Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@03:36:42 GMT

تقابل آمریکا و روسیه بر سر کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۴۶۸۱

تقابل آمریکا و روسیه بر سر کره شمالی

آمریکا در شرایطی روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را برای تحریم نفتی کره‌شمالی به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای کره‌‌جنوبی خود در مخالفت با این تصمیم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قعطنامه علاوه بر اعمال تحریم‌ صادرات نفت و منسوجات به این کشور، به کارگیری اتباع کره شمالی در کشورهای خارجی را هم ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، قطعنامه پیشنهادی آمریکا همچنین شخص «کیم جونگ اون» رهبر کره ‌شمالی را هدف قرار می‌دهد و دارایی‌های او و اعضای حزب حاکم کارگر در دیگر کشورها را مسدود می‌کند.

کیم و چهار مقام ارشد کره‌شمالی همچنین در صورت تصویب این قطعنامه به شکل کنونی، در لیست سیاه سازمان ملل قرار می‌گیرند و از سفر به دیگر کشورها منع خواهند شد.

همچنین به موجب این قطعنامه، دارایی‌های شرکت هواپیمایی دولتی «ایر کریو» کره شمالی به همراه ارتش این کشور و هشت بخش دولتی دیگر هم مسدود می‌شود.

این در شرایطی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ساعتی پیش در دیدار با «مون جائه این» همتای کره‌جنوبی خود، در مخالفت با این تصمیم سخن گفته بود.

روسیه دارای حق وتو در شورای امنیت است و مخالفت این کشور با قطعنامه پیشنهادی، به معنای رد این قطعنامه خواهد بود.

به گزارش تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز، پوتین اظهار ککرده است که فشارها و تحریم‌ها موجب نخواهد شد که کره‌شمالی از برنامه‌های هسته‌ای خود دست بکشد.

یک سخنگوی رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که پوتین در این دیدار همچنین تاکید داشته است که تحریم صادرات نفت به کره‌شمالی، به مردم این کشور ضربه می‌زند و عملکرد بیمارستان‌ها و دیگر مراکز حساس را مختل می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گذشته از ششمین آزمایش «موفقیت‌آمیز» بمب هسته ای این کشور خبر داده بود که به گفته این رسانه، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما را دارد.

شورای امنیت سازمان ملل به موجب این اقدام به سرعت تشکیل جلسه اضطراری داد اما این جلسه، راه به جایی نبرد.

این شورا ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده بود که درآمدهای این کشور از محل صادرات را نزدیک به یک سوم کاهش می‌داد. آمریکا رای‌گیری در خصوص تحریم‌های جدید برضد کره شمالی در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) را خواستار شده است.

کره شمالی هفته گذشته نیز موشکی را به سمت ژاپن شلیک کرده بود که از حریم هوایی این کشور گذشت و موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی ژاپن شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است