Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ اسدی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز جهانی سواد آموزی با شعار سوادآموزی در دنیای دیجیتال تعین شده است که در این راستا آموزش برای همه، آموزش‌های مادام العمر، رفع تنبعیض جنسیتی در حوزه آموزش و توانمندسازی فراگیران مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاثیر سواد در سه محور افزایش قابلیت مقابله با فقر، برخورداری از زندگی سالم و بهبود مشارکت سیاسی و اجتماعی و ترویج جامعه سالم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی با اشاره به این که اوایل انقلاب بی‌سوادی در کشور برابر با 53 درصد بود بیان کرد: در حال حاضر میزان سواد در ایران در گروه سنی 10 تا 49 سال برابر با 94.7 درصد و در بازه سنی بالای 6 سال حدود 87.6 درصد است.

وی عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 میزان سواد در بازه سنی 10 تا 49 سال معادل با 96 درصد و در بازه سنی بالای 6 سال 89.1 درصد اعلام شد.

وی با بیان این که میزان باسوادی در خراسان رضوی از میانگین کشوری دو درصد بالاست افزود: 159 هزار نفر بی‌سواد 10 تا 49 سال در خراسان رضوی طبق آمار سال 95 ثبت شده‌اند.

اسدی سیاست اصلی نهضت سوادآموزی را محو کردن بی‌سوادی دانست و در خصوص راهبردهای این سیاست بیان کرد: نخستین راهکار در قابل طرح یک قدم مانده به صبح تلاش می‌کنیم بی‌سوادی در میان اولیای دانش آموزان را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به این که حدود چهار هزار و 650 نفر بی‌سواد از این طریق به ثبت رسیده و باسواد شده‌اند عنوان کرد: دومین برنامه نهضت سوادآموزی با عنوان کلید بهشت اقدام با آموزش صحیح خوانی سوره‌های مربوط به نماز و احکام دینی می‌کند که در همین بخش نیز دوره 188 نفره‌ای برای آموزش دهندگان برگزار شده است.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سومین راهکار توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی در استان است که در حال حاضر 37 مرکز فعالیت دارند و در نظر داریم 21 مرکز دیگر را راه اندازی کنیم.

اسدی بیان کرد: مراکز یادگیری و یاددهی دارای ماموریت‌هایی از جمله افزایش و ارتقاء مهارت‌های فنی و حرفه ای، کسب مهارت‌های زندگی، آموزش حقوق شهروندی به بانوان می باشد.

وی با اعلام این که یکی از اقدامات دیگر در حوزه نهضت سوادآموزی پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌ها است اظهار داشت: به همین منظور اقدام به امضاء تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی شد که در راستای این تفاهم نامه خدمات آموزشی به تمامی مدارس نهضت از طرف بهزیستی ارائه می‌شود.

اسدی با بیان این که در سال جاری حدود 53 هزار و 300 نفر تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی بودند ادامه داد: 189 میلیارد ریال تامین اعتبار این تعداد کلاس و فرایند یادگیری و یاددهی بوده است.

وی عنوان کرد: کسب رتبه دوم در شورای پشتیبانی سوادآموزی، رتبه نخست بیشترین تعداد مصوبات شورای پشتیبانی، رتبه نخست مسابقات خانواده سلامت و کسب رتبه نخست سامانه‌های سوادآموزی توفیقات کشوری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش است.

وی در مورد ارائه خدمات به اتباع خارجه افزود: در سال گذشته دو هزار و 600 نفر از اتباع تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری نیز همین تعداد مورد حمایت آموزشی قرار می گرند.

بانوان خراسانی یک درصد از بانوان کشور باسوادتر هستند

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این مطلب که در سال جاری حدود 29 هزار فعالیت اصلی و 53 هزار فعالیت مکمل در حوزه سوادآموزی به انجام رسیده است اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای استان و حاشیه شهر مشهد سرعت باسوادی در خراسان رضوی دارای رتبه شش کشوری است.

اسدی با اشاره به این که نرخ جلوگیری از تبعیض جنسیتی در خراسان رضوی 5.8 درصد و در کشور 6.8 درصد است تصریح کرد: این به معنای آن است که بانوان خراسان رضوی یک درصد با سوادتر از بانوان کشوری هستند.

وی ادامه داد: نواحی یک دو و پنج مشهد و منطقه تبادکان دارای بیشتری بی‌سواد و ناحیه سه و چهار مشهد دارای کم ترین بی‌سواد هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی

زهرا 

آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا ظهر فردا بارش‌ها در استان ادامه دارد. بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی و نیمه شرقی استان حجم بیشتری دارد به‌گونه‌ای که ایجاد روان‌آب و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد. 

وی افزود: ظهر فردا، بارش‌ها محدود به نیمه شرقی و شمال شرق استان خواهد بود و در اواسط روز دوشنبه، این سامانه از استان خارج می‌شود و بعدازظهر فردا جوی به‌نسبت پایدار در استان حاکم خواهد شد.

گفتنی است روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا صبح فردا در سطح استان ادامه دارد اما از ساعات ظهر، روند افزایش دما به خصوص در دمای روزانه در سطح استان رخ خواهد داد.

به 

 گفته وی، بارش باران در مشهد تا اواخر وقت امشب ادامه دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ١۵ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١١ درجه و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد رسید. اکنون دمای مشهد ٩ درجه است.

طی شبانه‌روز گذشته، جوین با دمای ٢ درجه و مه‌ولات‌ با دمای ٢٠ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از تربت‌حیدریه با ۵٠ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

همچنین بیشترین میزان بارش باران از دانشگاه بینالود طرقبه‌شاندیز به میزان ١٠.۵ میلیمتر و از درگز به میزان ١٠.٢ دهم میلیمتر گزارش کرده است. همچنین در رتبه بعدی، قوچان به میزان ٩.۶ میلیمتر،  خوشاب به میزان ٩.۵ میلیمتر و گلمکان به میزان ٩.٣ میلیمتر و ایستگاه فرودگاهی مشهد به میزان ٧ میلیمتر بارش داشته‌اند. از شهرستان‌های قوچان، گناباد و تربت‌جام مه رقیق گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • اعلام نتایج آزمون آموزگاری؛ هفته آینده
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • ادامه ماندگاری هوای سرد در تربت حیدریه تا فردا
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • رشد ۵۲ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال گذشته
  • تولید ۱۸ هزار و ۶۶۱ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی طی حدود یک ماه