Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:30:55 GMT

لزوم تقویت تفکر اقتصاد تعاونی و خصوصی سازی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۵۵۰۰

لزوم تقویت تفکر اقتصاد تعاونی و خصوصی سازی

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان هرمزگان با تبریک هفته تعاون به تمامی فعالان این عرصه و تعاونگران هرمزگان با تاکید بر اینکه شعار با تعاون کار ایجاد می کنیم تا به رفاه برسیم باید عملیاتی شود، اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور این است که اقتصاد از حالت دولتی خارج شود چون هیچ کشوری در دنیا با بخش دولتی در اقتصاد به نتیجه نرسیده و با این روش نمی توان رفاه و اشتغال ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد حقوق بگیران دولت در کشور ما بالغ بر هشت و نیم میلیون نفر هستند و 80 میلیون نفر هم یارانه نقدی می گیرند.

استاندار هرمزگان افزود: در چهار ماهه اول سال جاری درآمدهای دولت با هزینه‌ها قابل قیاس نیست چون 65 هزار میلیارد تومان هزینه دولت شد و 45 هزار میلیارد تومان درآمد دولت بود.

جادری تصریح کرد: سهم اعتبارات عمرانی استان ها در بودجه کل کشور تنها شش درصد است و عملا دست استان‌ها در این زمینه بسته است و در حال حاضر اکثر اعتبارات در مرکز متمرکز است و در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی قرار دارد.

وی تاکید کرد: با این وجود راهی نداریم جز اینکه به سمت خصوصی سازی اقتصاد و تعاونی برویم و این تفکر را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین نیاز است تمرکز زدایی شود و اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا بتوان مشکلات را حل کنند.

جادری با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد سهم اقتصاد موجود کشور در دست دولت است، اظهار داشت: باید به سمتی گام برداریم که سهم بخش خصوصی و تعاونی افزایش چشمگیری یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هرمزگان همواره تاکید داشته‌ایم جلسات کارگروه‌ها با حضور نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی برگزار شود تا تصمیمات بهتری اتخاذ و از مشورت‌های این بخش استفاده شود.

استاندار هرمزگان افزود: حرکت از سمت تفکر اقتصاد دولتی به سمت تفکر تعاونی و خصوصی نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌هاست و باید دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش جماران؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گویی ویدیویی به رجانیوز گفت: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند.

کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند .

بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم .

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند