Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير جهاد کشاورزي از ابلاغ مصوبه يک و نيم ميليارد دلار براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي خبر داد گفت: صادرات آبزيان در چهار ماهه امسال 66 درصد رشد داشته است.
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، محمود حجتي در پنجمين گردهمايي سراسري کشت هاي پاييزي که به مناسبت آغاز سال زراعي 97-96 برگزار شده بود، با بيان اينکه در سال 91 ده هزار تن ميگوي پرورشي در کشور توليد شد، اظهار داشت: امسال بين 25 تا 27 هزار تن ميگوي پرورشي در کشور توليد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: همچنين در چهار ماهه امسال صادرات آبزيان از کشور بين 65 تا 66 درصد افزايش داشته است.
حجتي همچنين به صادرات لبنيات اشاره کرد و گفت: صادرات لبنيات در چهار ماهه امسال حدود 27 تا 28 درصد رشد داشته و حرکت هاي خوبي در بخش انجام شده است.
وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه در بخش کشاورزي ما متهم به داستان پياز و سيب زميني هستيم که نمي توانيم اين مسائل را مديريت کنيم، گفت: اين داستان سيب زميني و پياز به يک نوع فرهنگ تبديل شده که البته بخشي از آن طبيعي است. چرا که کشور ما از نظر تجارت بسته است، به دليل اين مساله نيز موارد مختلف از جمله فشار دولت ها و سياست هاي اقتصادي و ... است بنابراين اغلب محصولاتي که ما توليد مي کنيم خود مصرفي است.
وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: البته ما خيلي بهتر از آنچه عمل کرديم مي توانيم عمل کنيم و بنده قصد ندارم اين مساله را توجيه کنم.
وي اظهار اميدواري کرد: با اجراي طرح پهنه بندي در کشور اين مساله پياز و سيب زميني حل شود.
حجتي تصريح کرد: ما بايد بتوانيم آنچه را که برآورد مي کنيم و برنامه داريم به صورت آنلاين مديريت کنيم و اگر به دلايل طبيعي و غيرطبيعي نتوانستيم آن را انجام دهيم باز هم به صورت آنلاين بتوانيم آن را جايگزين کنيم.
وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت: اينکه در کشور ما گوجه فرنگي در بهمن ماه خارج از فصل، توليد مي شود و بعد سازمان مرکزي تعاون روستايي ناچار مي شود آن را بخرد و تبديل به رب گوجه فرنگي کند اين کار درستي نيست.
حجتي در بخش ديگري از سخنان خود از تصويب و ابلاغ مصوبه يک و نيم ميليارد دلار براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي خبر داد و اظهار داشت: اين فرصتي است که براي توسعه مناطق روستايي پيش آمده است.
وي همچنين اضافه کرد: روز گذشته جلسه اي با رئيس بنياد مستضعفان داشتيم که در اين جلسه عنوان شد بنياد مستضعفان بانک سينا را ترغيب کرده تسهيلاتي با سود 18 درصد براي توسعه روستاها اختصاص دهد که 5 درصد اين تسهيلات توسط خود بنياد و 5 درصد آن توسط استانداري ها پرداخت خواهد شد.
مهر
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم