Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>مرکزی - دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در این مراسم بیان کرد: یکی از راهکارهای توسعه تعاون حضور تعاونی ها در بورس است که در حال حاضر آمادگی ضمانت شرکت ها و تعاونی ها در بورس را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی حسین نژاد افزود: در سال جاری تا سقف ۸۰۰ میلیارد تومان ضمانت برای سرمایه گذاری در صندوق ضمانت سرمایه ‌گذاری تعاون هدف ‌گذاری شده اما میزان اعتبارات برای استان مشخص نشده است که پس از بررسی توان و ظرفیت هر استان توزیع می ‌شود و آماده همکاری با تعاونی‌ ها هستیم.
وی تصریح کرد: در اقتصاد ایران ، تعاون رکن سوم را دارد . در بخش دولتی رشدی نداشته ایم بنابراین بخش تعاون نیز از این بابت شاهد رشد نبوده است.
حسین نژاد ادامه داد: یکی از کارهای اساسی دولت در این حوزه تغییر مالکیت ، توسعه تعاونی ها و ایجاد تعاونی های جدید در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون است که در ۲ سال اخیر ۵۰ تعاونگر این استان با ۵۰ میلیارد تومان وارد عمل شدند.
در ادامه سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بندهای مختلف ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی از جمله مبارزه با قاچاق کالا، اقتصاد دانش بنیان و تقویت بنیه صادرات از دیگر مواردی است که تیم اقتصادی دولت باید به آنها به صورت ویژه بپردازد.
وی افزود: با گام های اساسی دولت ۵۰ درصد از قاچاق کالا در کشور کاهش یافت و انتظار می رود با استمرار این روند تولید ملی و اقتصاد کشور در جایگاه مناسبی قرار گیرد.
مقدسی اذعان داشت: انتظار داریم از دولت که سهم بخش تعاون را ارتقا بخشد چرا که این بخش از حیث سیاست های کلان جایگاه بسیار خوبی دارد که نگاه بهتر دولت در بخش تعاون را می طلبد.
وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم در بخش تعاون پویایی و تحرک بیشتری پیدا کند . شرکت های کوچک توان انجام صادرات در بازار های جهانی را نداشته که از این رو لازم است مدیریت صادراتی را توقیت نماییم تا این شرکت های کوچک و نیز تعاونی ها در بازار های هدف بتوانند بهتر حضور پیدا کنند.
مقدسی متذکر شد: در استان مرکزی نیز باید کمیته ویژه ای تشکیل شود تا به وضعیت پنج واحدهای صنعتی بزرگ این استان که در حال حاضر با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند، رسیدگی شده و زمینه فعالیت و رونق مجدد این واحدها فراهم شود.
علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه این آیین گفت: در روزهای اخیر اخبار خوشایندی در خصوص عزم و اراده تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی نظام بانکی شنیده شد که امید است با جدیت دنبال شود.
وی ادامه داد: بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از معضلات جدی است و دولت و تیم اقتصادی همه تلاش خود را برای کاهش این مهم به کار گرفته است.
کریمی گفت: فعالیت موسسات غیرمجاز نیز از دیگر معضلات جدی نظام اقتصادی است و در این راستا نیز گام های بلندی برداشته شده و بانک مرکزی متعهد شده تا پایان سال جاری تعیین تکلیف موسسات مالی را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: از مجموع ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی تنها۱۶ هزار میلیارد تومان به رونق تولید اختصاص یافته که این امر نیازمند بازنگری است.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد۱۲: دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی بخش تعاون و ارج نهادن به زحمات تعاونگران برگزار شده است.
محمد تقی آبایی افزود: ارتقای جایگاه کمی و کیفی بخش تعاون، ترویج مشارکت جمعی و ایجاد رقابت سالم بین تعاونی ها از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی بیان کرد: ۱۹۷ شرکت تعاونی برای رقابت در این جشنواره شرکت کردند که پس از داوری و بررسی های نهایی ۱۷ شرکت تعاونی در گرایش های مختلف به عنوان برترین های استانی انتخاب شدند.
آبایی ادامه داد: از بین ۱۷ شرکت تعاونی برتر این استان نیز یک شرکت در یکی از روستاهای شهرستان خمین به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.
آبایی افزود: طرح اشتغال فراگیر در سه محور اجرایی خواهد شد و با اجرای آن ۹۷۱ هزار شغل در کشور ایجاد می شود که سهم استان مرکزی در این بخش، ۱۲ هزار شغل است.
در پایان این مراسم از ۱۷ شرکت تعاونی برتر در سطح استان و یک تعاونی برتر در سطح کشور با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر به عمل آمد.

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا، ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هر چه بهتر فرآیند اجرایی تمام الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آنان که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه