Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقر واژه ای کاملا آشنا و ملموس برای مردم سیستان به شمار می رود چرا که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا؛ خانواده های بسیاری در شمال سیستان و بلوچستان در آتش فقر می سوزند اما مسولان مربوطه همچنان چشم خود را براین مسئله بسته اند و گویا نمی خواهند چاره ای برای آن بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم سیستان در روزگار پرآبی هامون و بازگشایی مرز از غنی ترین مردم کشور به شمار می رفتند به طوری که به واسطه کشاورزی و دامداری بزرگترین منبع و انبار گندم و دارنده نژاد اصیل گاو سیستانی بودند اما این روزها نه کشاورزی و نه دامداری به واسطه نبود آب دیگر رونق و درآمدی ندارد و فقر و بیکاری در منطقه به شدت بیداد می کند.

آمار بازماندگان از تحصیل در سیستان بالاست چرا که بسیاری از خانواده ها توان پرداخت هزینه های تحصیل فرزندان و تامین مایحتاج آن ها را ندارند و همینه که شکم فرزندان خود را سیر کنند بزرگترین کاری است که می توانند انجام دهند.

کودکی که از تحصیل بازماند سرنوشت تلخی در انتظار اوست چرا که در نهایت اگر به اعتیاد و بزهکاری روی نیاورد به طور حتم مجبور به اشتغال در مشاغل کاذب می باشد چرا که هیچ کس فرد بیسواد و یا کم سواد را به کار نمی گمارد.

خانواده های بسیاری را در سیستان می توان یافت که تنها با یارانه روزگار می گذرانند و خوش شانس ترین آن ها خانواده هایی هستند که لااقل از مستمری کمیته امداد و یا بهزیستی بهره مند هستند و با اندک مستمری و یارانه زندگی بهتری نسبت به سایرین دارند.

بیماری سل استخوانی معلولیت شهروند سیستانی را رقم زده است

مدیر مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ عنوان کرد: خانواده پنج نفره ای در یکی از روستاهای شهر علی اکبر شهرستان هامون زندگی می کنند که سرپرست خانوار آقای ۴۰ ساله معلول جسمی که حدود ۲۰ سال قبل بر اثر بیماری سل استخوانی از دو تا پا فلج می شود و همچنین بیماری اعصاب هم دارد.

گزمه با بیان اینکه با این خانواده معلول مادر بزرگ بیوه هم زندگی می کند، ادامه داد: تنها درآمد خانواده ۵۳ هزار تومان کمک مستمری بهزیستی و یارانه می باشد.

سرپرست خانواده نیاز مبرم به تهیه ویلچر دارد

مدیر مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه اظهار کرد: این سرپرست معلول برای جابه جایی خود نیاز شدید به ویلچر و واکر دارد چرا که در حال حاضر ویلچری کهنه و شکسته دارد که چندین سال قبل بهزیستی به او داده است.

گزمه تصریح کرد: طبق گفته سرپرست خانواده متاسفانه با مراجعه مجدد به بهزیستی جهت دریافت ویلچر با جواب منفی روبرو شده اند.

وی بیان کرد: به علت نداشتن هزینه تحصیل یکی از فرزندان خانواده از رفتن به مدرسه بازداشته شده اند.

گزمه در پایان خاطرنشان کرد: افراد می توانند با کمک به این خانواده جهت گرفتن ویلچر و واکر آنها را یاری کنند‌ بنابراین شماره کارت بانک صادرات به نام مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها ) ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۰۲۰۵۹ و شماره حساب شبا نیز IR۲۸۰۱۹۰۰۰۰۰۰۰۱۰۸۳۵۱۰۷۱۰۰۵ می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد