Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: روايت حديث مير اميني از نقش متفاوتش در سريال «در جستجوي آرامش»؛ با اين بازيگر درباره چگونگي خلق کاراکتر دختري معتاد، تلاش براي نجات از افتادن در دام کليشه و چند مسئله ديگر گفتگو کرده ايم.
«گزيده کار و بي حاشيه»، اين بخشي از ويژگي شخصيتي حديث مير اميني است؛ بازيگري که هر جا بوده گليمش را به خوبي از آب بيرون کشيده و توانايي اش را به نمايش گذاشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«در جستجوي آرامش» تازه ترين سريال اوست که پنجشنبه ها و جمعه ها از شبکه تهران پخش مي شود.

مير اميني در اين سريال شخصيتي چند وجهي دارد؛ ابتدا او را دختري کوشا با وجدان کاري بالا ديديم و کمي بعد وجه ديگري از زندگي اش هويدا شد. همسرش درگير اعتياد است و خودش هم آلوده مي شود. حالا فصل جدايي رسيده و نگين در برابر پيشنهادهاي وسوسه انگيز مالي روي وجدان و اعتمادي که دوست پدرش (مهدي هاشمي) به او دارد، پا مي گذارد. نکته ويژه در بازي حديث مير اميني تلاش براي پرهيز از نمايش شمايل يک دختر معتاد است و به خوبي از پس آن بر آمده.
اولين پرسش که قاعدتا کليشه اي است ولي لاجرم از پرسيدن هستيم، مواجهه تان با نقش ترنج و پيشنهادي است که به شما شد، فيلمنامه کامل بود؟
- بله، فقط 10 قسمت از آن باقي مانده بود. نقشي به من پيشنهاد شد که خيلي عجيب و غريب بود و مدت ها انتظارش را مي کشيدم. مدتي در تلويزيون کم کار شده و مشغول بازي در تئاتر بودم و منتظر چنين نقشي بودم که بتواند من را به چالش بکشاند؛ نقشي که احساس کنم مي توانم برايش انرژي بگذاردم و کاملا طبيعي است که اين پيشنهاد را بپذيرم.
خوبي نقش اين است که تا الان بالا و پايين زياد داشته، نگين ابتدا دختري است پر انرژي و طالب پيشرفت، اما ازدواج ناموفقي داشته، بچه اش سقط مي شود، همسرش معتاد است، از او جدا مي شود و خودش هم گرفتار اعتياد. براي نمايش وجوه مختلف نقش چه کرديد؟
- به هر حال اتفاقاتي که براي کاراکتر مي افتد به قدري زياد و متنوع است که کافي است با آن زندگي کني تا ناخودآگاه ري اکشن هاي اين مدلي نشان دهي. يک سري چيزها تمريني نيست ولي نياز به تأمل، تمرکز و گپ و گفت زياد داشت. آقاي سلطاني (کارگردان) اينقدر بي نظير هستند که به اتفاق نظر درباره کاراکتر مي رسيديم و خروجي اش چيزي است که مي بينيد.
بازي در نقش معتاد سهل ممتنع است. در عين حال که مي توان آن را باور پذير نشان داد خطر کليشه شدن هم وجود دارد. تمهيد شما براي فرار از اين دام چه بود؟
- بله. اين نگراني وجود داشت و سعي کردم خيلي دروني بازي کنم و مسئله اعتياد نگين را بدون اغراق نشان دهم. با توجه به تحقيقاتي که درباره اين آدم ها کردم فکر مي کنم شخصيت ام در سريال خيلي به واقعيت نزديک باشد. موقع بازي از کارگردان و تهيه کننده و حالا از بازخوردي که سريال دارد، فيدبک مثبت گرفته ام. کلا هم اهل بازي کردن نقش هاي ساده نيستم. دوست دارم براي شان انرژي بگذارم.
و مهم ترين ويژگي نگين اين است که اعتياد را دروني نشان مي دهد نه با واکنش هاي تند بيروني.
- بله. اينها دو شکل مختلف است؛ يک اعتياد داريم که سيامک درگير آن است. در رفتار و چهره اش مي بينيم. يک نوع اعتياد که نگين دارد. فکر مي کنم با مديريت خوب آقاي سلطاني همه چيز درست و نزديک به واقعيت پيش رفت.
در قسمت اخير که نگين براي ترک اعتياد مورد مشاوره قرار مي گيرد ظاهر حرف ها شعاري است اما ري اکشن کاراکتر باعث باورپذير شدن اتمسفر سکانس مي شود. در ادامه شرايط همين منوال خواهد بود يا شعار غالب مي شود؟
- ان شاء الله وقتي به نظر شما سريال تا حالا خوب بوده اميدوارم در ادامه هم افت نکند. فيلمنامه اينقدر خوب و پر از بالا و پايين است که فکر نمي کنم از ريتم بيفتد و دعوت تان مي کنم ادامه سريال را هم ببينيد.

حجم زيادي از بازي تان با مهدي هاشمي است که پيش تر تجربه همکاري داشتيد و اينجا هم بده بستان هاي تان موفق از آب در آمده. براي رسيدن به اين شرايط تمرين و صحبت داشتيد؟
- ما يک گروه توليد هستيم و قاعدتا قبل از هر سکانس دورخواني و تمرين داريم و برداشت مي رويم. کنار آقاي هاشمي بودن غنيمت است و من تمام سعي ام را کردم تا از اين فرصت به خوبي استفاده کنم.ايشان اينقدر دوست داشتني و کاربلد هستند که مگر مي شود کنار او بود و از اين همه تسلط استفاده نکنم.
يک نکته جالب در سکانس طلاق شاهد بوديم که درباره اش هم نوشتيم و آن نمايش واضح صيغه طلاق است. سريال خودسانسوري بي مورد نکرده و از آنسو ري اکشن شما به خوبي تصوير يک زن شکست خورده را منتقل کرد. آن پشت چه اتفاقي رخ داد که اين سکانس تاثيرگذار و باورپذير شد؟
- يک جمله مي گويم که شما هم خيلي به زحمت نيفتيد. تمام سعي مان را کرديم بازي نکنيم، تمام تلاش مان را کرديم نقش ها واقعي باشد و همه چيز را بفهميم بعد عمل کنيم.
با اين حال «در جستجوي آرامش» ديده نشده.
- متاسفانه زمان خوبي براي پخش به سريال تعلق نگرفت.
در اوج حاشيه هاي فصل دوم «ستايش» مصاحبه اي کرديد و گفتيد نقش تان کوتاه شده. اين دلخوري بين شما و سعيد سلطاني چطور برطرف شد؟
- من خيلي از اين اتفاق دلخورم. آن موقع هم که مصاحبه کردم اسمي از آقاي سلطاني عزيز نياوردم. تمام مشکلم هنوز که هنوز است با تهيه کننده سريال است و آقاي سلطاني غير از لطف هيچ چيز ديگر به من نداشت. برايم عجيب بود که بعدا اسم ايشان به ميان آمد. آقاي سلطاني اصلا در جريان ماجرا نبود و غير از لطف و محبت چيز ديگري به من نداشتند.
چه شد که مدتي از تلويزيون فاصله گرفتيد؟ خود خواسته بود يا پيشنهادي وجود نداشت؟
- پيشنهاد داشتم ولي نقش ها تکراري بودند و دوست نداشتم بازي کنم.
کلا اهل هياهو نيستيد، فکر مي کنيد براي بيشتر ديده شدن شلوغ بازي لازم باشد؟
- من سير و روند کاري و مدلم را نشان داده ام و نياز نمي بينم در آن تغيير ايجاد کنم.
پيشنهاد سينمايي هم داريد؟
- يک فيلم در نوبت نمايش دارم به نام «اين يک روياست». نمي دانم اکران مي شود يا نه. پيشنهاد دارم. دنبال اين هستم نقش خوب بازي کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • (ویدئو) تغییر باورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • (ویدئو) تغییر بارورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور