Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:09:56 GMT

۰.۲۷ درصد از درآمدهای مالیاتی به حوزه ورزش تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۷۰۱۹

۰.۲۷ درصد از درآمدهای مالیاتی به حوزه ورزش تخصیص یافت

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۰.۲۷ درصد از درآمدهای مالیاتی به حوزه ورزش تخصیص یافت گفت: توقف فعالیت باشگاه شهرداری اراک خسارت بزرگی برای ورزش استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از هیئت‎‌های ورزشی شهرستان اراک با اشاره به ورزش و ورزشکاران اظهار داشت: جشنی که به مناسبت تجلیل از قهرمانان و دست‌اندرکاران حوزه ورزش شهرستان برگزار شد بسیار ارزنده و شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه استعدادهای ورزشی که در جامعه ما وجود دارد قطعا باید در حوزه ورزش مورد توجه قرار بگیرد و یک فضای عادلانه در زمینه امکانات و اعتبارات در اختیاررشته‌های مختلف ورزشی قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: ورزش امروز بستری است که ضامن حفظ سلامت جامعه است و نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در حفظ سلامت آحاد جامعه دارد و در حوزه ورزش عمومی و همگانی و در آن بخشی که به سلامت مردم مربوط می‌شود و در حوزه ورزش قهرمانی هم قطعا یکی از عوامل مهم غرور ملی است.

کریمی بیان کرد: اینکه یک ورزشکار به تنهایی یا در غالب یک تیم ورزشی در رده‌های مختلف جهانی در قاره و المپیک و مسابقات جهانی و همه رده‌ها برای کشور افتخار آفرینی می‌کند این افتخار سبب غرور ملی می‌شود و امروز ورزش یکی از حوزه‌هایی است که کشو‌رها با رقابت در آن به غرور ملی خود می‌افزایند و کشورهایی هستند که جمعیت اندکی دارند که میلیاردها دلار برای جذب ورزشکاران کشورهای دیگر هزینه می‌کنند برای اینکه این ظرفیت را در خدمت کشور خود قرار دهند و برای خود در سطح دنیا کسب وجهه کنند.

وی ادامه داد: این نشان‌دهنده این است که ظرفیت، در حوزه ورزش امروز وجود دارد به همین خاطر قطعا ما باید در سیاست‌گذاری و پیشبرد امور ورزشی به ویژه به ورزش همگانی که سهم به‌سزایی در پر کردن اوقات فراغت و تامین و حفظ و ارتقا سلامت مردم به ویژه در زندگی‌های شهرنشینی و آپارتمانی دارد توجه کنیم زیرا می‌تواند نشاط و شادابی را به مردم ببخشد و سلامت جسمی و روحی آنها را تامین کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان عنوان کرد: ورزش قهرمانی هم اهمیت خود را دارد و باید قطعا مورد توجه قرار بگیرد و این توجه هم باید عادلانه به همه رشته‌ها باشد نه اینکه بخواهد یک رشته یا رشته‌های معدودی که پرطرفدار‌تر هستند را در بر بگیرد که سبب سرکوب رشته‌های دیگر شود.

کریمی خاطرنشان کرد: حق هر کسی از مردم به ویژه جوانان علاقه‌مند به ورزش است که بتواند آن را در شرایط و فضای فیزیکی مناسب دنبال کند و قطعا هر چه در جامعه و کشور در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری شود آثار آن در کلان کشور بسیار مثبت و مفید است.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم با توجه به مشکلاتی که در حوزه اعتبارات دولتی در سال‌های گذشته وجود داشته که معمولا اعتبار ناچیزی به حوزه ورزش اختصاص پیدا می‌کرد با تخصیص‌های ناچیزتر و در نتیجه مبالغی نزدیک به صفر که حتی هزینه نگهداری تخصیصات و امکانات ورزشی را هم پوشش نمی‌داد، تصمیم مهم و اساسی و سرنوشت سازی را برای ورزش گرفتیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: تصویب مصوبه اختصاص 0.27 درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش یک تصمیم بسیار مهم بود و سالانه مبالغ قابل توجهی را در سطح ملی در اختیار این حوزه قرار می‌دهد که با توجه به رو به توسعه بودن اصول مبالغ مالیات بر ارزش افزوده این رقم هر ساله افزایش پیدا می‌کند،امکان خوبی برای ورزش برای ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی که حمایت و تقویت ورزش در سطح کشور است.

کریمی بیان کرد: شهرستان اراک با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت استان را در خود جای داده با این جمعیت گسترده معدن و ذخیره ارزشمند استعدادهای انسانی در حوزه ورزش است و این ذخیره ارزشمند سبب شده که ما شاهد ظهور قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف و مدال‌آوری و افتخارآفرینی ورزشکاران باشیم و انتظاری هم جز این نیست.

وی ادامه داد: ما خودمان می‌پذیریم و اذعان می‌کنیم که میزان امکانات ورزشی و فضاهای فیزیکی سطح شهرستان اراک در مقایسه با بسیاری از شهرستان‌های خودمان به مراتب کمتر است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز یک شهر مانند داوودآباد که جمعیت بیش از 10هزار نفر دارد فاقد حتی یک سالن ورزشی است در حالی که شهرهایی در استان مرکزی ‌وجود دارد که با همین جمعیت فضاهای ورزشی بسیار خوبی دارند پس قطعا باید شهرستان اراک و شهرهای آن متناسب با جمعیت خود از امکانات لازم بهره‌‎مند شوند و بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی وجود دارد که در آن قهرمان جهان می‌گفت جایی در روستا برای تمرین وجود ندارد و مجبور بود به شهر‌ها و روستاهای نزدیک برود و در آن جا تمرین کند در نتیجه این امکانات باید وجود داشته باشد و ما هم به عنوان خادم همواره این ارادت و توجه را به حوزه ورزش داشتیم و داریم و این را وظیفه خود می‌دانیم که وقت مناسبی را به حوزه ورزش اختصاص دهیم و در خدمت ورزش شهرستان‌های اراک و خنداب و کمیجان و همین طور استان مرکزی و کشور در یک افق بلندتر باشیم و با توجه به حضور من در فراکسیون ورزش و تلاشی که در این حوزه‌ در مجلس شورای اسلامی داریم این حوزه را حمایت می‎‌کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: مواردی که این روزها سبب دغدغه و نگرانی شده در زمینه عدم فعالیت باشگاه شهرداری اراک و توقف فعالیت آن است که واقعا خسارت بزرگی است.

وی اضافه کرد: زمانی که در خدمت شهرداری بودم باشگاه شهرداری تاسیس شد با توجه به اینکه اعتقاد دارم که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و به ویژه ورزشی یکی از زمینه‌هایی است که شهرداری در آن باید ورود و بخشی از بودجه آن به ورزش اختصاص پیدا کند چون شهروندان همان طور که به پارک و جدول و فضای شهری نیاز دارند به فضاهای ورزشی و سلامت و شادابی ناشی از ورزش هم نیاز دارند و امیدواریم موانع و مشکلات موجود توسط شورای اسلامی شهر پنجمین دوره شهر اراک و شهردار منتخب مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این چراغی که روشن شده و سال ها در رشته های مختلف امید ایجاد کرده پرفروغ‌تر و روشن‌تر شود و بتواند به رونق ورزش در شهرستان اراک و استان کمک کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های باشگاه شهرداری تیم‌هایی بودند که در سطح ملی درخشیدند که این درخشش قطعا برای استان هم مفید است.

کریمی بیان کرد: نیاز ورزش نیاز گسترده‌ای است و امروز در سراسر دنیا ورزش مورد حمایت دولت‌ها است و بخشی از بودجه‌های دولت‌ها به ورزش اختصاص پیدا می‌کند اما ایجاد باشگاه‌ها عمدتا توسط اسپانسر‌های اقتصادی اداره می‌شود و صنایعی که در منطقه ما وجود دارد این رسالت اجتماعی را به عهده دارند که در امر ورزش و سایر امور اجتماعی مردم حضور فعال داشته باشند و مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در یک افق بلندتر و ایده‌آل‌تر ورزش باید به سمتی سوق پیدا کند که مقوله ورزش به گونه‌ای جا بیفتد که باشگاه‌های حرفه‌ای بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند و یک گردش مالی خودکفا مانند سایر باشگاه‌های دنیا داشته باشند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان عنوان کرد: دولت و شهرداری‌ها علاوه بر حمایت ورزش قهرمانی باید تلاش خود را بیشتر برای ایجاد زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی و حمایت های قانونی از ورزشکاران قرار دهند، اینکه ما شاهدیم جوانان ما در سن نوجوانی وارد عرصه ورزش می شوند و متاسفانه در بسیاری موارد خانواده ها باید حمایت مالی را انجام دهند یا در سنی که به جوانی می‌رسند و زمان اشتغال و تحصیل و ازدواج آن‌ها است انجام یک ورزش حرفه‌ای و قهرمانی آن را از امور ضروری زندگی باز می‌دارد که این وظیفه و رسالت دولت است که با حمایت‌های قانونی و اجتماعی از ورزشگاران حرفه‌ای و قهرمانان ورزشی و سایر ارکان‌های ورزشی این موارد را بهبود ببخشد.

کریمی خاطرنشان کرد: بیمه قهرمانان ورزشی برطرف کننده دغدغه درمان و بازنشستگی ورزشکاران در سنی است که فرد وارد دوره‌ای می‌شود که شاید قدرت جسمی برای ادامه کار را ندارد و نیازمند حمایت می‌شود و این وظیفه دولت است که قهرمانان ورزشی را در این عرصه حمایت کند.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند امکانات قانونی را برای این شرایط متمرکز کند و فعالیت‌های قهرمانی هم در قالب باشگاه‌ها و اسپانسرها قرار بگیرد، به هر حال امیدواریم خداوند به همه به ویژه ورزشکاران توفیق دهد که همواره برای شهرستان اراک افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش قد در دوران نوجوانی

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228724 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • این سردردها نشانه چیست؟