Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@04:56:24 GMT

واقعه غدیر ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۵۹۵۳۹

واقعه غدیر ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان گفت: واقعه غدیر خم ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده سپاه ناحیه کمیجان در مصاحبه با سلام کمیجان گفت: برای سومین سال متوالی واقعه غدیر خم با حضور بسیجیان شهرستان کمیجان بازسازی می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه فرهنگی و تاریخی که هرساله در سطح کشور برگزار می شود، گسترش فرهنگ ولایت، الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر خم، شناساندن و معرفی سیره نبوی (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: در دین مبین اسلام اعیاد بزرگی همچون فطر و قربان وجود دارد که هرکدام از آنها بسیار مورد احترام مسلمانان جهان هستند. اما عید غدیر روزی است که تکمیل کننده دین اسلام است.

تبیین غدیر مظلومیت شیعه را برطرف می‌کند

اکبری با تاکید بر لزوم شناساندن عید غدیر، خاطرنشان کرد: عظمت پیام واقعه غدیر خم به درستی و کامل بیان نشده است، بنابراین قدردانی از غدیر، اقتدار شیعه را به نمایش می‌گذارد و تبیین آن مظلومیت شیعه را برطرف می‌کند و ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد.

فرمانده سپاه کمیجان گفت: بازسازی واقعه غدیر، تاثیر زیادی بر ولایت‌پذیری مردم و پشتیبانی از ولایت فقیه که ادامه دهنده راه شهداست، دارد. اهمیت غدیر خم الگوسازی در بحث ولایت و ولایت پذیری است.

غدیر عین فرهنگ عاشورا در بین مردم است

وی در ادامه افزود:فرهنگ عاشورا ریشه در فرهنگ غدیر دارد که با معرفی این فرهنگ باید آن را زنده نگه داریم.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مراسم بازسازی واقع غدیر در این شهرستان روز جمعه ۱۷ مهر ماه رأس ساعت ۹ صبح در محل منطقه چرگزی، جنب گلزار شهدای محله انار است.

گفتنی استکه بعد از قرائت دعای پرفیض ندبه در مسجد امام رضا(ع) مردم به صورت پیاده روی خانوادگی به محل برگزاری حرکت می کنند.برپایی ایستگاه صلواتی، اهدای جوائز پیاده روی خانوادگی، خواندن خطبه غدیر و اجرای نمایش از برنامه های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است