Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما درهمین حال، رهبر حزب حاکم میانمار در واکنشی عجیب انتشار اخبار مربوط به کشتار مسلمانان را «با هدف تقویت منافع تروریست‌ها» توصیف کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه صلح نوبل که به خاطر سکوتش در برابر کشتار اقلیت روهینگیا در این کشور از سوی رسانه‌هامورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، در اولین واکنش خود نسبت به این حوادث اعلام کرد که دولت تحت حاکمیت حزب متبوعش از همه افراد در ایالت راخین این کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از «کوه عظیم اطلاعات نادرست» درباره این نزاعی که به نفع تروریست‌ها است انتقاد کرد.

طبق اعلام دفتر آنگ سان سو چی، وی این اظهارات را در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بیان کرده است.

به گفته سازمان ملل طی دو هفته گذشته بیش از 123 هزار مسلمان روهینگیا از ایالت راخین در شمال میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند.

در بیانیه دفتر آنگ سان سو چی آمده است که وی به اردوغان گفته است که دولتش «حمایت از تمامی مردم در راخین را به بهترین وجه ممکن آغاز کرده است».

طبق این بیانیه، آنگ سان سو چی گفته است که «ما خیلی خوب می‌دانیم، بهتر از اغلب (دیگران)، که محروم کردن (افراد) از حقوق بشر و حمایت دموکراتیک به چه معنایی است. در نتیجه ما از اینکه تمامی مردم کشورمان حق دارند از حقوقشان حمایت شود، و نه تنها حق سیاسی بلکه از حقوق اجتماعی و انسانی آن‌ها حمایت شود، اطمینان حاصل می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است که تصاویر خبری جعلی زیادی در حال گردش و انتشار است که «که نوک قله کوه عظیم اطلاعات نادرستی است که برای ایجاد مشکلات زیاد بین گروه‌های مختلف و با هدف تقویت منافع تروریست‌ها ایجاد شده‌اند».

****************

در ایران،‌ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در واکنش به اتفاقات رخ داده در کشور ميانمار گفت: ظلم عظيمي که در ميانمار در حال رخ دادن است جنايت عليه بشريت است

محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفت‌وگو با ميزان به جناياتي که عليه مسلمانان منطقه روهينگيا ميانمار انجام ميشود واکنش نشان داد.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به جنايات عليه مسلمانان ميانمار گفت: در مورد ظلم عظيمي که در ميانمار در حال رخ دادن است بايد گفت که اين کار جنايت عليه بشريت است.

وي گفت: اگر در آن زماني‌که اين اتفاق شروع مي‌شد کشور‌هاي دنيا و مکانيزم‌هاي بين‌المللي عکس‌العمل نشان مي‌دادند امروز شاهد چنين وضعيتي در ميانمار نبوديم.

اين مسئول عالي قضايي بيان کرد: وضعيت اکنون ميانمار غيرقابل تحمل است. در آنجا مسلمانان خانه‌هايشان آتش زده مي‌شود، بچه هايشان سوزانده مي‌شوند، سر بريده مي‌شوند و در ابعاد وسيع دچار جنايت مي‌شوند.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ادامه داد: متأسفانه کسي که جايزه صلح نوبل حقوق بشر را گرفته است در تمام اين مدت سکوت داشته است و حتي يک کلمه عليه اين جنايات حرف نزده است.

لاريجاني افزود: بنابراين ما معتقد هستيم بدون فوت وقت و بلافاصله بايد به دفاع از مردم مسلمان ميانمار شتاب کرد. سازمان‌هاي بين‌المللي بايد موضوع بسيار قوي در اين خصوص بگيرند.

وي در پايان گفت: ما بايد خيلي سريع نيروي کمکي بفرستيم. بايد هيئت‌هاي سازمان ملل بروند و نظارت کنند. بايد تمام مسلمان‌ها به خانه‌هايشان برگردند. نظاميان ميانمار بسيار قسي‌القلب هستند. متأسفانه سياستمداران هم از آن‌ها حمايت مي‌کنند. حتي آن‌هايي که سوگلي غرب بودند هم از جنايت‌ها حمايت مي‌کنند؛ بنابراين اين موضوع يک موضوع غيرقابل قبول است.

ظریف: جامعه بین‌الملل نباید اجازه دهد نسل‌کشی مسلمانان در میانمار ادامه یابد
وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر نوشت که هیچ توجیهی وجود ندارد که جامعه بین‌الملل اجازه دهد تا نسل کشی مسلمانان میانمار ادامه یابد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر نوشت: هیچ توجیهی برای آنکه جامعه بین‌الملل اجازه دهد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در برابر دیدگان ما ادامه یابد، وجود ندارد. باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، وارد عمل شویم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)

 

رهبر حزب حاکم بر گرجستان، Mamuka Mdinaradze، در حال سخنرانی در حمایت از لایحه قانون روسی بود که توسط یکی دیگر از اعضای پارلمان مشت می‌خورد.

کسی که به صورت او کوبید، Aleko Elisashvili بود که از نمایندگان پارلمان گرجستان است و هنگام حمله فریاد زد:«لعنت به تو ای آشغال روس‌پرست» 

او در سال 2022، همزمان با شروع تجاوز نظامی روسیه، به اوکراین رفت و به مبارزه مسلحانه با روسیه پرداخت. تصویری که می‌بینید از او هنگام دفاع از کی‌یف است.

همانطور که گفته شد، گرجستانی‌ها از روسیه دل بسیار خونی دارند که نه مربوط به حالا، بلکه از همان زمان اتحاد جماهیر شوروی سرچشمه می‌گیرد مردم ناچارا زیر ظلم کرملین زندگی می‌کردند. پس از فروپاشی نیز که روسیه با حمله به گرجستان در سال 2008، بخشی از خاک این کشور را اشغال کرد.

در حال حاضر بخش بسیار زیادی (احتمالا اکثریت) لژیون‌های خارجی که در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، گرجستانی‌ها هستند.

 

منبع:جنگاوران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آقایی رو کتک زدی توی خیابون؟ (فیلم) کتک کاری بامزه بین اردک و گربه ها (فیلم) اخراج رونالدو پس از کتک‌کاری با بازیکن الهلال (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب ها
  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • استقرار تیم‌های عملیاتی واکنش سریع آبفای تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده +فیلم
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • اقدام عجیب لیلا، دختر الهام علی‌اف و دوست‌پسر یهودی‌اش!