Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@21:39:40 GMT

بنگلادش سفیر میانمار را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۴۰۶۶

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنگلادش روز چهارشنبه در اعتراض به مین‌گذاری ارتش میانمار در مرز دو کشور که منجر به نقص عضو شدن تعدادی از مسلمانان روهینگیا هنگام عبور از مرز میانمار با بنگلادش شد، سفیر میانمار را احضار کرد.از زمانی که موج جدید خشونت ها در ایالت راخین در میانمار آغاز شده و به بحران آوارگان در این منطقه دامن زده است و در ۱۲ روز گذشته، حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم این کشور به کشورهای مجاور به ویژه بنگلادش سرازیر شده اند، این دومین باری است که داکا سفیر میانمار را فرا می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد بنگلادش اعلام کرد داکا بر این باور است که نیروهای دولتی میانمار برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیا به روستاهای خود، در این مناطق مین‌گذاری کرده‌اند. دولت میانمار شهروندی مسلمانان روهینگیا را رد کرده و این افراد را به عنوان مهاجران غیرقانونی می داند و این در حالی است که این افراد چندین نسل است که در این کشور اقامت دارند.این مقام ارشد بنگلادش در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت « ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نیروهای دولتی میانمار در مناطق مرزی با میانمار مین کار گذاشته اند.» او افزود « ما تصاویر ویدئویی دریافت کرده ایم که نشان می دهد این تله های انفجاری شبیه مین هستند.»نیروهای مرزی بنگلادش نیز اعلام کردند، آنها در این هفته صدای انفجارهای مهیبی را شنیده اند و شاهد آوارگانی بوده اند که به دلیل این انفجارها معلول شده‌اند. یک زن مسلمان روهینگیا در حالی که هر دو پای خود را از دست داده بود به بنگلادش منتقل شد و در آنجا تحت درمان قرار گرفت. دولت میانمار تاکنون درباره این انفجارها اظهارنظری نکرده است.پس از آنکه سازمان ملل متحد اعلام کرد از ۲۵ اوت امسال تاکنون، ۱۴۶ هزار آواره روهینگیا وارد بنگلادش شده اند، مقامات وزارت امور خارجه بنگلادش نیز مراتب اعتراض شدید خود را به موج ورود مسلمانان روهینگیا به این کشور به سفیر میانمار ابراز کردند. در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار آواره روهینگیا در بنگلادش به سر می برند و در اردوگاه های موقت مرزی ساکن شده اند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران