثیر‌ خود قرار می‌دهد‌ خوشبختانه در ایران هپاتیت‌ C و B شیوع‌ بالایی‌ ندارند‌. میزان شیوع هپاتیت C در ایران کمتر از نیم درصد‌ و هپاتیت B کمتر از 2 درصد است.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی هپاتیت‌ تهران افزود: ما امیدواریم‌ با برنامه‌های وزارت بهداشت‌ و مراکز تحقیقاتی‌ مختلف‌ بتوانیم‌ هپاتیت C را تا سال 1410 از کشور حذف کنیم و شیوع آن را به کمتر از 2 صدم درصد برسانیم‌.

شرفی‌ تأکید کرد: هپاتیت‌ به معنای‌ التهاب کبد است و عوامل مختلفی‌ در ایجاد التهاب کبد نقش دارند. یکی از این عوامل ویروس‌هایی هستند که وارد بافت کبد می‌شوند و التهاب آن را به همراه دارند. اصطلاح هپاتیت‌ پیشتر‌ برای بیماری‌های ویروسی هپاتیت‌ به کار برده می‌شود. از جمله بیماری‌های کبدی غیرویروسی‌ می‌توان به هپاتیت خود ایمن، سیروز‌های‌ با عامل ناشناخته و کبد چرب اشاره کرد.

وی یادآور شد: هپاتیت‌های ویروسی‌ از نظر بهداشتی اهمیت بسزایی دارند‌ و ما سعی می‌کنیم که به زودی آنها را درمان کنیم، هپاتیت C بیشتر معتادان تزریقی‌، مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی‌ و افراد عضو گروه‌های پرخطر را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود