Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی ظهر امروز در جمع مبلغان محرم با طرح این سؤال که در اسلام مگر چند فرقه 12 امامی داریم؟ اظهار داشت: تنها یک فرقه 12 امامی در سطح دنیا وجود دارد و مابقی اینگونه نیستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به واقعه غدیر دقت شود، بیان کرد: اینگونه نیست که پیامبر اکرم(ص) در سال آخر حیات خویش اعلام کرده باشند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، در روز عید غدیر خم بیعت رسمی گرفته شد و این خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اهمیت غدیر برای اعلام جانشینی امام علی(ع) نیست، بلکه عظمت غدیر به خاطر بیعت گرفتن برای امام است، چراکه اعلام ولایت را از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص) مکرر بیان فرمودند.

عبادی به عقاید بی‌پایه و سست وهابیت اشاره کرد و یادآور شد: وهابیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به طرز حساب شده‌ای نسبت به تبیین عقاید بی‌پایه و سست خود تلاش می‌کنند.

وی متذکر شد: عرصه شبهات در فضای مجازی فراوان شده و نباید این فضا رها شود، بلکه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به آمار سال گذشته در رابطه با بیکاری اشاره کرد و یادآور شد: براساس آمار سال گذشته، 49 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند که متأسفانه در معرض آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی قرار می‌گیرند.

عبادی، مهم‌ترین مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را اشتغال عنوان و اضافه کرد: باید مفهوم کار در جامعه اصلاح شود، چراکه مفهوم کار در اذهان مردم بد جا افتاده است و بسیاری از افراد فکر می‌کنند باید دارای کار دولتی و پشت میز نشین باشند.

وی، مشکلات فرهنگی را از مهم‌ترین دلایل عدم اشتغال عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عزت اجتماعی در گروی مدرک و دانشگاه است، بنابراین روحانیت باید در رابطه با این مهم فرهنگ‌سازی کنند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ مدنی را پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی دانست و توضیح داد: متأسفانه در بسیاری از موارد در اجرای فرهنگ مدنی عقب هستیم، همچنین قانون‌مداری در فرهنگ جامعه مشکل شده است.

عبادی با بیان اینکه متأسفانه کارمان از قانون‌گریزی گذشته و به قانون‌ستیزی تبدیل شده است، تبیین کرد: نیروی انسانی که در فرهنگ مدنی پرورش داده‌ایم، ضعیف است و قانون رعایت نمی‌شود که این امر سبب چالش بزرگی شده است.

وی اعلام کرد: زمانی که حرف از فرهنگ می‌زنیم تنها عفاف و حجاب در ذهن ما تداعی می‌شود؛ هرچند عفاف و حجاب مهم است، اما نباید تمام فرهنگ خود را در عفاف و حجاب خلاصه کنیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش روحانیت در راستای تقویت فرهنگ مدنی تأکید کرد و گفت: از دیگر موضوعاتی که پاشنه آشیل نظام شده، عدم فرهنگ برنامه‌ریزی است.

عبادی به انجام اختلاس‌های متعدد در کشور اشاره و تصریح کرد: پیش از این اختلاس‌های یک هزار میلیارد تومانی انجام می‌دادند، اما امروز از صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومان اختلاس می‌کنند. نیروی انسانی با کیفیت نداریم که اختلاس‌ها چند میلیارد تومانی می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه عدم رعایت فرهنگ مدنی موجب ناکارآمدی سیستم شده است، ادامه داد: امروز مفاسد یکی پس از دیگری در کشور رخ می‌دهد، به آسانی اختلاس می‌کنند و می‌خورند و می‌برند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامیهمچنین از آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: آموزش و پرورش به خوبی کار نکرده است و نتوانسته نیروی انسانی را به خوبی پرورش دهد، چراکه به جای اینکه بیشتر به پرورش بپردازند به آموزش نیروی انسانی اهمیت می‌دهد.

عبادی در پایان تأکید کرد: متأسفانه بسیاریاز خانواده‌ها به رتبه کنکور فرزندان توجه می‌کنند و به هیچ عنوان توجهی به داشتن فرهنگ مدنی، داشتن اخلاق و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در فرزندان نمی‌کنند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  

هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپادها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.

در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویدادهای پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشورهای گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف