Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ساله با آغاز فصل برداشت زعفران با شیطنت های دلالان مبنی بر حجم بالای تولید، میکروبی بودن زعفران و یا حجم موجود در منازل، به بازار این محصول شوک وارد شده و تولید کنندگان از این موضوع متضرر می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، سعید باستانی صبح امروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در محل بانک زعفران ایران زمین درتربت حیدریه با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی منطقه تربت حیدریه، اظهار داشت: اقتصاد این منطقه بر اساس کشاورزی نهادینه شده و حجم کارگری و اشتغالزایی بالایی در این بخش به خود اختصاص داده، لذا با انعگاس اخبارمنفی و یا کج سلیقگی، این حوزه با چالش جدی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شورای ملی زعفران برای حمایت از این محصول تشکیل شده، اما همه ساله با آغاز فصل برداشت زعفران و شیطنت های دلالان مبنی بر حجم بالای تولید، میکروبی بودن زعفران و یا حجم موجود در منازل، به بازار این محصول شوک وارد شده و تولید کنندگان از این موضوع متضرر می شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر یک کیلو زعفران برای کشاورز 50 میلیون ریال هزینه دارد، افزود: هر چند که این مبلغ مورد مناقشه ما و سازمان کشاورزی است اما این ارقام قابلیت اثبات شدن را دارند و لذا باید تدبیری اتخاذ شود تا در فصل برداشت محصول، کشاورزان بعنوان تولید کننده اصلی متضرر نشوند.

وی بر لزوم سورتینگ پیاز زعفران تاکید کرد و گفت: بالغ بر 60 نماینده مجلس در حوزه زعفران درگیر هستند و لذا نمی توان با توسعه کشت این محصول مقابله کرد، اما با توجه به انبارها و سالن های بزرگ تعاون روستائی و سازمانهای مرتبط در این منطقه باید موضوع سورتینگ پیاز زعفران در دستور کار قرار گیرد.

باستانی از پیله و ابریشم بعنوان دومین مشکل این منطقه یاد کرد و گفت: بخش بایگ تربت حیدریه حدود 86 درصد ابریشم کشور را تامین می کرد، اما امروز به دلیل مشکلات فراوان این حوزه با مشکل مواجه شده و لذا به دنبال صندوق حمایت از پیله و ابریشم هستیم که موافقت اولیه آن توسط معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری اخذ شده است.

وی بیان داشت: انتظار ما بر این است که اگر این صندوق به هر دلیلی تشکیل نشد حداقل با سایر صندوق های حمایتی بخش کشاورزی ادغام شود تا صنعت پیله و ابریشم که می تواند 10 هزارنفر اشتغالزایی را در منطقه ایجاد کند، فعال شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در ادامه بر لزوم تعریف چندین پروژه تحقیقاتی در این منطقه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم سازمان تحقیقات کشاورزی که حجم زیادی از اعتبارات وزارتخانه در آنجا هزینه می شود، چندین پروژه تحقیقاتی برای زعفران، انار، پیله و ابریشم و پسته در این منطقه تعریف کرده و ثمره این تحقیقات در مزارع مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایات کار در تربت‌حیدریه کاهش یافت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس‌ اداره کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه مجموع شکایت های انجام شده در سال گذشته یک هزار و ۳۰ شکایت بوده است، گفت: به طور معمول ۵۰ درصد شکایت ها منجر به صلح و سازش بین کارگر و کارفرما می‌شود.

هادی نوبخت افزود : آگاهی نداشتن کارگر و کارفرما به قوانین و حق و حقوق قانونی خود یکی از دلایل بروز اختلاف در واحدهای صنفی و شکایات بوده که تلاش شده با برگزاری دوره های آموزشی از بروز این اختلاف ها در واحدهای صنفی کاسته شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای حدود ۱۴ هزار واحد صنفی است، بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی تربت حیدریه در سال گذشته انجام شد.

نوبخت بیان کرد: همچنین در سال گذشته ۱۶ حادثه ناشی از کار در سطح شهرستان تربت حیدریه رخ داد.

شهرستان تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس واقع شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه
  • بازگشایی محور تربت حیدریه - رشتخوار
  • رئیس‌جمهور عراق: جنگ تنها مشکلات را عمیق‌تر می‌کند
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • جشن ازدواج ۱۸ زوج‌ ارتش در تربت‌ حیدریه برگزار شد
  • شکایات کار در تربت‌حیدریه کاهش یافت