Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:17:28 GMT

محدودیت تردد خودروهای شخصی به مرز در سفر اربعین

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۸۶۱۶

صراط: معاون وزیر راه گفت: اربعین امسال رانندگان خودروهای شخصی باید تا فاصله‌ای از مرز، خودروی خود را در پارکینگ‌های ویژه پارک کرده و ادامه مسیر تا نقطه صفر مرزی را با خودروی عمومی طی کنند.

داو‌د کشاورزیان ‌درباره تمهیدات تردد زائران اربعین امسال، اظهار کرد: امکانات زیربنایی در نقاط مرزی نسبت به سال‌های گذشته روز به روز از وضعیت بهتری برخوردار شده است،‌ جاده‌ها تعریض می‌شوند تا به رفت‌وآمد اتوبوس‌ها و خودروها کمک کرده و با سهولت بیشتری زائران را به مقاصد خود بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه اغلب سفرهای عتبات عالیات در اربعین زمینی است، بیان کرد: در زمان رفت مشکل کمتری وجود دارد اما مشکل اصلی در زمان برگشت زائران است به طوری‌که هر ساله روند صعودی داشته و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر تلاش می‌کنند حداکثر ظرفیت را به این امر اختصاص دهند.

به گزارش فارس نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته در اربعین مشکلات کمتری نسبت به سال 94 داشتیم و امیدواریم امسال نیز ساماندهی بهتری شود و امکانات بیشتری برای بازگشت زائرین بسیج شود و کار به نحو بهتری انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان خودروهای شخصی حتماً در پارکینگ‌های درنظر گرفته شده خودروهای خود را پارک کرده و ادامه مسیر را با خودروهای عمومی طی کنند، تصریح کرد: استفاده از خودروهای شخصی تا فاصله‌ای از مرز آزاد است و در نزدیکی مرز پارکینگ‌هایی تعبیه شده و جابه‌جایی در ادامه مسیر تا نقطه صفر مرزی با خودروهای درون‌شهری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ایجاد پایانه‌های مرزی جزء وظایف این سازمان در حوزه بین‌الملل است، گفت: پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی در دست احداث است و در برخی از پایانه‌های نیز عملیات ساختمانی تکمیلی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بالا بودن نرخ عوارض محور همدان-ساوه گفت: عوارض‍ی‌ همدان- ساوه خصوصی است پس نرخ عوارض آزادراه‌ها باید به گونه‌ای تعیین شود که سرمایه‌گذاران را برای ورود به ساخت آزادراه‌ها ترغیب کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز از اعمال محدودیت در مسیرهای منتهی به شمال از جاده چالوس در روزهای آخر هفته خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ‌ پیمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت 6 روز یکشنبه مورخ 1403/02/16 از محورهای کرج ـ چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت از ساعت  8.30 از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود، افزود: از ساعت 10.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه  بوده واز سادات 24 این ممنوعیت لغو می شود.

‌کرمی عنوان کرد: در صورت پرحجم بودن ترافیک در روزهای  چهارشنبه و جمعه تاریخ‌ 12 و 14 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 10 صبح  از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود و از ساعت از ساعت 1200 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز عنوان کرد: روز شنبه تاریخ‌ 15 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 8.30 از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام شده  و از ساعت 9.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه از ساعت 10.30 از مرزن‌آباد به سمت تهران جاده یک طرفه بوده است، افزود: تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 7 صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین