Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر پاسدار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش مهم اختلالات ژنومیک در بروز بیماری های شایع در جامعه گفت: در گروه اول بیماری هایی قرار می گیرد که تنها یک ژن به عنوان عامل بیماری اختلال داشته و در نتیجه محصول یا عملکرد آن نیز مختل می شود؛ بیماری تالاسمی از جمله‌ی این بیماری هاست که فراوانی کمی هم در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منشاء بیماری در دومین گروه از بیماری های ژنتیکی را اختلالات کروموزومی برشمرد و افزود: دسته سوم، بیماری های ژنتیکی است که " اختلالات چند ژنی یا چند عاملی" نیز گفته می شود و در واقع ناشی از دخالت چندین ژن به همراه عوامل محیطی است که فرد را به سمت یک بیماری سوق داده و به عبارتی استعداد ابتلا به یک بیماری را در او تشدید می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری هایی که در این دسته قرار می گیرند فراوانی زیادی دارند و شامل موارد متعددی از جمله فشار خون، سرطان، لب شکری ها، اختلالات ستون فقرات و بیماری های شایع دیگر می شوند و یادآوری این نکته نیز ضروری است که میزان دخالت ژنتیک در این بیماری ها از جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است.

دکتر پاسدار افزود: بیماری های ژنومیک نقش مهمی در سلامت جامعه داشته و نهایتا بار اصلی درمان در هر جامعه ای از نظر بهداشتی – درمانی را سبب می شوند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری کنگره بین المللی تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2