Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیچ تحلیلگری پیش بینی رسیدن ارتش سوریه به دیرالزور را نداشت. دولت سوریه بر خلاف معارضان سیاسی و نظامی در قدرتمندترین موضع قرار دارد. گروه بین الملل جهان نيوز: آخرین سفیر آمریکا در سوریه با بیان ما تصور نمی‌کردیم که روسیه به سوریه نیرو بفرستد، افزود: ما در پیش‌بینی‌های خود دچار اشتباه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در سوریه در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که هیچ تحلیلگری انتظار نداشت که ارتش سوریه به دیرالزور برسد.

وی با این ادعا که کشورهای غربی، معارضان مسلح سوری را رها کرده‌اند، گفت: دولت آمریکا باقی ماندن بشار اسد را پذیرفته است.

فورد تاکید کرد که حمایت‌های عربستان از گروه‌های مسلح در سوریه کاهش یافته است.
آخرین سفیر آمریکا در سوریه افزود: دولت سوریه بر عکس معارضان سیاسی و نظامی، در قدرتمندترین موضع قرار دارد.

وی با بیان ما تصور نمی‌کردیم که روسیه به سوریه نیرو بفرستد، افزود: ما در پیش‌بینی‌های خود دچار اشتباه شدیم. همچنین پیش‌بینی نمی‌شد که ده‌ها هزار نیروی عراقی و افغانی برای جنگیدن کنار ارتش سوریه، به این کشور اعزام شوند.

فورد با بیان موافقت معارضان میانه‌رو با پیوستن تندورها و جبهه النصره به معارضان کار اشتباهی بود، افزود: اشتباه دوم آن‌ها این بود که طرح سیاسی روشنی ارائه نکردند.

آخرین سفیر آمریکا در سوریه در ادامه مدعی شد که که ایران به روسیه در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: پوتین برنده اول در سوریه و سپس ایران است و آمریکا تا حدودی ضرر کرده است.
فورد تأکید کرد که کردها نباید به حضور آمریکا در سوریه دل ببندند، زیرا مدت حضور آمریکایی‌ها دیری نخواهد پایید.
وی افزود: حزب اتحاد دموکراتیک کردستان باید با دمشق وارد مذاکره شود و این تفکر که آمریکا از منافع کردها حمایت می‌کند، اشتباه است.

آخرین سفیر آمریکا در سوریه در بخش دیگری از این گفتگو با بیان حزب‌الله از برندگان جنگ در سوریه است، افزود: ترکیه با سوریه آشتی‌ خواهد کرد.

*دی‌میستورا: معارضان سوریه بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه گفت که معارضان سوریه بایستی این نکته را بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند.
«استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه گفت که معارضان سوریه بایستی این نکته را بپذیرند که در جنگ پیروز نشده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای دی‌میستورا در جمع خبرنگاران گفت: «برای معارضان، پیام روشن است: اگر آنها برای پیروزی در جنگ برنامه‌ریزی می‌کردند، حقایق نشان می‌دهند که این اتفاق محقق نشده است.»
این دیپلمات 70 ساله در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تنها راه پیش رو برای حل و فصل بحران سوریه، رسیدن به یک راه حل سیاسی دراز مدت است.

وی گفت: «پیروزی تنها زمانی حاصل می‌شود که راه حل سیاسی دراز مدت و بادوام حاصل شود. در غیر این صورت، به جای جنگ، خدای ناکرده شاهد وقوع شمار زیادی درگیری‌ پارتیزانی در ده سال آینده خواهیم بود و شما شاهد هیچ بازسازی نخواهید بود.»

دی‌میستورا در پاسخ به این سوال که آیا بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برنده جنگ شده گفت که این موضوع چندان واضح نیست و نیروهای ارتش سوریه تنها پیشروی‌های نظامی انجام داده‌اند.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که آخرین سنگرگاه‌های داعش در دیرالزور به تصرف نیروهای ارتش سوریه و مقاومت درآمده‌اند و امیدها برای شکست کامل داعش دوچندان شده‌اند.

پی نوشت:
1)https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/06/16/1512593
2)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960616000092

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد