Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@11:50:18 GMT

حمایت 3 غول فناوری آمریکا از جوانان مهاجر

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۸۲۴۷

حمایت 3 غول فناوری آمریکا از جوانان مهاجر

حمایت روسای شرکت‌های سه شرکت بزرگ آمریکا در زمینه فناوری ارتباطات جالب توجه بود، حمایتی که البته بی‌تاثیر از سود کلان این شرکت‌ها در استفاده از نیروی کار ارزان‌قیمت و خواهان حداقل تسهیلات نبوده است.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، مهاجران غیر قانونی که از کشورهای مختلف مثل مکزیک، السالوادور، هندوراس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به آمریکا آمده بودند، در سال 2012 و با راه‌اندازی طرح داکا توسط دولت باراک اوباما در ایالات متحده آمریکا، تا حدی خیال خود را از بهبود شرایط تحصیل و ااشتغال فرزندانشان در آمریکا راحت کرده بودند. اجرای این طرح تا قبل از شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 بدون هیچ تهدیدی ادامه داشت، اما در زمان انتخابات و پس از آن با روی کار آمدن دونالد ترامپ، طرح داکا به بهانه‌های مختلفی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ضد مهاجرت و نژادپرست مطرح کرده است، به حالت تعلیق درآمد.

ترامپ طرح داکا را از بین برد و احتمالاً بسیاری از فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا از کار خود اخراج خواهند شد و عملاً مجبور به ترک آمریکا و برگشت به کشورهای خودشان یا احتمالاً مهاجرت به سمت کانادا خواهند شد.

بسیاری از جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا از طرفداران اجرای این طرح بودند و با تهدیدات ترامپ مبنی بر تعلیق طرح داکا تاکنون مخالفت کرده‌اند. اما مهم‌ترین منتقدان تعلیق داکا در حال حاضر روسای سه شرکت بزرگ و معروف آمریکایی یعنی مایکروسافت، فیس‌بوک و اپل هستند که همچنان از طرح‌های کلان مهاجرپذیری در آمریکا دفاع می‌کنند. به مهاجرانی که بعد از طرح داکا توانستند در آمریکا به تحصیلات خود ادامه دهند یا شاغل شوند، به اصطلاح رویاپردازان گفته می‌شد. حمایت روسای شرکت‌های سه شرکت بزرگ آمریکا در زمینه فناوری ارتباطات جالب توجه بود، حمایتی که البته بی‌تاثیر از سود کلان این شرکت‌ها در استفاده از نیروی کار ارزان‌قیمت و خواهان حداقل تسهیلات نبوده است.

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است که از تمام کارکنانی که مهاجر بوده‌اند و بعد از تعلیق داکا، آینده غیرمشخصی پیدا خواهند کرد، به شدت حمایت خواهد کرد و اپل برای آنهایی که زندگیشان اکنون تهدید می‌شود مبارزه خواهد کرد. تیم کوک به کارکنان خود وعده داد که برای ایجاد قانونی که به طور دائم از وضعیت سکونت و اشتغال رویاپردازان حمایت کند، با همه اعضای کنگره آمریکا صحبت خواهد کرد.

مارک زاکربرگ، موسس و رئیس شبکه اجتماعی فیسبوک هم با شنیدن خبر لغو داکا توسط ترامپ، اعلام کرد که روز ناراحت کننده‌ای برای آمریکا بود. زاکربرگ گفت: «تصمیم اتمام طرح داکا نه تنها اشتباه بلکه بسیار ظالمانه است. ما به بسیاری از جوانان مهاجر با داکا این فرصت را دادیم که برای خود رویاهایی آمریکایی بسازند و آن‌ها را تشویق کردیم که از زیر سایه بیرون بیایند، ولی حالا آن‌ها را به خاطر این امتیازات تنبیه می‌کنیم.»

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت هم در متنی که در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشته بود اعلام کرد که با تصمیمی که ترامپ گرفته است بسیار ناامید شده است. گیتس تاکید کرد که او بار‌ها در دیدار با رویاپردازانی که با آن‌ها مواجه شده است، تحت تاثیر قرار گرفته است و دیده است که آن‌ها به عناون یک آمریکایی بزرگ شده‌اند و به طور جدی مسئولیت‌های خود را در آمریکا به دوش کشیده‌اند. گیتس ابراز امیدواری کرد که نمایندگان کنگره با سرعت طرحی را تصویب کنند که رتس مخرب برای آینده جوانان مهاجر را از بین ببرد.

منبع:فردانیوز

رسانه‌ها


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مدل جدید هوش مصنوعی که به طور داخلی از آن به عنوان MAI-۱ یاد می شود اخیرا تحت نظارت مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران دیپ مایند (زیر مجموعه گوگل) توسعه یافته است.

هدف دقیق از ابداع این مدل هوش مصنوعی هنوز مشخص نشده و به سطح عملکرد آن بستگی دارد. ممکن است مایکروسافت مدل جدید را به زودی و در کنفرانس توسعه دهندگان Build در ماه جاری میلادی معرفی کند.

از سوی دیگر این شرکت فناوری از اظهار درباره هوش مصنوعی جدید خودداری کرده است. طبق گزارش موجود MAI-۱ بسیار بزرگتر از نمونه های کوچک قبلی است که مایکروسافت آموزش داده و این بدان معنا است که گرانقیمت تر خواهد بود.

مایکروسافت ماه گذشته یک مدل هوش مصنوعی کوچکتر به نامPhi-۳ را راه اندازی کرد تا با گزینه های ارزان قیمت تر، مشتریان وسیع تری را جذب کند. این شرکت میلیارد ها دلار در اوپن ای آی سرمایه گذاری کرد و فناوری آن را در محصولات نرم افزراری خود به کار گرفت تا به این ترتیب به یکی از پیشروان هوش مصنوعی مولد تبدیل شود.

براساس گزارش موجود، این شرکت آمریکایی خوشه بزرگی از سرورهای مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی را همراه مقدار زیادی داده پردازش کرده تا مدل را ارتقا دهد. MAI-۱ حدود ۵۰۰ میلیارد پارامتر دارد. حال آنکه چت جی پی تی ۴ شرکت اوپن ای آی هزار میلیارد و Phi-۳ مینی ۳.۸ میلیارد پارامتر دارند.

کد خبر 6098956 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است