Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح انتقال پساب تصفیه‌‎خانه خین عرب به غرب مشهد با هزینه 10 میلیاردی و طرح کلان آن با هزینه 300 میلیارد تومان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه خین عرب به غرب مشهد، اظهار کرد: در مورد آزاد سازی کشف‌رود یا نجات آن 76 کیلومتر از محل بلوار شاهنامه تا پنج کیلومتر بعداز چرمشهر، بستر رودخانه را آزاد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در دو طرف مسیر در اصل 152 کیلومتر جاده روستایی احداث کردیم که امکان رفت و آمد به راحتی با وسیله نقلیه را برای مردم فراهم شود، این شبکه فاضلاب تا طول 4 کیلومتر از اطراف رودخانه را شامل می‌شود اما کار بزرگتر ما احیا این رودخانه تاریخی بوده، رودخانه ای که در شاهنامه نیز از آن یاد شده است.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص کیفیت آب، پساب‌ها عنوان کرد: کیفیت آب پساب تصفیه‌خانه خین عرب به صورتی است که امکان دارد از آن آب برای شرب استفاده کنند.

جعفری افزود: در این محل یک ایستگاه پمپاژ را نصب خواهیم کرد که سیستم پمپاژ آن جدید و به شکل پرتابل ارائه شده است تا امکان جابه‌جایی آن فراهم شود و در مواقع لازم بتوان آن را جابه جا کرد.

وی با بیان اینکه برای عید امسال این پساب را جایگزین حقابه‌های سد کارده خواهیم کرد، گفت: این طرح در راستای طرح درازمدت افق 1420 مشهد و تامین دراز مدت آب مشهد انجام می‌گیرد زیرا که این پساب ناشی از مصرف 396 میلیون متر مکعب آب شرب در مشهد است.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: حدود 70 درصد آبی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابل بازیابی و بازچرخانی خواهد بود که در اجرای برنامه دراز مدت تامین آب مشهد این پساب برای تامین آب شرب شهر جایگزین چاه‌های کشاورزی خواهد شد.

جعفری خاطر نشان کرد: در محدوده‌ای که چاه‌های آب شرب مشهد قرار دارند این چاه‌های کشاورزی بسته می‌شود که خود کمک بزرگی به آب‌خوان مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه 396 میلیون متر مکعب آب شرب مشهد برای افق 1420 مشهد باید در نظر گرفت، تصریح کرد: ما اگر بدبینانه هم به این میزان نگاه کنیم و تنها 70 درصد از این آب قابل بازچرخانی باشد، خود به تنهایی عدد قابل توجهی برای تامین آب شرب مشهد است.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص منطقه کشف رود عنوان کرد: کشف رود از نزدیک قوچان شروع و به مرز ایران و ترکمنستان در منطقه رودخانه هریررود یا پل خاتون ختم می‌شود و طول مسیر آن حدود بیش از 300 کیلومتر است که حدود 76 کیلومتر این رودخانه در محدوده شهر مشهد و طرح احیا و بازسازی قراردارد.

جعفری ادامه داد: در ادامه طرح، سه نقطه جاده فردوسی ناحیه اول مصرف، محدوده چناران، ناحیه دوم مصرف و رادکان به عنوان ناحیه سوم وجود دارد که ما در این نقاط بیشترین افت سفره‌های آب‌های زیرزمینی و همچین تمرکز چاه‌های آب شرب و کشاورزی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: این پساب‌ها به ترتیب اولویت منتقل خواهد شد و چاه‌های کشاورزی این محدوده را با توافقی که با کشاورزان به عمل می‌آید بسته و پلمپ خواهیم کرد و پساب‌های مذکور در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین با ضریب 1.2 پساب را جایگزین خواهیم کرد که این امر خود بهترین تغذیه برای آبخوان‌های به شدت درحال افت بشمار می‌آید.

جعفری با بیان اینکه در جهت بحث‌های محیط زیستی نیز سد طرق در گذشته از طریق تصفیه‌خانه اولنگ جایگزین می‌شد، اظهار کرد: با استفاده از تصفیه‌خانه التیمور، پساب تصفیه‌خانه اولنگ را جایگزین کرده و مورد استفاده حقابه‌بران سد طرق قرار دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس