Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد واحد این شهرستان، با طرح این سوال که آیا غدیر تنها یک واقعه تاریخی است، اظهار کرد: غدیر نه تنها یک واقعه تاریخی، بلکه یک فرهنگ به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: پیام غدیر یک پیام مستمر و پویا است و تنها مختص به آن زمان نیست، پیام واقعه غدیر ولایت و رهبری در تمام ابعاد دینی و سیاسی است و این پیام تا زمانی که اسلام و دنیا وجود دارند، پویا و مستمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلامی که ولایت، واقعه غدیر و پیام این واقعه را حذف کند، تعریف بدلی و جعلی از اسلام دارد.

حیدری عنوان کرد: غدیر در میان تمام مسلمانان پذیرفته شده است، اما تفاوت میان آنها در قرائت واقعه غدیر است، بر همین اساس فرقه‌های که غدیر را قبول و باور ندارند، باطل و مردود هستند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اینکه پنج عامل زمینه‌ساز شکسته شدن بیعت غدیر شد، بیان کرد: نخستین عامل، مرجعیت عامه قریش در مسائل اقتصادی، رهبری دینی، ادبی و سیاسی در میان مردم جزیره‌العرب بودند.

وی افزود: بسیاری از صحابه پیامبر از بنی قریش بودند که بیعت خود با امام علی(ع) را در روز واقعه غدیر فراموش کردند و آن را به عنوان محبت پیامبر(ص) نسبت به امام علی(ع) تفسیر کرده و زمینه را برای انحراف غدیر ایجاد کردند.

حیدری اظهار کرد: سطحی بودن ایمان اکثر مردم جزیره‌العرب به عنوان عامل دوم زمینه‌سازی شکسته‌شدن بیعت غدیر بود، این مردم طبق عادت سالیان متمادی ارزش‌های جاهلی خود را بر ارزش‌های اسلامی ترجیح دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:عامل سوم برای شکستن و فراموشی بیعت غدیر کینه‌های تاریخی مردم قریش نسبت به امام علی(ع) و نقش ایشان در جنگ‌های با مشرکان بود.

وی افزود: وجود جریان فکری اجتهاد در مقابل نص صریح عامل چهارم در شکسته شدن بیعت غدیر بود، در آن زمان سخنان و فتاوای بزرگان قریش بر تعالیم اسلام در میان مردم ارجحیت داشت.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: وجود جریان‌های نفاق در اطراف مدینه عامل پنجم بود، در مجموع این عوامل باعث شد که مردم عرب ولایت و بیعت خود را با امیرالمومنین(ع) فراموش و با ابوبکر بیعت کنند.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای کینه شاه از قم
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!