Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:35:56 GMT

طرح آموزشی استاندارد در ۴ استان کشور در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۳۴۵۶

طرح آموزشی استاندارد در ۴ استان کشور در حال اجراست

یزد ـ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: اکنون در استانهای تهران، یزد، اصفهان و بوشهر طرح آموزشی و استانداردسازی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد ذاکر امروز در دوره آموزشی استانداردهای راهسازی به تبیین استانداردهای جهانی راهسازی پرداخت و اظهار داشت: سازمان جهانی ایزو در حیطه فعالیت هر سازمان، استانداردهای خاصی تدوین می‌کند که این استانداردها در صنایع خودروسازی، غذایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با شماره‌ها و کدهای مختلف قابل شناسایی است.

وی یادآور شد: استاندارد مربوط به فعالیت‌های جاده‌ای و راه‌ها با کد ایزو۳۹۰۰۰۱ شناخته می‌شود که آخرین ویرایش این استاندارد مربوط به سال ۲۰۱۲ است و این استاندارد در واقع بر ایمنی جاده و ترافیک نظارت دارد.

ذاکر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه پیاده‌سازی این استاندارد در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در این زمینه، ریسک‌هایی که مربوط به ایمنی ترافیک جاده‌ای است را از نظر فعالیت‌ها و حیطه‌های مختلفی که در حیطه راهداری و ترافیک انجام می‌شود، شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این ریسک‌ها شناسایی شود، ابتدا باید فرآینده‌های مربوطه استخراج و بعد از شناسایی این فرآیندها، زیرفرآیندها را تعریف کرده و بعد از آن اقدام به شناسایی و مشخص کردن عوامل خطر کنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بیان کرد: در نهایت با توجه به جمع شدن تمام آیتم‌های ذکر شده، تکنیک مدیریت ریسک را در مجموعه پیاده می‌کنیم، که این تکنیک با توجه به شرایط و نوع سازمان ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد ولی روال آن که شامل شناسایی، ارزیابی، تحلیل و تعریف اقدام کنترلی است.

وی ادامه داد: در این مرحله، تیم‌ها و کارگروه‌ها تشکیل و شناسایی‌ها انجام می‌شود و بر اساس جداول استاندارد و جداولی که روی شدت، احتمال و قابلیت تشخیص مشخص می‌کنیم، عدد ریسک مشخص می‌شود و بر اساس آن الگویی به دست می‌آید که در بخش‌های ریسک، مدیوم ریسک و لوریسک خود را نشان می‌دهد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزدافزود: با توجه به این سطح ریسک، اقدامات کنترلی را تعریف می‌کنیم و بعد از آن، اقدامات را در محل حادثه پیاده‌سازی کرده و اثربخشی آن را مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار می‌دهیم.

ذاکر با اشاره به اینکه تمام این اقدامات با هدف افزایش ایمنی ترافیک جاده‌ای، کاهش تصادفات و مخاطرات انجام می‌گیرد، گفت: در سازمان راهداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، این اتفاق در حال رخ دادن است و در کنار آن ذینفعان را شناسایی می‌کنیم چرا که در خلال انجام این پروژه، ذینفعان زیادی از جمله اورژانس، پزشکی قانونی، پلیس راه و انجمن‌های صنفی وجود دارند که ما با آنها ارتباطات تنگاتنگی داریم.

وی بیان کرد: شناسایی دستگاه‌ها و نهادهای ذینفع در این مسیر، کمک می‌کند که آنها نیز در جلسات و نشست‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کرده و با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود، زمینه بهبود فعالیت‌ها را بیش از پیش فراهم کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزدبیان کرد: خروجی اجرای این پروژه، داشتن خط مشی و استراتژی تعریف شده است که بر اساس آن اهداف کلان و خرد با رویکرد و نگاه ترافیک جاده‌ای (آر تی اس) و با نگاه ایمنی، قابل استخراج است.

وی بیان کرد: تقریبا دو سال قبل، استان یزد و استان تهران به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور معرفی شدند و هر دو استان موفق شدند گواهینامه خود در اجرای این طرح را دریافت کنند.

ذاکر خاطرنشان کرد: با توجه به ادغام راهداری و حمل و نقل و یکی شدن این دو اداره تحت عنوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، قالب تغییر کرد و با این تغییر این دو سیستم باید به روز شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان های تهران، یزد، اصفهان و استان بوشهر طرح آموزشی و استانداردسازی در حال انجام است و روند مربوطه به آن در حال پیگیری است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزددر مورد این دوره آموزشی گفت: با توجه به اینکه این دوره آموزشی، واحدهای مختلف را درگیر می‌کند، تیم‌ها و کارگروه‌های مختلفی تعیین و تشکیل شده و کارگروه‌ها به سه دسته تقسیم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه اول کارگروهی است که روی عملکرد و فعالیت راهداری تشکیل شده و کار می‌کند و کارگروه‌های بعدی شامل کارگروه ذینفعان و استراتژی سازمان همچنین کارگروه فرآیندهای سازمان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، نخستین اقدام صورت گرفته را برگزاری کارگاه آموزشی برای همفکر و همزبان کردن همه دستگاه‌ها با یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: بعد از آن، کلاس‌ها و گروه‌ها تخصصی شد و برای برگزاری جلسات، کارگروه‌های مختلف در جلساتی که از قبل تعریف شده و برنامه‌ریزی کرده‌اند حضور پیدا کرده و کارها بر اساس موضوع جلسه انجام می‌شود.

ذاکر خاطرنشان کرد: زمانی که همه اطلاعات یکجا جمع شد، ممکن است هر سه کارگروه در یکدیگر ادغام شده و خروجی تحت عنوان یک کارگروه تایید و تصویب شود اما فعلا جلسات با کارگروه‌های مختلف پیش می‌رود و همچنان این جلسات به صورت هفتگی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در نهایت ایمنی ترافیک جاده‌ای، کاهش تلفات، کاهش تصادفات، ایجاد و افزایش آرامش کاربران و تحقق اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خروجی این دوره‌ها را شامل می‌شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین