Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در این همایش با تاکید بر اینکه هیچ افتخاری بالاتر از نوکری امام حسین(ع) نیست گفت:تمام زحمات، خدمات و اقدامات هیات‌های مذهبی درراستای عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) باید در مسیر درست و صحیح آن اجرا شود تا کوچکترین خدشه‌ای به اصل عزاداری واردنشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، توجه به مسائل فرهنگی و آسیب‌شناسی اجتماعی هیات‌های مذهبی در مراسم عزاداری را تاکیدکرد و افزود: هرچقدر هیات‌داری ما درست باشد نتیجه آن را در جامعه و مردم خواهیم دید و از آسیب‌های اجتماعی دور خواهیم شد.

وی، با تاکید بر اینکه هر چقدر طلاق، اعتیاد، جرائم و دیگر مسائل غیر اخلاقی در جامعه کمتر شود آثار هیات‌داری ما درست و موثر بوده‌است افزود: اگر آمار این آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در جامعه افزایش یابد یعنی ما در هیات‌داری اهل‌بیت(ع) موفق نبودیم.

به‌گفته‌وی،هیات‌های مذهبی با استفاده از این ظرفیت بالای جماعت پای منبر در محرم و صفر میتواند نقش موثر و مستقیمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایفاکند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان،در ادامه رعایت موارد ایمنی در نصب پرده، پرچم و برپایی تکایا ، توجه به نکات بهداشتی در آشپزخانه‌ها و چایخانه‌های هیات‌های مذهبی را تاکیدکرد و گفت: دست اندرکاران و عوامل اجرایی هیاتها در نصب پرده ها و پرچم‌ها بسیار مراقب باشندتا باعث بروز حوادثی نشوند که بخواهند پاسخگوی دستگاه قضایی و ضرر و زیان مادی و معنوی باشند.

حجت‌الاسلام حسینی، گفت:هیات‌ها نهایت دقت بر رعایت نکات ایمنی در پیشگیری و جلوگیری از حوادث اتصالی برق، سقوط، آتش سوزی و سایر موارد مشابه را داشته‌باشند.

وی، پرهیز در استفاده از چادرهای قابل اشتعال را برای استقرار و برپایی تکیه به‌صورت موقت بویژه در کوچه‌ها و پس‌کوچه‎هایی که امکان ورود وسایل نقلیه امدادی به آن نیست خواستارشد و بسیار مورد تاکید قرارداد.

به‌گفته‌وی،فعالیت 650 هیات مذهبی در کاشان ثبت شده‌است.

شایان ذکر است : همایش بزرگ مسئولین هیئات مذهبی کاشان همراه با بزرگداشت دهه ولایت و آیین تجلیل از 17 پیرغلام اهل‌بیت(ع) و مسوولان هیات‌های مذهبی این شهرستان

شامگاه چهارشنبه در حسینیه هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در زیارت امامزاده حسن بن موسی ابن جعفر(ع) درب زنجیر بازار تاریخی این شهر برگزارشد.

انتهای پیام/م

تاثیر مستقیم هیات‌های مذهبی بر کاهش آسیبهای اجتماعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان

اسماعیل تیموری گفت: طرح چهارشنبه‌های اجتماعی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با حمایت مدیریت شهری و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در محلات (جامی، شهریار، حافظ، خیام و کیانشهر) گرگان آغاز شد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی، حقوقی و ... که دسترسی مردم به آن‌ها سخت است و همچنین برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مربوط به چهارشنبه‌های اجتماعی است.

تیموری ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و همچنین برگزاری جشن هزار نفری از دیگر برنامه‌های چهارشنبه‌های اجتماعی است.

او گفت: چهارشنبه‌های اجتماعی در قالب ۴۶ محله و در ۱۲ مرحله تا پایان سال برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی