Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ماهنامه عصر زمان:
زمان عامل مهمي است که در زندگي حرفه اي هنرمنداني مانند شما نقش ويژه اي ايفا مي کند. چه تعريفي از اين واژه طلايي ارائه مي کنيد؟
نقطه طلايي زندگي همه آدم ها زمان است. نه تنها هنرمندان، بلکه همه انسان ها اگر ارزش زمان را درک کنند، اتفاقات بزرگي در زندگي شاخ رخ خواهدداد. به ياد دارم در کودکي سوره اي از قرآن کريم را خيلي دوست داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يک روز پدرم تحليلي از اين سوره کرد و گفت که خداوند (در سوره مبارکه والعصر) به زمان قسم خورده و در اين سوره اهميت زمان را به انسان يادآوري کرده است. بنابراين زمان در زندگي همه ما خيلي اهميت دارد؛ هنرمندان هم همين طور.
قديمي ترها ضرب المثلي را به کار مي بردند و مي گفتند که پول و مال براي شما نمي ماند؛ درواقع مي گفتند مال براي شما نيست، بلکه زمان و دوره متعلق به شماست. اگر قدردان دوره و زماني که در آن زندگي مي کنيم باشيم، مي توانيم از همه نعمت هاي خدادادي درست استفاده کنيم؛ از جمله هنري که خداوند به ما ارزاني کرده (هنر و خلاقيت در صنعت، کسب و کار، توليد و... ) و صدايي که به من داده شده است؛ اگر به نحو احسن از آن استفاده شود، موفقيت هاي زيادي را به همراه دارد.

تاکنون چند آلبوم به بازار موسيقي ارائه و آواز را از چه زماني آغاز کرده ايد؟
تاکنون 3 آلبوم به بازار ارائه کرده ام که 2 آلبوم را خودمان ارائه کرده ايم و يکي به سفارش حوزه هنري بوده است. آلبوم اولا کاملا سنتي به اسم «شرح پريشاني» بود که در ابتداي سال 1387 منتشر شد.
سال 1388 بعد از فوت استاد بزرگوارم «پرويز مشکاتيان»، تصميم گرفتم يک دوره اي سکوت و مطالعه کنم. توانايي هاي هنري ام را ارتقا داده و کاري متفاوت انجام دهم که منجر شد به تفکر اوليه ساخت آلبوم «ماه و ماهي» و سرانجام قطعه «ماه و ماهي» را با شعر خوب «عليرضا بديع» و تنظيم برادران بيات ساختم.
براي رسيدن به آن نقطه بايد چند سالي فکر، تلاش و تحقيق مي کردم. فکر مي کنم تاکنون با اينکه کم کار کرده ام، اما باز هم به توصيه اساتيدم تلاش کردم در توليدات کاري ام عجله نداشته باشم. خوشبختانه خوشحالم مردم اثر «ماه و ماهي» را به عنوان کاري ماندگار انتخاب کردند. براي عمر هنري يک هنرمند نقطه سرشار از خوشحالي است که مردم قطعه اي از او را به اين شکل و مقدار دوست بدارند و حمايت کنند. از اينکه منتخب مردم شدم، به خود مي بالم و با عشق برايشان مي خوانم.
براي بيدار شدن از خواب ساعت کوک مي کنيد يا زنگ هشدار گوشي همراه شما را بيدار مي کند؟
براي بيدار شدن از خواب تقريبا همه از زنگ هشدار گوشي استفاده مي کنند. روزگاري ساعت هايي در خانه ها بود که بايد کوک شان مي کردي و صدايي که براي بيدارشدن داشت، در هر مرحله بلندتر از قبل بود تا موفق شود شما را بيدار کند. الان هم زنگ هشدار گوشي تلفن همراه تقريبا اين کار را مي کند. تمام اتفاقات زندگي ما کم کم تبديل به اتفاقات ديجيتال مي شود.
اين رويداد هم خوب است و هم کمي غم انگيز. از اين نظر غم انگيز است که بسياري از اتفاقات نوستالژيک زندگي کودکي ما در حال تبديل به اتفاقات مدرن است. اين اتفاقات مدرن خاطره هاي کودکي بچه هايي مي شوند که در سال هاي بعد خاطرات شيريني مانند خاطرات ما، داشتن ساعت هاي شماته دار، صداهاي نوستالژيک زنگ هاي بيدارباش صبح براي رفتن به مدرسه را نخواهندداشت و اين چيزي است که نسل من آن را تجربه کرده و بسيار دل انگيز و دوست داشتني است.
اولين ساعت مچي که خريديد را به ياد مي آوريد؟
اولين ساعت مچي را هديه گرفتم. يادم است دايي کوچکم يک ساعت م چي بسيار زيبا داشت که با تکان دادن خود به خود کوک مي شد. در آن زمان تکنولوژي جالبي بود. ساعت مچي سنگيني که صفحه سبز رنگ زيبايي داشت و ميش د تاريخ را روي ان تنظيم کرد. اين ساعت برايم بزرگ بود، اما خيلي علاقه داشتم اين ساعت را به دستم بيندازم. اولين ساعت مچي را از دايي ام هديه گرفتم و خيلي دوستش داشتم. شش، هفت ساله بودم و آن ساعت براي دستم بزرگ بود، اما خيلي دوستش داشتم و تا مدت ها آن را حفظ کردم تا در يک اسباب کشي و جا به جايي به ياد ندارم چه اتفاقي برايش افتاد.
تيک تاک ساعت چه خاطراتي را در ذهن شما زنده مي کند؟
ساعت هايي که در دوران کودکي و نوجواني من مورد استفاده قرار مي گرفت، مکانيزم مکانيکي داشت. در برخي از آنها ديدن چرخ دنده ها و حرکت بسيار ظريف آنها کنار هم، هنگام تداعي ثانيه ها و حرکت عقربه ها و ثانيه شمار که صداي تيک تاک را توليد مي کردند، هميشه از جذابيت هاي ساعت ديدن براي من بوده است. در دوران کودکي و نوجواني، زمان تعطيلات و تابستان ها که خوانده وقت مي گذاشتند براي ديدن از موزه، از جذابيت هايي بوده که در ذهنم هميشه باقي مانده است.
خاطرات سفررفتن، ساعت هايي که روي ديوارها همچنان در بعضي بيمارستان ها و بانک ها نصب هستند؛ صداي ناقوس و آونگي که در برخي ايستگاه هاي قطار يادآور حرکت قطار بودند، زماني که براي آموزش ديدن موسيقي از نيشابور به تهران مي آمدم و بر مي گشتم، يادآور خاطرات زيادي برايم است.
روزهاي سختي که براي يادگيري موسيقي حتي يک صندلي هم در قطار نبود که بنشينم و ساعت ها تا صبح روي صندلي رستوران قطار مي نشستم تا به تهران برسم و همان شب با قطاري ديگر به نيشابور برگردم که به درس و تحصيلم برسم. روزهاي سختي را تحمل کردم و هميشه همراه من در آن روزها ساعت و ساعت هايي بوده که يادآوري مي کرده زمان در حال گذر است. از اين بابت هم خوشحال بودم که با گذشت اين ثانيه ها، چيزي به علم و دانش من افزوده مي شود و هم نگراني از گذر زمان هميشه در من وجود داشت.

زمان بندي و برنامه ريزي چقدر در زندگي يک هنرمند حائز اهميت است؟
اهميت برنامه ريزي آنقدر زياد است که مانند آبي براي تشنه يا غذايي براي گرسنه و گاهي حتي مهم تر از اين موارد است. مصداق شعر استاد ابتهاج که مي فرمايد: «زمانه قرعه نو مي زند به نام شما/ خوشا شما ک جهان مي رود به کام شما».
بيدار شدن هر روز و تجربه روز و روزگار نو و قدر دانستن آنها با مديريت زمان بهطور قطع انسان را زودتر به هدفش مي رساند. زمان شناسي تضميني براي رسيدن به اهداف است. خيلي از ما اهالي هنر شايد خواب درست شبانه نداشته باشيم، آن هم به اين دليل که شب را براي کار انتخاب مي کنيم. بنابراين ممکن است به خيلي از کارهاي روزانه خود نرسيم، اما در هر حال بهترين کار، مديريت زمان است.
حضرت حافظ مي فرمايد: «پنج روزي که در اين مرحله مهلت داري/ خوش بياساي زماني که زمان اين همه نيست». با اين حساب براي رسيدن به اهداف، بايد با برنامه ريزي درست پيش رفت، چرا که زمان زيادي در اختيار نيست.
قطعه «ماه و ماهي» از شنيدني ترين کارهاي شماست. دليل موفقيت اين کار خاطره انگيز و دلنشين را چه مي دانيد؟
علت موفقيت قطعه «ماه و ماهي» براساس موارد مشترکي که بين دوستان مان تجربه شده، کار براي مردم است. هيچ دليلي محکم تر از اين نمي تواند وجود داشته باشد. وقتي شما براي مردم، حال اجتماع تان، روزگارتان و آدم هايي که با شما در يک جامعه نفس مي کشند مي خوانيد، قطع به يقين به دل آنها خواهد نشست و اين اتفاق صادقانه ترين رويدادي است که هنرمند مي تواند در آثارش داشته و آينه حال مردمش باشد. عاشقانه «ماه و ماهي» از حال و دل مردم است.
گذر زمان با سرعت بي وقفه اش براي شما خوشايند است يا نمي توانيد با آن کنار بياييد؟
گذر زمان با همه اتفاقات خود و دقت آدمي در خصوص بهره وري از اوقاتش و مديريت آن باز هم آرزوهايي را در دل شما به جا مي گذارد. شايد هميشه آدم ها آرزو مي کنند به گذشته بازگردند، اما زمان مي گذرد و همه شيريني داستان اين است که هر لحظه فقط يک بار تکرار مي شود. هميشه اين کابوس بزرگ بشر و گذر زمان و رويدادهايي که در گذر زمان وجود دارند، به عنوان يک درام بزرگ در زندگي هر انساني قابل يادآوري است.
زمان در ساخت يک اثر موسيقايي (ترانه، آهنگ) چقدر اهميت دارد؟
يکي از شاخصه هاي بزرگ موسيقايي زمان، ريتم يا ضرب آهنگ است که مي گويند همان طور که جان موسيقي، ريتم است، جان زندگي هم زمان است. هر خواننده يا موزيسيني که توانايي هماهنگي با ضرب آهنگ را نداشته باشد، يکي زا توانايي هاي اصلي را نخواهدداشت.

انسان وقت شناسي هستيد؟
هيچ کدام از ما نمي توانيم ادعا کنيم که وقت شناسيم. هميشه سعي کرده ام به موقع سر قرارهايم برسم. بسياري اوقات هم به وقت نرسيده ام. در سال هاي اخير در تلاشم يکي از ايرادهاي بزرگم، يعني وقت نشناسي را اصلاح کنم، چرا که در سال هاي گذشته در اين زمينه کم دقت بودم، اما در يکي دو سال گذشته زمانم را مديريت مي کنم تا زمان شناسي که يکي از مهم ترين اصول اخلاقي براي انسان ها محسوب مي شود را رعايت کنم.
هر يک از کارهاي تان در قالب تک آهنگ يا آلبوم، چه مدت زماني را تا آماده شدن نياز دارند؟
براي توليد يک اثر چه تک آهنگ يا آلبوم هيچ عجله اي ندارم و اتفاقا اين کار بايد با دقت و حوصله زياد همراه باشد تا کار به پختگي لازم نرسد آن را منتشر نمي کنم. صبر در توليد اثر، کار را به پختگي کافي مي رساند.
خاطره نوستالژيکي از ساعت و زمان به ياد داريد؟ از دير رسيدن يا خواب ماندن.
در بخشي از دوران سربازي هر روز ساعت 6 صبح مراسم صبحگاه را من اجرا مي کردم. يک مرتبه خواب شيريني ديدم که مراسم صبحگاه را خيلي خوب اجرا کردم و بابت آن به عنوان تشويقي دو روز مرخصي گرفتم. با همين خيال خام و شيرين خواب ماندم و ساعت 7 چشمانم را باز کردم، با سرعت به محل اجراي صبحگاه رفتم، مراسم تمام شده بود و به جاي دو روز تشويق، يک هفته تنبيه شدم.
هنوز هم فرصت سرزدن به شهر خود را داريد؟ چقدر براي اين کار وقت صرف مي کنيد؟
هر انساني زادگاه خود را بسيار دوست دارد. مهم ترين اتفاق هم خاطرات کودکي است. بعد از ظهرهاي جمعه بين باغ هاي زيباي عطار و خيام، عطر گل ها در اين مسير و قدم زدن در آن، بازي با کاشي هاي بناي خيام که رنگ فيروزه اي آن دلنوازي مي کرد. هر زمان حتي در خيال همگي دوست داريم به دوران کودکي بازگرديم و با آن خاطره بازي کنيم. البته زمان که به عقب باز نمي گردد، اما بر بال خاطرات که مي توان سفر کرد.
در بعضي کارهاي اخيرتان تغييراتي مانند (ريتم تندتر، نسبت به کارهاي قبلي) ديده شد. اين تغييرات شامل چه موارد ديگري مي شوند؟
در آلبومي که پيش رو هست، يک فضاي الکترونيک پر از ريتم هاي متفاوت با سناريويي خوب و عاشقانه وجود دارد که به زودي در ماه آينده در کنار دوست عزيزم «صدرالدين حسين خاني» آن را منتشر مي کنيم.
کار تيتراژ هم از شما شنيده ايم. خواندن تيتراژ چه ميزان در موفقيت هنرمند اثرگذار است؟
کار تيتراژ بسيار به من پيشنهاد مي شود. سعي مي کنم به فراخور حال خودم آنها را انتخاب کنم. سال گذشته يکي دو تيتراژ هم اجرا کردم که يکي جزو8 اثر برتر سال شد. به هر حال کار تيتراژ در کنار يک برنامه، تاثيرگذاري خود را دارد، اما هم چنان به شخصيت فاخر و منحصر به فرد خود موسيقي معتقدم، که به تنهايي آنقدر جذابيت دارد که صرفا با تيتراژ نخواهيم به هدف برسيم. موسيقي براي آدم ها عزيز و ارزشمند است، حتي اگر تيتراژ نخوانيم، امکان موفق شدن وجود دارد.

از برنامه هاي آينده تان بگوييد.
با ارکستر خوبم کنسرت هايي را برگزار مي کنيم که ريتم و نغمه، آوار و شعرهاي عاشقانه را به جان مردم خواهيم ريخت.
صحبت پاياني شما را مي شنويم.
آرزوي موفقيت مي کنم براي خوانندگان محترم و از خداوند مي خواهم به همه ما نگاه، انرژي و توانايي دهد تا از زمان خود استفاده کنيم و در خدمت آدم هاي روزگارمان باشيم، عشق بپرورانيم و خوبي درو کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس

با استناد به دستورالعمل ابلاغی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس ستاد انتخابات رسانه ملی با حضور اعضای هیأت بررسی تبلیغات آیین قرعه‌کشی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

سیدصداقت‌الله موسوی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در توضیح برنامه صدا و سیما برای معرفی نامزد‌های دور دوم انتخابات، اظهار کرد: بعد از قرعه‌کشی نتایج زمان‌بندی ضبط و پخش برنامه‌ها به اطلاع نامزد‌ها رسید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره چهار نامزد برای کسب ۲ کرسی به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته و با هم رقابت می‌کنند.

وی در خصوص زمان پخش ویدئو‌های انتخاباتی در سیمای استان، گفت: پخش ویدئو‌های از امروز در ساعت‌های ۹، ۹ و ۳۰ دقیقه، ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷ روز تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

موسوی با اشاره به ضبط سه مناظره از این چهار نامزد، تصریح کرد: این مناظره‌ها در روز‌های سیزدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت‌ماه پخش و تکرار آن در همین ساعت در روز‌های مقابل آن انجام می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌های نامزد‌ها در بخش صدا، خاطرنشان کرد: بخش فایل‌های صوتی تبلیغات از امروز و در ساعت‌های ۹، ۱۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ۱۶ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد پخش فایل‌های صوتی مناظره چهار نامزد در ساعت ۱۵ تا ۱۶ انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • داستان خواننده عاشقی که سال ها صدایش به اسم فریدون فروغی پخش می شد (فیلم)
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • اعلام زمان پخش مناظرات انتخاباتی مشهد و کلات