Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در صورت وجود همبستگی و وحدت رویه میان هنرمندان تئاتر می توانیم مطالبات جدیدی را از وزارت ارشاد داشته باشیم.

پرویز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برگزاری این روزهای جشنواره تئاتر و رقابت تنگاتنگ میان گروه‌های منتخب گفت: از نظر من تاکنون استقبال خوبی از سوی مردم و هنرمندان صورت گرفته؛ از حدود 26گروهی که برای جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند تنها 10 اثر توانست برگ قبولی برای ورود به جشنواره را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رقابت تنگاتنگی میان شرکت کنندگان وجود دارد که هرکدام از این گروه‌های نمایشی 2 اجرای پی درپی دارند و داوری درخصوص اجرای دومشان انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دربارهسطح کیفی تئاتر استان گفت: با توجه به آنچه که دیده و شنیده‌ام سطح کیفی تئاتر استان نسبت به سال‌های گذشته از سطح خوبی برخوردار است اما واقعیت آن است که نمایش‌ها از سمت اجرای صحنه‌ای به سوی اجراهای پلاتویی سوق پیدا کرده و تمایل به اجراهای پلاتویی روز به روز در میان تهیه‌کنندگان و کارگردانان بالا می‌رود.

وی پیرامون تلاش‌های ارشاد برای بالا بردن سطح کیفیت نمایش‌ها و افتتاح خانه تئاتر اظهار داشت: درحوزه هنر تفکرات متعددی وجود دارد که از نظر من خود حسن محسوب می‌شود اما باید بگویم که برای هنرمندان تئاتر در اصفهان میان انجمن تئاتر و خانه سینما تفاوتی وجود ندارد.

طاهری افزود: باید از تهران برای تأسیس خانه تئاتر نمایندگی دریافت کنیم اما ویژگی مثبت تئاتر اصفهان این است که همه هنرمندان این حوزه در خصوص همبستگی تحت لوای یک مجموعه برای رشد و پیشرفت هرچه سریع تر اتفاق نظر دارند.

وی گفت: آن چیز که مدنظر ما است تأمین نظر هنرمندان است اما نه به صورت عاجلانه که در این راستا شاهد تلاش‌ها و همکاری‌های قابل توجه انجمن تئاتر با تمام نقاط قوت و ضعف‌هایش بودیم، برخی از هنرمندان به خانه تئاتر معتقد بودند که تنها طرح را مطرح کردند اما پیگیری‌های لازم را انجام نداده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخصوص گروه‌های نمایشی تحت حمایت وزارت ارشاد اظهار داشت: گروه‌هایی که خود را در انجمن تئاتر به ثبت رسانده‌اند مورد حمایت و توجه ما هستند که تاکنون 30 گروه ثبت شده در انجمن تئاتر وجود دارد که امکانات ویژه وزارت ارشاد به این گروه‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: برای سازماندهی و برنامه‌ریزی هرچه بهتر درجهت توسعه و پیشرفت تئاتر اصفهان در ابتدای کار ما باید بدانیم که با چند گروه و چه تعداد از هنرمندان حوزه تئاتر روبه رو هستیم؛ همچنین به ترتیبی که گروه‌های مختلف تئاتر گروه‌های نمایشی‌شان را ثبت می‌کنند ما موظف به خدمات رسانی به آنها هستیم.

طاهری پیرامون وعده ازپیش داده شده درباره فراهم کردن پلاتوهای جدید در ارگ جهان نما اظهار داشت: درخصوص ایجاد پلاتوهای جدید انجمن تئاتر با شهرداری مذاکراتی داشته که بنا بر آن شد که بخشی از هزینه‌ها ازطریق خود هنرمندان و بخش دیگرش از طریق شهرداری برای آماده سازی این پلاتو تأمین گردد.

وی افزود: پیشنهادهایی درخصوص آماده سازی هنرستانی برای پلاتو به مدیر کل ارشاد استان داده‌ام که در این صورت گروه‌هایی که نیاز به ترکیب‌های کوچک‌تری برای انجام مراحل کار خود دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دوستان در تالار فرشچیان نیز قول داده اند تا مکانی که اکنون به عنوان ورزشگاه از آن استفاده می شود را پس از اتمام قرارداد به حالت قبلی پلاتو بازگردانند و در اختیار جامعه تئاتر قرار دهند.

طاهری دربارهاتفاقات خوشایند در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد:در صورتی که هنرمندان بتوانند از انسجام و وحدت کاری بیشتری برخوردار باشند می‌توانیم مطالباتی را از وزارت ارشاد داشته باشیم چرا که به شرط وحدت رویه و انسجام هنرمندان تئاتر خبرهای خوبی در راه است.

جشنواره تئاتر اصفهان پس از 3 روز رقابت تنگاتنگ میان ده گروه منتخب این جشنواره با اعلام برگزیده‌ها و گروه‌های راه یافته به جشنواره بین المللی فجر و جشنواره منطقه‌ای تئاتر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر