Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكركه درمكه مكرمه در جمع مدير، شوراي افتاء و نيروهاي فرهنگي و كارشناسان مديريت اهل سنت بعثه سخن مي گفت ، با اشاره به اينكه فرصت حج به صورت يكسان دراختيار همه زائران قرار مي گيرد، افزود: در تقسيم كاروان ها ، برنامه ريزي ها و تخصيص سهميه ها هيچ تفاوتي ميان كاروان هاي اهل سنت و اهل تشيع قايل نيستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي رويكرد بعثه مقام معظم رهبري را تكيه بر تقريب دانست و گفت: وحدت تنها راهي است كه مي تواند ما را از فتنه ها نجات دهد و به هم نزديك و راه پيشرفت را باز كند.

وي با اشاره به اينكه نگرش و بينش سياسي خوب اهل سنت ايران ، كشورما را از ديگر كشورها متمايز كرده است، افزود: درسوريه ، عراق ، ليبي، افغانستان و ... مدعيان دفاع از اهل سنت مشكلات بسياري را براي جهان اسلام بوجود آورده و بيشترين لطمه را به اهل سنت وارد كردند اما اهل سنت ايران با درك شرايط با تمام وجود از نظام ورهبري دفاع مي كنند تا اين فتنه وارد كشور نشود.

نماينده ولي فقيه درادامه سخنان خود بر لزوم تقويت سطح معلومات روحانيون اهل سنت درخصوص مسايل حج تاكيد كرد و گفت: با استفاده از ابزار و امكانات روز بحث هاي تاريخي ، فقهي ، عقيدتي و... براي روحانيون اهل سنت ارائه شود.

وي با اشاره به اينكه يكي از اهداف حج ايجاد تحول روحي و اخلاقي در انسان ها است ، افزود: با طرح مباحث و استفاده از شيوه هاي رفتاري مناسب بايد اين تحول را در زائر ايجاد كنيم تا وقتي حاجي به كشور باز مي گردد انساني باشد كه با دين آشنا گرديده ورفتارهايش اسلامي شده است.

وي خواستار استفاده از راهكارهاي مناسب براي ارائه مهارت هاي زندگي و نكات درس آموز حج به زائران شد و اضافه كرد: حج مي تواند يك چشمه جاري و ساري و تاثير گذار درراستاي تقويت پيوند اخوت و ديني در كشورباشد.

نماينده ولي فقيه ارتباط علماي اهل سنت كشورمان با مجامع اهل سنت عربستان در سفر حج را در برطرف كردن ذهنيت هاي غلط طرف مقابل موثردانست و تصريح كرد: پيوند اهل سنت ايران و جهان خارج مهم است و حضور در مجامع و همايش هاي مختلف ، در تاليف قلوب و اصلاح ذهنيت هاي كشورهاي ديگر نقش دارد.

سرپرست حجاج ايراني به حاضران توصيه كرد كه تجربيات خود را در حوزه حج ثبت كنند و بحث هاي هم انديشي را درايران با برگزاري همايش در استان هاي مختلف و فراخوان مقاله ادامه دهند.

وي افزود: امسال شاهد انس و الفت بيشترشيعه و سني دركنارهم دربرخي هتل ها بوديم و اين باهم بودن مي تواند شيطنت هاي دشمن براي تفرقه افكني را خنثي كند .

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه حج امسال تاكنون خوب وروان پيش رفته است ، تصريح كرد: همه زائران اين احساس را دارند كه با عزت به حج آمدند و راحت مناسك خود را بجاي آوردند والان هم با حفظ كرامت و با سلامتي در حال بازگشت به كشورند.

برپايه اين گزارش در ابتداي اين ديدار ، حجت السلام اكبري مديريت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري از برنامه هاي اين مديريت در طول ايام حج گزارش داد و گفت: در حج امسال نزديك به 15 هزار اهل سنت در قالب 107 كاروان به سرزمين وحي مشرف شدند و همه از خدمات ارائه شده رضايت دارند.

مولوي اسحاق مدني عضو شوراي افتاء اهل سنت نيز در سخناني برگزاري عزتمندانه حج امسال درسايه هدايت وبرنامه ريزي مطلوب را موجب سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و تصريح كرد: زائران اهل سنت قدردان تلاش هاي صورت گرفته براي راه اندازي حج امسال هستند و بارها درخواست داشتند كه اين مطلب منعكس شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا حسینی‌نیا در تجمع جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین با اشاره به عملیات غرور آفرین «وعده صادق» که توسط دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: این عملیات به افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی پایان داد.

وی وحشی‌گری و رفتار خارج از عرف پلیس ایالات متحده در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادی‌خواه و معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را نشانه اضمحلال حکومت ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت آمریکا به همراه دیگر کشورهای غربی توطئه‌ای پیچیده را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی طراحی کردند، اما امروز به فضل الهی ایران اسلامی در آرامش و امنیت است، اما خود آمریکا با بحران روبروست.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده: «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ»، و وعده صادق خداوند در پیروزی جبهه حق، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ در دیدار با «دانیل اورتگا»  رئیس جمهور وقت کشور نیکاراگوئه بحث افول قدرت جهانی ایالات متحده آمریکا را مطرح کردند، که حوادث جهانی و داخلی کشور آمریکا، به خوبی نمایانگر این واقعیت است.

  حسینی‌نیا، افزود: همچنین صاحب نظران مطرحی، همچون: «ساموئل هانتینگتون»، «فرانسیس فوکویاما» و «نوام چامسکی» به صراحت در نوشته‌های خود موضوع افول قدرت آمریکا را مطرح کرده‌اند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد، تصریح کرد: رژیم کودک کش و گرگ صفت اسرائیل دهها هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما آمریکا و متحدانش با تمام توان از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند، که این موضوع نشانه پوشالی بودن شعار حقوق بشر و آزادی مورد تأکید این کشورهاست.

در ادامه شرکت‌کنندگان در این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید